اخبار داغ

آب با طعم جلبک سهم اهالی روستای دزک!/بیماری های گوارشی و پوستی دستاورد کم توجهی مسئولان

آب با طعم جلبک سهم اهالی روستای دزک!/بیماری های گوارشی و پوستی دستاورد کم توجهی مسئولان
در حالی مردم روستای دزک شهرستان سراوان از وضعیت آب شرب موجود در شبکه لوله کشی گلایه مند بوده که طعم این آب بوی جلبک می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، دزک روستایی در دهستان حومه بخش مرکزی شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان می باشد و بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۰ جمعیت این روستا هزار و 192خانوار شامل 6هزار و 78نفر بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
با این وجود اما در حالی سیستان وبلوچستان با مشکل خشکسالی و کم آبی یا قعطی مکرر آب در اقصی نقاط مختلف مواجه است که این روزها مردم ساکن روستای دزک از وضعیت آب شرب موجود در شبکه لوله کشی گلایه مند بوده و خواستار پیگیری مسئولان برای رفع آن شدند چرا که طعم این آب بوی جلبک می دهد.
دهواری یکی از ساکنان روستا در گفت وگو با خبرنگار ما در این خصوص اظهار کرد: چند وقت است که در آب لوله کشی جلبک دیده می شود و برای مصرف ابتدا باید بگذاریم تا این آب در جایی ساکن بوده تا جلبک ها ته نشین شوند.
وی ادامه داد: مسئولان اگر خودشان چند روز در این روستا زندگی کنند می فهمند که مردم با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند، امیدواریم این اوضاع کمی مسئولان را به سمت خدمت رسانی به مردم سوق دهد.
طعم و مزه دار بودن آب این روستا در فصل گرما اتفاق تازه ای نیست و هر ساله با آغاز این فصل به ویژه با افزایش دما در تابستان، متاسفانه این مسئله شدت بیشتری به خود می گیرد.
بر اثر وجود جلبک در آب آشامیدنی، علاوه بر پایین آمدن کیفیت آب، بیماری های گوناگونی برای مصرف کنندگان ممکن است به وجود آید، این بیماری ها می تواند از نوع پوستی و یا گوارشی باشد.
فیلمی نیز از آب جلبک دار این روستا در شبکه های مجاری پخش شده که می توانید آن را در اینجا ببینید.
پایگاه خبری عصرهامون آمادگی انتشار پاسخ مسئولان شرکت آب و فاضلاب در این زمینه را دارد.

انتهای پیام/
,
, خبرنگار ما,
,
,
,
, اینجا ,
, عصرهامون ,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه