اخبار داغ

در شورای آموزش و پرورش قزوین مطرح شد؛

طرح جامع اردوگاه 16 سال است برزمین مانده/ استفاده تنها 22درصد دانش‌آموزان از برنامه اوقات فراغت

طرح جامع اردوگاه 16 سال است برزمین مانده/ استفاده تنها 22درصد دانش‌آموزان از برنامه اوقات فراغت
در شورای آموزش و پرورش مطرح شد که تنها ۲۲ درصد دانش آموزان از اوقات فراغت استفاده می‌کنند و باید ستاد دائمی غنی سازی اوقات فراغت تشکیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ جلسه شورای آموزش و پرورش ظهر امروز(یکشنبه) با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف استان قزوین با محوریت برنامه ریزی اوقات فراغت دانش آموزان در استانداری قزوین برگزار شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

در این جلسه سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش قزوین اظهار کرد: تمام دستگاه‌ها باید در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی احساس وظیفه کنند و رویکرد اوقات فراغت در طول سال تحصیلی قرار بگیرد. 

وی افزود: اوقات فراغت بناست خارج از برنامه‌های آموزش و پرورش اجرایی شود تا تنوع و شادابی به همراه داشته باشد و دانش آموز احساس نکند در فضای مدرسه قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: اوقات فراغت مهم‌ترین فرصت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از بزهکاری دانش آموزان و بستر بروز خلاقیت و نوآوری است و باید در این ایام برنامه‌های فرهنگی پرورشی ورزشی در نظر گرفته شود. 

این مسئول با بیان اینکه تنها ۲۲ درصد دانش آموزان از اوقات فراغت استفاده می‌کنند، ابراز کرد: باید ستاد دائمی غنی سازی اوقات فراغت تشکیل شود و ظرفیت دستگاه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا اوقات فراغت را مدیریت کنیم. 

وی تصریح کرد: سال گذشته از ۳هزار دانش‌آموز متوسطه دوم بیش از ۷۰ درصد شغل موقت در اوقات فراغت نداشتند و ۳۰ درصد هم مطالعه غیردرسی نداشتند، ۹۰ درصد علاقه مند به موسیقی و ۹۷ درصد دانش‌آموزان نیز سرگرمی آنها تلویزیون بود. 

مرکز فرهنگی و قرآنی قوی برای دانش آموزان نداریم 
در ادامه این جلسه حجت الاسلام الانصاری معاون فرهنگی آموزش و پرورش قزوین اذعان کرد: بیش از ۲ هزار نفر به طور مستقیم مسئول اوقات فراغت دانش‌آموزان در حوزه تربیت بدنی هستند و ۲۳ کانون فرهنگی هنری نیز در این حوزه وجود دارد. 

وی افزود: سال‌هاست زیرساخت‌های یک سازمان فرهنگی متعلق به آموزش و پرورش در منطقه محروم مینودر بلاتکلیف مانده است که شهرداری باید برای رفع این مشکل اقدام کند، یا طرح جامع اردوگاه شهید بابایی ۱۶ سال است پیاده نشده که ضرورت دارد استاندار برای ساخت ان ورود پیدا کند.

این مسئول بیان کرد: متاسفانه زیرساخت‌های اوقاف فراغت در استان قزوین کند پیش می‌رود در صورتی که استان‌های دیگر این شرایط را ندارد، برای حل آسیب‌های اجتماعی و معضلات جامعه باید زیرساخت‌های اوقات فراغت ایجاد شود.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مرکز فرهنگی و قرآنی قوی برای دانش آموزان نداریم ,
,
,
,
,
,
, ,

وی عنوان کرد: ما یک مرکز فرهنگی قوی و یک دارالقرآن مناسب برای ۹۰ هزار دانش آموز قزوینی نداریم که زمینه شادی و نشاط اجتماعی آنها را فراهم کنیم. 

از تربیت دینی دانش آموزان غفلت کرده ایم 
حجت الاسلام نعمت اللهی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین در این جلسه گفت: مظاهر دینی و اعتقادی زیادی در استان و کشور ما وجود دارد؛ اما همه از وجود آسیب‌های اجتماعی نگرانی داریم پس باید علت را جویا شویم. 

وی افزود: ما از تربیت دینی فرزندان خود غفلت کرده ایم و فرهنگ دینی را با آن خلط کردیم که باید رویکرد خود را در این خصوص تغییر دهیم.

این مسئول ادامه داد: پنج اصل در امور تربیتی دینی باید مدنظر قرار بگیرد، تعلیم، تسهیل، تدریج، تفاوت و تداوم؛ اما ما از این موارد غفلت کردیم که زمینه افزایش آسیب‌های اجتماعی فراهم شده است. 

وی عنوان کرد: اوقاف فراغت نباید فقط به تابستان محدود شود؛ بلکه باید ما در طول سال با دانش آموزان ارتباط گیری کنیم تا تاثیرگذاری کارها به خوبی مشخص شود. 

المپیاد ورزشی نوجوانان برگزار می‌شود 
نعمت اللهی اذعان کرد: تخصصی کردن اوقات فراغت از موضوعات مهم دیگر است، سازمان تبلیغات که شبکه تبلیغ و روحانیت است چرا باید در حوزه‌های دیگر ورود پیدا کند؟ باید از ظرفیت هر دستگاه به صورت تخصصی استفاده شود نه اینکه همه دستگاه‌ها در همه حوزه‌ها ورود داشته باشند. 

وی در پایان تاکید کرد: حضور دستگاه‌ها در روستاها کمرنگ است و کلاس‌ها و امکانات فقط به شهرها اختصاص می‌یابد. 

اعلایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان قزوین در ادامه این جلسه گفت: سال گذشته ۴۰۰ هزار نفر در کل استان در کلاس‌های اوقات فراغت شرکت کردند، آمار جوانان ما در استان قزوین ۳۵۰ هزار نفر است که نشان می‌دهد برخی از این جوانان در رشته‌های مختلفی شرکت کرده اند. 

وی عنوان کرد: در حوزه ورزشی المپیاد نوجوانان طی سال جاری برگزار می‌شود که طی آن نخبه‌های ورزشی شناسایی می‌شوند، افتتاحیه این المپیاد در مردادماه و اختتامیه آن اواخر شهریورماه است. 
انتهای پیام/
,
,
,
, از تربیت دینی دانش آموزان غفلت کرده ایم ,
,
,
,
,
,
,
,
,
, المپیاد ورزشی نوجوانان برگزار می‌شود ,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه