اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:‏

پذیرش FATF امنیت ملی را تهدید می کند/ «حق تحفظ» نیرنگ دشمن برای فریب ایران است

پذیرش FATF امنیت ملی را تهدید می کند/ «حق تحفظ» نیرنگ دشمن برای فریب ایران است
کارشناس مسائل سیاسی، پذیرش FATF و تصویب لایحه پالرمو در مجلس را سبب تهدید امنیت ملی و نوعی خودتحریمی دانست و گفت: حق تحفظ نیرنگ دشمن است و دولت باید از تجربه بدعهدی غرب در برجام درس بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود معلمی، در گفتگو با  صاحب نیوز؛ با اشاره به ابعاد معاهده کنوانسیون FATF، اظهار کرد: لوایح چهارگانه ای که دولت جمهوری اسلامی تحت نام گروه مشترک اقدام مالی موسوم به FATF به مجلس شورای اسلامی فرستاده است، همگی به نوعی با برجام مرتبط هستند و اروپایی ها هم سعی می کنند تا تصویب این لوایح در ایران را به ماندنشان در برجام گره بزنند و به نوعی ادامه برجام را مشروط به قانونی شدن آن ها بکنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

کارشناس سیاسی، جناحی برخورد کردن و جهل برخی نمایندگان مجلس در خصوص لوایح FATF را سبب فدا شدن امنیت ملی دانست و گفت: آن چیزی که از مطالعه مفاد پیوستن به کنوانسیون جرائم سازمان یافته فراملی موسوم به پالرمو به ذهن انسان خطور می کند این است که ایران می خواهد با تصویب این لایحه نوعی خودتحریمی را به کشور تحمیل کند.

,

وی با اشاره به تعریف تروریسم بر اساس منافع آمریکا و اسراییل در FATF، تصریح کرد: بر این اساس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حزب الله لبنان و حماس سازمان های تروریستی هستند  جمهوری اسلامی با تصویب لایحه پالرمو در واقع قدرت نظامی و امنیتی خود در کشور و نفوذ منطقه ای خویش را تضعیف می کند و وظیفه ذاتی خود برای کمک به آزادیخواهان و مظلومان جهان را از یاد می برد.

,

استاد دانشگاه، با اشاره به ماجرای عزم برخی بانک های داخلی برای قطع رابطه با سپاه پاسداران در چند سال اخیر، افزود: در آن زمان وزیر اقتصاد وقت بدون اطلاع رهبر انقلاب و مجلس اقدام به امضای توافق پیوستن ایران به FATF  کرده بود که با واکنش محکم رهبر معظم انقلاب، در آن برهه دولت از این موضع خود عقب نشینی کرد.

,

معلمی، با بیان اینکه حق تحفظ در قراردادهای بین المللی هیچ معنایی ندارد، ادامه داد: دولت در دفاع از لایحه پالرمو بیان می کند که حق تحفظ را برای ایران قائل هستیم و از این طریق می خواهیم روابط بین المللی بانکی و سرمایه گذاری خارجی در کشور را تسهیل کنیم، در حالی که حق تحفظ نوعی نیرنگ دشمن برای خام کردن ایران است.

,

وی با اشاره به شروط شورای عالی امنیت ملی برای تصویب پالرمو، ابراز کرد: قطعا غربی ها این شروط را نخواهند پذیرفت و اصلا این شروط با ذات FATF و فلسفه وجودی آن در تعارض است و نمی تواند از سوی اعضای آن مورد پذیرش قرار بگیرد.

,

کارشناس سیاسی، با یادآوری بدعهدی آمریکا و اروپا در اجرای برجام و تعهد یک طرفه ایران به این توافق، بیان کرد: دولت باید از تجربه بدعهدی غرب در برجام درس بگیرد‏، غربی ها همانگونه که در قصه برجام قابل اعتماد نبودند، در مورد FATF هم نباید به قول ها و حرف های آن ها اعتماد کرد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه