اخبار داغ

فرماندار خلیل آباد:

راه اندازی موزه یکی از خلاء های شهرستان خلیل آباد است

راه اندازی موزه یکی از خلاء های شهرستان خلیل آباد است
فرماندار خلیل آباد گفت: راه اندازی موزه یکی از خلاء های شهرستان است و پیشنهاد راه اندازی موزه مشارکتی باستان شناسی در سطح شهرستان خلیل آباد داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، مجتبی شاکری شب گذشته در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اظهار داشت: در شهرستان خلیل آباد 11 اثر ثبت ملی و 6 اثر ثبت معنوی وجود دارد و 85 اثر تاریخی شناسایی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه قرار گرفتن خلیل آباد در مسیر زائران علی بن موسی الرضا (ع) یک ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از 78 هزار گردشگر از جاذبه های گردشگری، تاریخی و معنوی شهرستان بازدید کرده اند.

,

فرماندار خلیل آباد با تاکید بر اینکه فرصت های بسیار خوبی در طبیعت گردی، کشاورزی، گردشگری و مذهبی داریم، تصریح کرد: شهرستان در بحث گردشگری کشاورزی دارای بیش از 6 هزار هکتار باغات انگور است که سالانه بیش از 150 هزار تن انگور با کیفیت، مرغوب و ارگانیک تولید می کند و بیش از 20 هزار تن آن صادر می شود.

,

وی با اشاره به اینکه ثبت ملی تهیه سنتی کشمش نیز اقدامی بسیار ارزشمند بود که توسط میراث فرهنگی شهرستان صورت گرفت، اذعان کرد: سفالگری شهرستان در حوزه صنایع دستی و سنتی وضعیت مطلوبی دارد و فرط بافی نیز در حال راه اندازی است.

,

شاکری همچنین در ادامه عنوان کرد: راه اندازی موزه یکی از خلاء های شهرستان است و پیشنهاد راه اندازی موزه مشارکتی باستان شناسی در سطح شهرستان خلیل آباد داریم.

,

وی با بیان اینکه همدلی بسیار خوبی در مجموعه مدیران شهرستان خلیل آباد وجود دارد، تشریح کرد: پایگاه اطلاع رسانی میراث فرهنگی شهرستان در حال راه اندازی است.

,

این مقام مسئول ادامه داد: حفظ و حراست از بناهای تاریخی شهرستان حائز اهمیت است و تمام اعضای انجمن میراث فرهنگی پای کار هستند و با حفاری های غیر مجاز و تعرض ها برخورد می کنند .

,

وی با تاکید بر اینکه گردشگری ترشیز با محوریت خلیل آباد یکی از درخواست های ما است، بیان کرد: مشکل نیرو در تمام دستگاه ها وجود دارد و با توجه به اینکه میراث فرهنگی شهرستان عملکرد مطلوبی داشته نیاز است و ارتقاء مجموعه میراث فرهنگی از نمایندگی به اداره نیز یکی از خواسته های ما است.

,

شاکری با بیان اینکه حضور حوزه معاونین میراث فرهنگی اداره کل در جشنواره ها و برنامه های مناسبتی شهرستان باید پررنگتر باشد، تاکید کرد: دو برابر شدن اعتبارات حوزه گردشگری شهرستان بی نظیر بود و جای تقدیر دارد.

,

 

,

خلیل آباد علیرغم ظرفیت ها، به خوبی معرفی نشده است

, خلیل آباد علیرغم ظرفیت ها، به خوبی معرفی نشده است,

ابوالفضل مکرمی فر در این دیدار اظهار داشت: اقدامات مجموعه میراث فرهنگی بدون همکاری و همدلی مجموعه مدیران شهرستان امکانپذیر نخواهد بود.

,

وی با بیان اینکه هر شهر یک موزه باید داشته باشد و اعتبار لازم برای این امر در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در خصوص راه اندازی اقامت گاه های بوم گردی محدودیتی وجود ندارد.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان اینکه علی رغم پتانسیل های خوبی که در شهرستان خلیل آباد وجود دارد ولی معرفی خوبی از این شهرستان صورت نگرفته است، تصریح کرد: ایجاد کارگاه های صنایع دستی هیچ محدودیتی ندارد و اداره کل می تواند در بحث تجهیز امکانات این کارگاه ها اقدام کند.

,

وی همچنین در پایان عنوان کرد: اطلاع رسانی در خصوص همه شهرهای استان آغاز شده است و در حال ساخت کلیپ، پوستر، بروشور کتاب راهنمای سفر از هر شهر هستیم .

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه