اخبار داغ

گفتگوی خواندنی با مدیرکل امور اقتصادی استانداری هرمزگان:

با نماینده شرق هرمزگان نسبت فامیلی دارم/بر مبنای لیاقت فردی به این جایگاه منصوب شدم

با نماینده شرق هرمزگان نسبت فامیلی دارم/بر مبنای لیاقت فردی به این جایگاه منصوب شدم
مدیرکل امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: نسب فامیلی ام با نماینده شرق هرمزگان در مجلس کاملا صحت دارد اما مدیریت امور اقتصادی استانداری، جمع بندی شخص استاندار هرمزگان بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود پاکزاد، مدیرکل امور اقتصادی استانداری هرمزگان در گفتگو با فرهنگ کده،با تشریح وظایف مدیر کل امور اقتصادی استانداری، اظهار کرد: دفتر هماهنگی امور اقتصادی کار نظارت راهبری و سیاست گذاری حوزه اقتصادی استان را بر عهده دارد که بسیار گسترده و متنوع است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

مدیرکل امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های مورد نیاز برای مشارکت بخش خصوصی در حوزه های مختلف، افزود: در بحث زیرساخت بیشترین اعتبار را استانداری از بخش های مختلف داشته است چه برق اراضی پرورش میگو چه راه روستایی و .... که نگاه ویژه دولت است.

,

پاکزاد بیان کرد: برای ارتقای جایگاه صادرات استان به ویژه در زمینه صنایع دستی و محصولات کشاورزی و باغی امسال سه میلیارد دلار صادرات غیرنفتی هدف گذاری شده و مجوز هشت مرز رسمی از وزارت کشور توسط استاندار اقدام بی سابقه بود.

,

وی در ادامه اضافه کرد: تیاب و کرگان و کوهستک و ... از اسکله ملوانی به تجاری تبدیل که نقش مستقیم در معیشت شرق نشینان دارد اما متاسفانه آن گونه که باید به آن توجه نشده است.

,

مدیرکل امور اقتصادی استانداری هرمزگان بابیان اینکه برای مصرف بهینه انرژی در استان راهکار مناسبی مطابق با شرایط استان ارائه کرده ایم، افزود: ما زمینی به مساحت 744 هکتار به عنوان مزرعه نیروگاه خورشیدی در 14 قطعه 49 هکتاری را آماده واگذاری کردیم.

,

پاکزاد ادامه داد: قطعه اول نیز واگذار یک شرکت مشترک هرمزگانی چینی که نیروگاه 25 مگاواتی را احداث می کند و در میناب ٥٠ هکتار نیروگاه خورشیدی را استعداد یابی کردیم و شرکت دیداس متقاضی سرمایه گذاری است.

,

حضورم در این جایگاه براساس لیاقتم و به تشخیص استاندار است

, حضورم در این جایگاه براساس لیاقتم و به تشخیص استاندار است, حضورم در این جایگاه براساس لیاقتم و به تشخیص استاندار است,

وی در پاسخ به سوال اینکه آیا انتخاب شما برای این منصوب سفارشی از سوی افرادی نظیر نمایندگان مجلس بوده یا بر مبنای چیز دیگر انتخاب شده اید ، افزود:من دانشجوی دکتری حسابداری و هرمزگانی الأصل هستم و با سابقه مدیرکل سرمایه گذاری، مشاور اقتصادی سازمان همیاری شهرداری های استان،نماینده استانداری در سازمان توسعه مکران و...شناخت کامل از ظرفیت های استان دارم بر اساس برنامه مکتوب به استاندار هرمزگان و حضور صدها ساعت در نشست های تخصصی اقتصادی و بر مبنای لیاقت فردی به این جایگاه منصوب شدم.

,

مدیرکل امور اقتصادی استانداری هرمزگان اضافه کرد: نسب فامیلی ام با نماینده شرق هرمزگان در مجلس کاملا صحت دارد اما مدیریت امور اقتصادی استانداری، جمع بندی شخص همتی استاندار هرمزگان بود و من در ادامه راه ملزم به تلاش و حرکت بر مسیر برنامه و پاسخگویی می باشم و نقد دوستان را به جان می خرم.

,

پاکزاد در ادامه تصریح کرد: روزی که مدیر شدم آقای ذوالقدر نماینده نبود اما حضورم در این جایگاه تشخیص شخص استاندار هرمزگان بود.

,

وی با اشاره به مشکلات عدم توسعه امور اقتصادی شرق هرمزگان، افزود: نبود «سند توسعه اقتصادی استان» بعنوان یه طرح علمی جای خالی آن احساس می شد با مشورت و راهبری استاندار هرمزگان پروپزال طرح پژوهشی آماده شد و تا شش ماه آینده ارائه می شود.

,

مدیرکل امور اقتصادی استانداری هرمزگان در ادامه بیان کرد: در این طرح ظرفیت های خالی استان، چشم انداز،اهداف، برنامه ها و شیوه افزایش درآمد استان تدوین می شود مثلا مشخص می شود چه چیزی می تواند محور توسعه مثلا در بشاگرد باشد.

,

پاکزاد گفت: «سند توسعه اقتصادی استان» علمی قابلیت اجرایی و عملیاتی و منطبق با واقعیات استان و از طریق یکی از مراکز پژوهشی استان در خال تدوین است که نقشه راه حوزه اقتصادی خواهد بود.

,

وی با بیان اینکه حمایت از تولید راهبرد  وظیفه اصلی ما است، اظهار کرد: تسهیلات ارزان قیمت روستایی در کنار اشتغال فراگیر حدود ٩٠٠ میلیارد است و ما در تولید علاوه بر تسهیلات ارزان قیمت وظیفه ایجاد زیرساخت را نیز داریم و برای گرفتن زمین، مجوز و وام آمادگی کامل و حمایت خواهیم کرد.

,

مدیرکل امور اقتصادی استانداری هرمزگان بیان کرد: راهبرد دیگر ما تکمیل پروژه های نیمه تمام است از این رو بخش خصوصی در نزد ما سفیر اقتصادی است و همه تلاشمان برای کمک به حوزه تولید و جلوگیری از تملک تولید کنندگان توسط بانک ها به کار بستیم و از طرفی همه کارگروه های رفع موانع تولید را استاندار راهبری می کند که نشان از اهمیت موضوع دارد.

,

شهر غبار گرفته میناب از عقب ماندگی تاریخی رنج می برد

, شهر غبار گرفته میناب از عقب ماندگی تاریخی رنج می برد, شهر غبار گرفته میناب از عقب ماندگی تاریخی رنج می برد,

پاکزاد با بیان اینکه میناب شهر غبار گرفته ای که از عقب ماندگی تاریخی رنج می برد، گفت: در کنار آب میناب موضوع بیمارستان 160 تختخوابی در کنار گمرکات تیاب و کرگان و توسعه کشت های گلخانه ای و داربستی و توجه به توسعه گیاهان دارویی و پرورش سرمایه گذاران جهت ماهی در قفس و هدایت سرمایه گذاران به میناب این چهره غبار آلود را برداشت و نقش مردم بسیار با اهمیت است استراتژی مدیریت عالی استان استفاده از غنای انسانی و نیروهای توانمند مینابی در مدیریت استان است.

,

وی به طرح های مهم اقتصادی در بشاگرد اشاره کرد و افزود: طرح مهم ما برای بشاگرد فعال کردن 3 هزار هکتار اراضی دشت بارغ است که نقش اساسی و محوری در توسعه بشاگرد خواهد داشت و 2 پلان داریم که انتقال ١٢ کیلومتر آب از سد جگین و همچنین احداث سد وزیری که مورد دوم مطالعات آن رو به اتمام است این اقدام بشاگرد را متحول می کند.

,

مدیرکل امور اقتصادی استانداری هرمزگان به برنامه خود در خصوص رونق بخشی به بازارچه تیاب و کرگان، افزود: بزودی بازارچه ملوانی کار خود را آغاز و سوخت یارانه ای و معافیت ملوانی به لنج داران تعلق می گیرد که مجوز هئیات دولت صادر شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه