اخبار داغ

در گفتگو با رییس سازمان حمل و نقل همگانی بهارستان مطرح شد؛

ناوگان حمل و نقل بهارستان نیازمند توسعه و ارتقا است/ افتتاح ایستگاه‌های اتوبوس در مسیر اصفهان - سیتی‌سنتر - بهارستان

ناوگان حمل و نقل بهارستان نیازمند توسعه و ارتقا است/ افتتاح ایستگاه‌های اتوبوس در مسیر اصفهان - سیتی‌سنتر - بهارستان
رییس سازمان حمل و نقل همگانی شهر بهارستان گفت: مسئولان استانی و کشوری به فکر ارتقا و توسعه ناوگان حمل و نقل شهر بهارستان با جمعیت نزدیک به 100 هزار نفر باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ پس از پیگیری های انجام شده و بنا به درخواست مردم بهارستان بر آن شدیم تا با مهرداد رحمتی که از سال 1392 تاکنون به عنوان رییس معاونت حمل و نقل شهرداری شهر بهارستان مشغول به فعالیت است، گفت و گویی داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

از مجموعه حمل و نقل شهری بهارستان بگویید؟

, از مجموعه حمل و نقل شهری بهارستان بگویید؟, از مجموعه حمل و نقل شهری بهارستان بگویید؟,

سازمان حمل و نقل شهرداری شهر بهارستان دارای 238 پرسنل، 7 خط اتوبوسرانی و 50 دستگاه اتوبوس است که روزانه نزدیک به 33 هزار نفر از مردم این شهر اتوبوس را به عنوان وسیله حمل و نقل شهری برای رفتن به اصفهان انتخاب می کنند.

,

این میزان تردد نشان از خوابگاهی بودن شهر است که اکثریت شهروندان برای امرار معاش و تحصیل به اصفهان می روند که می طلبد که مسئولان امر به فکر ارتقا  و توسعه ناوگان حمل و نقل شهری شهر بهارستان با جمعیت نزدیک به 100 هزار نفر باشند، حتی نسبت به بقیه امور شهری نیز این امر اولویت دارد.

,

به عقیده من، فردی که آخر شب خسته از محل کار به منزل باز می گردد و اول صبح هم با عجله برای کسب درآمد به اصفهان می رود اصلا به کیفیت و زیبایی فضای سبز توجه نمی کند، لذا نیاز است اولویت اصلی مسئولان و برنامه ریزان شهری توسعه ناوگان حمل و نقل شهری باشد.

,

وضعیت سرویس ناوگان حمل و نقل جنوب اصفهان در مسیر مجموعه سیتی سنتر و سپاهان شهر به بهارستان و بالعکس را چطور ارزیابی می کنید؟

, وضعیت سرویس ناوگان حمل و نقل جنوب اصفهان در مسیر مجموعه سیتی سنتر و سپاهان شهر به بهارستان و بالعکس را چطور ارزیابی می کنید؟, وضعیت سرویس ناوگان حمل و نقل جنوب اصفهان در مسیر مجموعه سیتی سنتر و سپاهان شهر به بهارستان و بالعکس را چطور ارزیابی می کنید؟,

با توجه به اینکه روند مجوز گرفتن برای ایجاد ایستگاه اتوبوس از شورای ترافیکی اصفهان نزدیک به دو سال طول کشید، اما خوشبختانه چند روز پیش ایستگاه اتوبوس مسیر رفت به اصفهان از سمت سیتی سنتر را با حضور اعضای شورای شهر و شهردار و اصحاب رسانه افتتاح کردیم.

,

روزانه حدود 400 نفر از پرسنل مجموعه سیتی سنتر که ساکن شهر بهارستان هستند در این مسیر تردد دارند و با مشکل عدم سرویس حمل و نقل مناسب روبرو بودند، لذا با حمایت مالی مدیریت مجموعه سیتی سنتر برای ساخت ایستگاه اتوبوس مژده می دهیم که به زودی ایستگاه مسیر برگشت از اصفهان سمت لاین سپاهان شهر نیز به زودی افتتاح خواهد شد.

,

همچنین از شورای ترافیکی اصفهان پیگیر هستیم تا مجوز ساخت ایستگاه های اتوبوس را در ورودی سپاهان شهر و یکی از مراکز تجاری و دانشگاه تا قبل مهر ماه سال جاری نیز اخذ کنیم، زیرا ساخت ایستگاه اتوبوس طبق مقررات راهنمایی رانندگی در لاین بزرگراه ممنوع است، پس از اخذ مجوز مدیریت سیتی سنتر ایستگاه های اتوبوس را ایجاد می کند و اتوبوس های مسیر برگشت از اصفهان در مسیر یاد شده توقف کوتاهی خواهند داشت.

,

مردم متقاضی راه اندازی خط بهارستان - اصفهان در فاز 3 بهارستان هستند، پاسخ شما چیست؟

, مردم متقاضی راه اندازی خط بهارستان - اصفهان در فاز 3 بهارستان هستند، پاسخ شما چیست؟, مردم متقاضی راه اندازی خط بهارستان - اصفهان در فاز 3 بهارستان هستند، پاسخ شما چیست؟,

در مسیر خط فاز 3 با توجه به افزایش تعداد ساکنان این فاز در آپارتمان های مسکن مهر، با کمبود اتوبوس مواجه هستیم، البته به تازگی شرکت عمران و شهرسازی شهر بهارستان قول خرید چهار دستگاه اتوبوس را به شهروندان این فاز داده اما در آخرین جلسه گفته شد که فعلا 2 دستگاه اتوبوس محقق می شود که با توجه به افزوده شدن این دو دستگاه باز هم با مشکل سرویس دهی به مردم مواجه خواهیم بود و فقط می توانیم با این 4 دستگاه سیستم حمل و نقل داخل شهری شهروندان این فاز را فراهم کنیم و ایاب و ذهاب به اصفهان برایمان ممکن نیست.

,

لذا طی یک طرح پیشنهادی به اعضای شورای شهر و شهرداری بهارستان برای رفع مشکل شهروندان این فاز و درخواست سایر ساکنان فاز دو در نظر داریم اتوبوس های فاز دو فروردین که شامل 8 دستگاه اتوبوس است را مسیر حرکتشان را تغییر دهیم.

,

طی این طرح پیشنهادی اتوبوس هایی که از اصفهان به بهارستان وارد می شوند در مسیر محور میانی و مجتمع های کوه نور در ایستگاه های جدید چند توقف دارند و بعد از آن وارد خیابان فروردین می شوند و به جای حرکت به سوی ایستگاه پایانی که فلکه ولی عصر(عج) است به سمت فروردین شرقی، خیابان آزادی شمالی، فاز 3، مسکن های مهر و دانشگاه پیام نور حر کت می کنند و همین مسیر را نیز به سمت اصفهان داریم، اگر مسئولان نظر موافق خویش را اعلام کنند به دنبال مجوزهای شورای ترافیکی و نصب ایستگاه اتوبوس پیگیری خواهیم کرد.

,

امیدواریم بتوانیم به آرزو و درخواست دیرینه مردم فاز 3، ساکنین فاز 2 فروردین شرقی و شهروندانی که به تازگی در آپارتمان های محور میانی ساکن شده اند جامه عمل بپوشانیم و شاهد لبخند رضایتمندی آنان باشیم.

,

مردم روستای کیچی، قلعه شور و روستاهای شرق اصفهان که منتهی به شهر بهارستان هستند نیز درخواست تامین سرویس ایاب و ذهاب دارند، برای آن ها نیز برنامه ای دارید؟

, مردم روستای کیچی، قلعه شور و روستاهای شرق اصفهان که منتهی به شهر بهارستان هستند نیز درخواست تامین سرویس ایاب و ذهاب دارند، برای آن ها نیز برنامه ای دارید؟, مردم روستای کیچی، قلعه شور و روستاهای شرق اصفهان که منتهی به شهر بهارستان هستند نیز درخواست تامین سرویس ایاب و ذهاب دارند، برای آن ها نیز برنامه ای دارید؟,

این روستاها خارج از حریم محدوده شهر بهارستان هستند اما با توجه به اینکه شهرداری شهر بهارستان، مردم آنجا را نیز جز مردم بهارستان می داند لذا پیگیر ایاب و ذهاب این منطقه نیز بوده ایم و نامه نگاری و درخواست ایجاد خط اتوبوس از شرق اصفهان به بهارستان با شورای ترافیکی استان نیز داشته ایم.

,

در نامه ای که از فرمانداری و شورای ترافیکی استان دریافت کردیم نوشته شده است که شهرداری شهر بهارستان نسبت به در نظر گرفتن سرویس برای روستاهای زیار، رحیم آباد، روران، کبوتر آباد، قلعه شور، کیچی و... تا مرکز شهر بهارستان اقدام کند.

,

طبق این نامه تامین اتوبوس، راننده، هماهنگی و... با  شهرداری بهارستان است لذا طبق جلسات هماهنگی هایی که با شهرداری و شورای شهر بهارستان داشته ایم، فعلا خط با دو دستگاه اتوبوس راه اندازی می شود، امیدواریم تا قبل از مهر ماه و آغاز سال تحصیلی بتوانیم به طور کامل مشکل آنان را حل کنیم.

,

برخی کارکنان سازمان حمل و نقل همگانی بهارستان از دیر پرداخت شدن حقوق ها، حذف هدایا و تشویق هایی که در مناسبت ها به پرسنل پرداخت می شده اعلام نارضایتی کرده اند، آیا موارد صحت دارد و علت چیست؟

, برخی کارکنان سازمان حمل و نقل همگانی بهارستان از دیر پرداخت شدن حقوق ها، حذف هدایا و تشویق هایی که در مناسبت ها به پرسنل پرداخت می شده اعلام نارضایتی کرده اند، آیا موارد صحت دارد و علت چیست؟, برخی کارکنان سازمان حمل و نقل همگانی بهارستان از دیر پرداخت شدن حقوق ها، حذف هدایا و تشویق هایی که در مناسبت ها به پرسنل پرداخت می شده اعلام نارضایتی کرده اند، آیا موارد صحت دارد و علت چیست؟,

کل کشور با رکود اقتصادی روبرو است و مشکل فقط مختص به شهر بهارستان نیست، از سوی دیگر گرانی لوازم یدکی، تحریم ها و نتیجه برجام، افزایش تصاعدی قیمت لوازم یدکی اتوبوس ها و خودروها، همچنین کاهش ساخت و ساز مسکن از عوامل زمینه ساز ایجاد این مساله است.

,

اولویت اصلی ما فعال نگه داشتن ناوگان حمل و نقل شهری است و سرانه ماهانه ای که برای تامین این ناوگان از شهرداری بهارستان دریافت می کنیم علاوه بر تامین حقوق پرسنل، صرف تعمیرات و خرید لوازم برای اتوبوس ها می شود، این موارد موجب شده که همچون سابق برخی امور تشویقی و رفاهی را برای کارکنان نتوانیم تامین کنیم.

,

همچنین لازم است اشاره کنیم که در جریان هستیم که برخی شهرداری ها نزدیک به 6 ماه است که حقوق و هزینه اضافه کاری های پرسنل خود را پرداخت نکرده اند و بعضا از سمت شهرداری استعفا داده اند، اما در شهرداری بهارستان امکان دارد پرداخت حقوق پرسنل زحمت کش حمل و نقل بین یک هفته تا 10 روز دیر شود اما تا امروز که بنده با شما صحبت می کنم هیچ حقوق و مزایای شخصی عقب نیفتاده است.

,

تعداد ساخت و سازها در سال های گذشته بیش از امسال بوده است چون هزینه ای که از عوارض شهری تامین می شد کمک هزینه ای بود برای تسهیلات رفاهی کارکنان و تشویقات که امسال هنوز محقق نشده است.

,

علاوه بر این سال های گذشته نیز اتوس ها تازه خریداری شده بودند و نیاز به تعمیر و تعویض لوازم نبود اما با گذشت چند سال و بُعد مسافت  و اینکه اولویت ما فعال بودن اتوبوس در خط است، لذا این هزینه ها صرف  این موارد می شود و با شرایط موجود دستمان برای برآورده کردن درخواست کارکنان خالی است و درخواست مان از پرسنل خدوم حمل و نقل این است که سطح توقع شان را کاهش دهند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه