اخبار داغ

نماینده اهل سنت سیستان وبلوچستان در مجلس خبرگان رهبری:

کاهش جرم و آسیب های اجتماعی دستاورد ماه مبارک رمضان/ ماهواره و فضای مجازی دو عامل اصلی افزایش جرم در جامعه

کاهش جرم و آسیب های اجتماعی دستاورد ماه مبارک رمضان/ ماهواره و فضای مجازی دو عامل اصلی افزایش جرم در جامعه
نماینده اهل سنت سیستان وبلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اثرات معنوی ماه رمضان عاملی برای کاهش جرم و جنایت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازعصرهامون، یکی از مصادیق آرام شدن دل‌ها با یاد خدا، ماه مهمانی خدا است. اگر چه امسال گرمای هوا و طولانی بودن فاصله میان سحر و افطارش، روزه‌داری را پرثواب‌تر و دشوارتر کرد اما سعه صدر مردم را افزایش داد و برکت زندگی‌شان را افزون کرد تا جایی که با وجود گذشت از این ماه، جرایم به شکلی محسوس کاهش یافته، نزاع‌ها کم شده و گذشت و آرامش عمومی دوچندان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,


این کاهش محسوس آمار هرسال در رمضان تکرار می‌شود که ثابت می‌کند رابطه‌ای معنادار و انکارناپذیر میان ماه خوبی‌ها و کاهش انواع جرایم وجود دارد.
بر اساس برخی آمارهای منتشره در سال های اخیر، جرایم مختلف به صورت متوسط در این ماه با کاهش 30درصدی مواجه شده که در حوزه جرایم اخلاقی این کاهش آماربسیار محسوس‌تر است.
 
 دوری از گناه عاملی برای کاهش جرم در جامعه

,
,
,
,
,  دوری از گناه عاملی برای کاهش جرم در جامعه,


مولوی نذیر احمد سلامی نماینده اهل سنت سیستان وبلوچستان در مجلس خبرگان رهبری دراین خصوص در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: اثرات معنوی ماه رمضان عاملی برای کاهش جرم و جنایت است چرا که افراد در این ماه سعی دارند از هرچیزی که باعث نزدیکی آنان به گناه شود دوری کنند که این خود باعث کاهش جرم در جامعه می شود.
 
ماهواره و فضای مجازی دو عامل اصلی افزایش جرم و جنایت در جامعه

,
,
,
, ماهواره و فضای مجازی دو عامل اصلی افزایش جرم و جنایت در جامعه,


وی استفاده از ماهواره و فضای مجازی را دو عامل اصلی افزایش جرم و جنایت در جامعه عنوان کرد و گفت: خود مراقبتی افراد باعث می شود تا در این ماه از فضای گناه آلود ماهواره و فضای مجازی دوری کنند که این خود باعث کاهش تنش ذهنی در افراد و به طبع آن کاهش میل به گناه و جرم و جنایت می شود.

,
,


مولوی سلامی ماه رمضان را ماه نزول برکات خدا و فرصتی برای بازگشت به خود دانست و ادامه داد: بسیاری ازمردم در طول ماه رمضان سعی می کنند به کارهای و اعمال گذشته خود بیشتر فکر کنند و در صدد جبران خطاهای گذشته برآیند.

,
,


وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: مجرمان نیز از این موهبت الهی بی بهره نیستند تاجایی که بسیاری از مجرمان در این ماه توبه کرده و مرتکب گناه نمی شوند.

,
,


نماینده اهل سنت سیستان وبلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به نقش علما و امامان جمعه در کاهش وقوع جرم اشاره کرد و گفت: علمای دینی و امامان جمعه و جماعت می توانند با استفاده از فرصت به وجود آمده در این ماه پر برکت علاوه بر ترویج آموزه های دینی در جهت حضور هر چه بیشتر مردم در مساجد، نکاتی را نیز برای جذب افراد گناهکار و مجرم به سوی دین بیان کنند تا پس از ماه رمضان نیز شاهد کاهش جرم و جنایت در جامعه باشیم.
 
 انتهای پیام/

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه