اخبار داغ

تداوم افسانه محرومیت در شرق هرمزگان؛

دهیچ؛ روستایی محروم از راه ارتباطی مناسب/ ورود قرارگاه آبادانی سپاه زمینه محرومیت‌زدایی از چهره میناب

دهیچ؛ روستایی محروم از راه ارتباطی مناسب/ ورود قرارگاه آبادانی سپاه زمینه محرومیت‌زدایی از چهره میناب
روستای دهیچ یکی از کمتر توسعه یافته نقاط استان می باشد که در سال گذشته به عنوان پایلوت اجرای طرح های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان انتخاب شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از فرهنگ کده؛روستاهای منطقه چهارده روستای شهرستان میناب یکی از محروم‌ترین نقاط هرمزگان است که مسئولان دلیل مهاجرت مردم این منطقه به استان‌ها و شهرهای دیگر را  محرومیت و عدم برخورداری آنان از امکانات رفاهی اعلام می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , فرهنگ کده, ؛,

 قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان هرمزگان در طول سال‌های متمادی در قالب اجرای طرح‌های مختلف، سازندگی، محرومیت‌زدایی تلاش خود را برای آبادانی روستاهای شهرستان هرمزگان به کار گرفته است.

,

روستای دهیچ شهرستان میناب در شرق هرمزگان یکی از روستاهای کمتر توسعه یافته این استان است که در سال گذشته به عنوان پایلوت اجرای طرح های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان انتخاب شده است.

,

یکی از خدمات طرح های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در بخش عمران، ساخت خانه عالم، ساخت منبع آب، لوله کشی از سرچشمه وسیل بند حاشیه کناری رودخانه روستا در روستای دهیچ منطقه چهارده روستای میناب توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی در حال انجام است.

,

, ,

انجام 3 پروژه محرومیت زدایی توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه

, انجام 3 پروژه محرومیت زدایی توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه, انجام 3 پروژه محرومیت زدایی توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه,

کمالی، شورای روستای دهیچ شهرستان میناب در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده، با اشاره به اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در روستای دهیچ، اظهار کرد: روستای دهیچ که بزرگترین روستای منطقه چهارده روستا است با معضل بی آبی، زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی دست و پنجه نرم می کند که اقدامات خوبی از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان در حال انجام است.

, فرهنگ کده,

شورای روستای دهیچ میناب گفت: آب روستای دهیچ در گذشته از یک چشمه در شش کیلومتری روستا از دل کوه بیرون می آمد که در حال حاضر با کمک قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در دهستان درپهن از یک چشمه به مسافت 12 کیلومتری مهار شده و عملیات آن از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است.

,

, ,

محرومیت زدایی از چهره روستای دهیچ توسط قرارگاه آبادانی سپاه

, محرومیت زدایی از چهره روستای دهیچ توسط قرارگاه آبادانی سپاه, محرومیت زدایی از چهره روستای دهیچ توسط قرارگاه آبادانی سپاه,

کمالی با بیان اینکه برای روستای دهیچ سه پروژه از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان تعریف شده است، تصریح کرد: پروژه های روستای دهیچ از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه از جمله ساخت خانه عالم، ساخت منبع آب، لوله کشی از سرچشمه وسیل بند حاشیه کناری رودخانه روستا که اکنون در حال انجام است.

,

وی، ساخت خانه عالم در روستای دهیچ میناب را یکی دیگر از پروژه های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان عنوان کرد و گفت: ساخت خانه عالم از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد که برای اجرای این پروژه 40 میلیون تومان هزینه شده که اکنون در آستانه بهره برداری است.

,

شورای روستای دهیچ میناب به اعتبارات تعیین شده پروژه های روستای دهیچ اشاره کرد و گفت: لوله کشی و احداث منبع 250 میلیون هزینه برای آن پیش بینی شده و همچنین سیل بند حاشیه رودخانه بیش از 30 میلیون قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان هزینه برای آنها برآورد کرد اما در صورتی که مسئول فاضلاب آب شهرستان پیش بینی یک میلیار هزینه کرده بود.

,

کمالی در ادامه با بیان اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان به مدت دو سال معین در این روستا برای برطرف کردن شاخص های محرومیت شده است، تصریح کرد: نیروهای جهادی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان تا مهرماه 98 در روستا حضور دارند تا این سه پروژه با مشارکت مردم به اتمام برسد.

,

, ,

دهیچ؛ دارای محروم ترین راه ارتباطی روستایی

, دهیچ؛ دارای محروم ترین راه ارتباطی روستایی, دهیچ؛ دارای محروم ترین راه ارتباطی روستایی,

وی با اشاره به اینکه اصلی ترین مشکل روستای دهیچ راه های کوهستانی و صعب العبور آن است، گفت: راه ارتباطی روستای دهیچ به جاده مرگ منطقه چهارده روستا معروف است که پرپیچ و شیب تند دارد که در برخی از روستاها خودروی سوری هم نمی رود که اهالی این منطقه مجبورند با وانت رفت و آمد کنند که تاکنون چندین تصادف واژگونی خودرو داشته بیش از 20 نفر در این جاده کشته شده اند.

,

شورای روستای دهیچ میناب، عدم آنتن دهی موبایل و اینترنت در منطقه چهاده روستا یکی دیگر از معضلات این روستاها عنوان کرد و افزود: منطقه چهارده روستا که بیش از هفت روستا را دارا است تمامی این روستاها از عدم آنتن دهی موبایل و اینترنت رنج می برند و برای یک تماس و یک کار اینترنتی ساده باید مسافت 50 کیلومتری تا بخش سندرک میناب را طی کنند.

,

روستای دهیچ یکی از پرجمعیت ترین روستای منطقه چهارده روستا با جمعیتی بالغ بر 600 نفر در 100 کیلومتری بخش سندرک میناب قرار دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه