اخبار داغ

گزارش آناج از صحن علنی شورای شهر تبریز؛

دست رد فرمانداری بر دو مصوبه‌ی شورانشینان/ تیغِ انتقادات دو اصلاح‌طلب بر گردن مدیریت شهری/ مصوبه افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی دوباره به شورا بازگشت

دست رد فرمانداری بر دو مصوبه‌ی شورانشینان/ تیغِ انتقادات دو اصلاح‌طلب بر گردن مدیریت شهری/ مصوبه افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی دوباره به شورا بازگشت
در جلسه امروز وشرای شهر تبریز ایرادات فرمانداری به مصوبه افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی را در صحن علنی قرائت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، شکور اکبرنژاد صبح امروز در شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر تبریز با اشاره به ایرادات تعرفه عوارض محلی و بهای خدمات شهری، خواهان اصلاح این ایرادات شد و در ادامه لایحه متمم بودجه سال 1396 را در دستور کار شورا قرار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

پس از ادای توضیحات پورخردمند، معاون برنامه‌ریزی شهردار تبریز مقرر گردید شورای شهر بررسی لایحه متمم بودجه سال گذشته را در جلسه آتی ادامه دهد.

,

در این راستا محمد فرج‌قلیزاده عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه اعداد و ارقام اعلامی در قالب لایحه متمم بودجه، هشداری بسیار جدی است، متذکر شد: تغییر در ترکیب شورا و مدیریت شهری در سال 96 نمی‌تواند دلیل قابل قبولی برای کسری بودجه باشد.

,

محمدباقر بهشتی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز نیز از تاخیر شهرداری در ارائه این لایحه انتقاد کرد و بیان داشت: قرار نیست شورای شهر به‌خاطر تاخیر شهرداری تصمیمات عجولانه اتخاذ نماید.

,

در ادامه جلسه بررسی نامه‌های فرمانداری تبریز در مخالفت با دو مورد از مصوبات پیشین شورا در دستور کار اعضاء قرار گرفت که مصوبه شورا در خصوص پرونده عوارض شهرسازی یکی از شهروندان برای بررسی بیشتر به کمیسیون ویژه تبصره 2 قانون شهرداری ارجاع شد.

,

فرمانداری تبریز همچنین مصوبه شورای شهر درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها را مورد ایراد قرار داد که محمد اشرف‌نیا رئیس حمل و نقل شورای پنجم تبریز ضمن رد این ایرادات بر اجرای مصوبه پیشین شورا اصرار کرد و توضیح داد: آنچه شورا در این خصوص تصویب کرده حاصل کار میدانی کارشناسان کمیسیون عمران، سازمان تاکسیرانی و معاونت حمل و نقل شهرداری تبریز بوده است.

,

شهرام دبیری دیگر عضو شورای شهر تبریز برای حصول توافق بین شورا و فرمانداری، اظهار کرد: بهتر است افزایش نرخ کرایه‌ها بر مبنای درصد ثابتی از نرخ‌نامه سال قبل باشد، در خصوص مواردی که ناعادلانه به نظر می‌رسد می‌توان تصمیم مورد اتخاذ کرد.

,

عبدالله تقی‌پور نیز در مخالفت با پیشنهاد دبیری متذکر شد: اتخاذ درصد ثابت برای همه مسیرها با نرخ عرفی موجود که خود تاکسیرانان اعمال می‌کنند متضاد خواهد بود، ضمن آنکه این نخستین بار است که نرخ کرایه‌های تاکسی با مطالعات میدانی تدوین شده است.

,

غلامحسین مسعودی ریحان هم در این‌باره گفت: سازمان تاکسیرانی عملاً بدون ارائه هیچ خدمات خاصی تنها به صورت سالانه از تاکسیرانان آبونمان دریافت می‌کند، نمی‌شود به شعور مردم اهانت کنیم و در فاصله زمانی یک ساله، 3 بار نرخ کرایه‌های تاکسی را افزایش دهیم.

,

بهشتی نیز با بیان اینکه اساس و مبنای محاسبه نرخ کرایه‌های تاکسی ایراد دارد، خاطرنشان ساخت: یک راننده تاکسی به صورت استاندارد باید ماهانه 5 میلیون تومان درآمد داشته باشد اما با اعداد و ارقام فعلی رانندگان تاکسی حدود یک میلیون و 800 هزار تومان درآمد دارند.

,

ایرج شهین‌باهر، شهردار تبریز در واکنش به اظهارات این عضو شورا، تصریح کرد: نرخ کرایه‌ها معمولاً تابع محدودیت‌هایی است که فرمانداری اعمال می‌کند و اگر بخواهیم با اقعیت‌های جامعه تصمیم گیری کنیم، باید افزایش 500 درصدی را برای تاکسی‌ها اعمال نماییم.

,

سعید نیکوخصلت دیگر عضو شورای شهر با اعلام اینکه متاسفانه در بررسی مسایل از علت‌ها غافل هستیم و صرفا به معلول می‌پردازیم، ابراز داشت: یکی از علل جهانی افزایش دوچرخه سواری و توسعه مدرن، اعمال نرخ واقعی برای حمل و نقل عمومی است.

,

در نهایت ایرادات فرمانداری بر نرخ تاکسی های تبریز، برای بررسی مجدد به کمیسیون عمران و حمل و نقل ارجاع شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه