اخبار داغ

هند به طور متقابل علیه آمریکا تعرفه اعمال کرد

هند به طور متقابل علیه آمریکا تعرفه اعمال کرد
بر اساس گزارش های منتشر شده، دولت هند در پاسخ به تعرفه های اعمال شده بر روی واردات آلومینیوم و فولاد توسط آمریکا به طور متقابل بر روی واردات ۳۰ نوع کالای آمریکایی تعرفه اعمال کرد. لازم به ذکر است که اجرایی شدن تعرفه های دولت آمریکا در تاریخ ۱ ژوئن سال جاری معادل ۲۴۱ میلیون دلار بر روی اقتصاد هند تاثیر منفی گذاشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در این رابطه هند لیستی از کالاهای آمریکایی که بر روی آنها تعرفه اعمال خواهد شد را به سازمان تجارت جهانی ارائه کرده است. همچنین، به احتمال زیاد میزان تعرفه ی اعمال شده بر روی برخی کالاهایی که از فولاد درست شده اند، محصولات کشاورزی و موتورسیکلت های آمریکایی تا ۵۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. باید خاطر نشان گردد که بنابر اطلاعیه ای که دولت هند به سازمان تجارت جهانی ارسال کرده ارزش دلاری تعرفه های اعمال شده توسط دولت هند معادل تعرفه هایی است که دولت آمریکا از تاریخ ۱ ژوئن اجرایی کرده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هند به طور متقابل علیه آمریکا تعرفه اعمال کرد

, هند به طور متقابل علیه آمریکا تعرفه اعمال کرد,

علاوه بر این، دولت هند اعلام کرده در صورتی که تعرفه های آمریکا در آینده بیش از پیش بر روی اقتصاد هند تاثیر منفی بگذارد هند این حق را برای خود محفوظ خواهد داشت که امتیازات دیگر تجاری ای که به آمریکا اعطا کرده ملغی و نسبت به اعمال تعرفه های بیشتر اقدام کند.

,

پیش از این نیز سورش پرابهو وزیر تجارت و صنعت هند اذعان کرده بود که اتخاذ سیاست های محافظه کارانه اقتصادی و اعمال تحریم بر روی اقتصاد جهانی تاثیر منفی می گذارد. به گفته ی وی، اقدامات یکجانبه به ضرر بیشتر کشورهای در حال توسعه است زیرا این کشورها در حال ایجاد یک نظام چند جانبه ی مبادلات تجاری هستند. همچنین، وزیر تجارت و صنعت هند افزوده بود که این اقدامات موقعیت سازمان تجارت جهانی را که با هدف حصول اطمینان از مبادله ی تجاری منصفانه در بین کشورهای عضو این نهاد تاسیس شده بود به خطر می اندازد.

,

منبع: تابناک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه