اخبار داغ

حضور سرمایه‌گذار غیربومی در گروه صنعتی فولاد ارومیه/ مسیر گروه برای بازگشت به چرخه اقتصاد ناهموار است

حضور سرمایه‌گذار غیربومی در گروه صنعتی فولاد ارومیه/ مسیر گروه برای بازگشت به چرخه اقتصاد ناهموار است
خبر ها حاکی از حضور سرمایه گذار غیر بومی در گروه صنعتی فولاد ارومیه و فعالیت این واحد با ۱۰درصد از ظرفیت تولید خود است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، مشکلات مربوط به کارگران فولاد ارومیه و بیکار شدن آنان بارها نگاشته شده و چندین بار طی گزارش های مختلف به سراغ مشکلات آنان رفته ایم. اما این کارگران که در آخرین پیگیری خود اقدام به باز کردن سفره خالی در مقابل ساختمان استانداری آذربایجان غربی کردند تا مشکلات و بحران اوضاع معیشتی خود را با سفره های خالی به گوش مسئولان رسانده و آنان را میهمان این سفره های خالی کنند هنوز هم ب مشکلات بسیار دست و پنجه نرم می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

البته پس از این تجمع که شاید بتوان گفت تا به امروز آخرین تجمع این کارگران بوده، کارفرمای این واحد صنعتی به تدریج اقدام به پرداخت ۱۰ درصد از مطالبات کارگران کرده که با گذشت زمان این میزان افزایش یافته و طبق شنیده ها و گفته های کارگران حدود ۵۵ درصد از مطالبات آنان پرداخت شده است.

,

همانگونه که مسئولان نیز سرمایه گذاری را تنها راه حل مشکل گروه صنعتی فولاد ارومیه عنوان کرده بودند، امروز خبرهای رسیده حاکی از رقم خوردن این اتفاق در سکوت کامل رسانه ای است.

,

* وعده های توخالی مسئولان پایان ندارد

, * وعده های توخالی مسئولان پایان ندارد,

در همین راستا، دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، در خصوص شرایط فعلی کارگران فولاد ارومیه، اظهار داشت: تاکنون ۵۰ درصد از مطالبات کارگران پرداخت شده اما همچنان وعده های تو خالی کارفرما و مسئولان در خصوص مابقی مطالبات ادامه دارد.

,

وی، خاطرنشان کرد: طبق تماسی که هفته های گذشته مدیر داخلی این واحد صنعتی با بنده داشت، اعلام کرد که با توجه به سرمایه گذاری فردی در این واحد صنعتی باری دیگر چرخ های کارخانه به گردش در آمده و با فعالیت ۱۵ نفر از کارگران قبلی با ظرفیت اولیه ۱۰ درصد اقدام به فعالیت کرده اند.

,

اسلام صادقی، بیان داشت: سال گذشته ۲۸۰ نفر از کارگران واحد صنعتی فولاد ارومیه به طور قطع بیکار شدند.

,

* سرمایه گذاری در گروه صنعتی فولاد ارومیه انجام شده است

, * سرمایه گذاری در گروه صنعتی فولاد ارومیه انجام شده است,

در همین زمینه و با توجه به اطلاعات به دست آمده در خصوص آغاز فعالیت واحدهای تولیدی فولاد ارومیه با حضور سرمایه گذار جدید، «د.ق» یکی از کارگران گروه صنعتی فولاد ارومیه در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، گفت: چند وقت گذشته طی تماس هایی که از کارفرمای خود دریافت کردیم بار دیگر دعوت به کار شده و با همراهی ۱۵ نفر از همکاران در این واحد مشغول به کار شدیم. این در حالی است که تنها ۵۰ درصد از مطالبات و معوقات سال های گذشته خود را دریافت کرده ایم.

,

وی، با بیان اینکه معوقات آنان به صورت اقساطی پرداخت می شود، ادامه داد: اکنون کارخانه با سرمایه گذاری فردی باری دیگر آغاز به فعالیت کرده و این فعالیت این روزها تنها در بخش لوله و پروفیل ارومیه خلاصه می شود طبق وعده های داده شده با مرور زمان شرایط بهتر شده و این واحد به چرخه کار باز خواهد گشت.

,

این کارگر، افزود: امیدواریم باری دیگر شاهد به گردش در آمدن چرخ های این واحد باشیم چراکه هرکدام از ما طی سال های گذشته و بیکاری خود بارها شرمنده خانواده های خود شده ایم.

,

* عدم پاسخگویی مدیرعامل گروه صنعتی فولاد ارومیه

, * عدم پاسخگویی مدیرعامل گروه صنعتی فولاد ارومیه,

اما مدیرعامل گروه صنعتی فولاد ارومیه در پاسخ به سوالات خبرنگار اروم نیوز، در خصوص سرمایه گذاری صورت گرفته در این واحد صنعتی از پاسخ دادن طفره رفته و با بیان اینکه طی روزهای آتی طی یک نشست خبری نسبت به پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران اقدام خواهد کرد، از دادن توضیحات لازم خودداری کرد.

,

امیدواریم طبق گفته مسئولان و ابراز امیدواری های چند جانبه آنان، این بار شاهد صحت گفته ها و وعده های آنان بوده و این سرمایه گذاری باعث جان گرفتن دوباره گروه صنعتی فولاد ارومیه باشیم تا علاوه بر بازگشت کارگران، رونق اقتصادی مناسبی در این واحد و نیز بخش صنعت استان رخ دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه