اخبار داغ

هشدار هواشناسی مازندران درباره مواج شدن دریای خزر

هشدار هواشناسی مازندران درباره مواج شدن دریای خزر
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: هرگونه فعالیت دریایی در مازندران از امروز دوشنبه ۲۸ خرداد تا چهارشنبه ۳۰ خرداد ممنوع شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسدی در گفت‌وگو با بلاغ، اظهار کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوّی و دریایی، با توجه به نفوذ یک سامانه پرفشار از ‎بعدازظهر امروز دو‎شنبه ۲۸ خرداد به تدریج وزش باد به سمت شمال غربی و شمالی در سواحل استان فرآهم خواهد شد که پیامد آن دریا مواج خواهد شد.

 
وی افزود: در این مدت بیشینه سرعت وزش باد در نزدیک ساحل و دور از ساحل ۱۲ متر بر ثانیه ۴۳ کیلومتر بر ساعت و  ارتفاع موج در نزدیک سواحل و دور از ساحل استان تا از ۱.۲ تا ۱.۸ متر پیش بینی می‌شود.

 
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران توصیه کرد با توجه به شرایط ذکر شده کلیه فعالان دریایی نسبت به فعالیت در دریا مراقبت‏های لازم را انجام دهند.

 
اسدی ادامه داد: تمام مسئولان دستگاه‎های اجرایی و طرح‎های سالم‎سازی دریای خزر و دیگر کاربران بخش شنا تمهیدات و اقدامات لازم برای جلوگیری از شنای مسافران در دریا را خودداری  کنند.

 
وی گفت: با توجه به نامساعد بودن دریا و وزش باد در شب دوشنبه شرایط برای صیادان کیلکا دشوار به نظر می‏رسد و مسئولان شیلات و صیادان با احتیاط و هوشیاری بیشتری تصمیم گیری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه