اخبار داغ

مروری بر نظرات دهه شصتی‌ها؛

فعالان رسانه‌ای و فرهنگی استان قزوین از مدیریت رهبری می‌گویند

فعالان رسانه‌ای و فرهنگی استان قزوین از مدیریت رهبری می‌گویند
در این گزارش به سراغ تعدادی از جوانان فعال رسانه‌ای و فرهنگی متولد دهه 60 رفته‌ایم و نظرات آنان را درباره دوران مدیریت 29 ساله رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله خامنه‌ای جویا شده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛نزدیک 30 سال از رحلت امام خمینی (ره) و شروع رهبری مقام معظم رهبری می‌گذرد و در این سال‌ها کشور ما با چالش‌ها، بحران‌ها و بزنگاه‌های متعددی رو به رو بود‌ه‌است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

در این مدت شاهد رویش‌ها و حضور نسل جدید جوان انقلابی هستیم که در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و حیات امام (ره) حضور نداشته‌اند، اما رهبری مقام معظم رهبری را درک کرده‌اند و در همین دوران به بازوان اصلی و تاثیرگذار انقلاب تبدیل شده‌اند.

در این گزارش به سراغ تعدادی از جوانان فعال رسانه‌ای و فرهنگی متولد دهه 60 رفته‌ایم و نظرات آنان را درباره دوران مدیریت 29 ساله رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله خامنه‌ای جویا شده‌ایم که خواندن این نظرات خالی از لطف نیست. 

در این گزارش دو سوال از فعالان فرهنگی و رسانه ای استان قزوین پرسیده‌شد؛ 

- نظر و برداشت شخصی شما نسبت به سال‌های مدیریت مقام معظم رهبری چیست؟ 

- کدام صحبت و موضع‌گیری رهبری دراین سال‌ها بیش‌تر از بقیه در ذهن شما ماندگار شده‌است؟ 

سمیه بکشلو، مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی قزوین: 

رهبری بدون کمترین خطا برای اقشار مختلف سخنرانی می‌کنند/ نماز جمعه 29خرداد 88 آبی روی آتش فتنه بود 

- بعد از امام (ره) رهبری بهترین گزینه‌ای بودند که می‌توانستند رهبری جامعه را برعهده بگیرند. طبق شناختی که من در حد فهم خودم طی این سال‌ها به دست آوردم مقام معظم رهبری از نظر تقوای فردی و سیاسی سطح بالایی داشتند و عملکرد ایشان بسیار درست و همه‌جانبه و دقیق و مبتنی بر اصول اساسی اسلام بوده‌است. نگاه تاریخی ایشان به اسلام باعث شده مبانی اسلامی را به درستی شناسایی و جامعه را منطبق با نگاه اسلامی مدیریت کنند. 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, سمیه بکشلو، مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی قزوین: ,
,
, رهبری بدون کمترین خطا برای اقشار مختلف سخنرانی می‌کنند/ نماز جمعه 29خرداد 88 آبی روی آتش فتنه بود ,
,
,
, ,

اگر در این 30 سال اندکی در عملکرد رهبری اشکال و خطا وجود داشت قطعاً بسیاری از افرادی که منتظر این فرصت هستند آن خطا را بارها رسانه‌ای کرده‌بودند.

رهبری تقریباً هر چند روز یک‌بار برای اقشار مختلف از سیاستمداران و مسئولان تا دانشجویان و هنرمندان در رده‌های سنی مختلف سخنرانی دارند اما با این وجود ضریب خطای ایشان بسیار ناچیز بوده‌است. برخورداری از رهبری که بدون کمترین خطا توانایی سخنرانی برای اقشار مختلف مردم را دارند و می‌توانند برای اقشار مختلف مردم نظر تخصصی داشته باشند لطف خدا به ملت ایران است. در مدت این قریب 30سال جامعه ما هرچند سال یک‌بار با خطرات و آسیب‌های بزرگی مواجه بوده و ایشان خیلی خوب مدیریت کرده‌اند و به نظرم بهتر از ایشان کسی را برای رهبری نداریم.

- تک‌تک اتفاقاتی که طی این سال‌ها افتاده در دوره خود حساسیت زیادی داشته‌اند. مثل ماجرای کوی دانشگاه، فتنه 88 و اغتشاشات اخیر که همگی این‌ها با مدیریت رهبری فرونشست. من به مشی رهبری در سیاست خارجی نیز بسیار علاقه‌مندم و ایشان در این زمینه بسیار دقیق و سنجیده عمل می‌کنند.

اما اگر بخواهم تنها یک مورد را نام ببرم که در برهه حساسی بود و خیلی به دل ما نشست سخنرانی نماز جمعه 29 خرداد 88 را ذکر می‌کنم که توانستند با آن چند کلمه آتش فتنه را خاموش کنند، آن حرف‌ها مثل آبی روی آتشی بود که دشمنان سال‌ها برای آن برنامه‌ریزی کرده‌بودند. 

حسن عابدینی، فعال رسانه‌ای: 

حفظ روحیه انقلابی پویا و امید واقعی به آینده، مهم‌ترین تلاش رهبری/ مدیریت رهبری در فتنه 88 حرکت بزرگی بود 

- از سال 68 که مقام معظم رهبری به مدد انتخاب مجلس خبرگان در جایگاه رهبری قرار گرفتند کشور با چند پدیده موجه شد: 

با پایان جنگ کشور در آستانه اختلافات سیاسی قرار گرفت و سلایق سیاسی به‌صورت احزاب چپ و راست بروز پیدا کرد و نیاز بود تا فضای سیاسی کشور بازتر شود. در آن زمان ترس آن می‌رفت که کشور از اندیشه‌ها و آرمان‌های ابتدایی انقلاب دور شود که حضرت آقا تلاش کردند کشور را در مسیر انقلاب نگه‌دارند. با توجه به نگاهی که رهبری داشتند کشور نه‌تنها مسیر خود را بر مبنای انقلابی بودن ادامه داد بلکه به سازندگی و پیشرفت نیز پرداخت. 

از سوی دیگر در آن سال‌ها با شکل‌گیری حلقه‌های روشنفکری روبرو هستیم. رهبری از همان ابتدا نسبت به تهاجم فرهنگی دشمن هشدار دادند و بعد از آن نیز حساسیت زیادی روی فرهنگ داشتند و اصطلاحات جنگ فرهنگی، ناتوی فرهنگی و امثالهم را به کار می‌بردند و بر مقابله با آن تاکید داشتند. جلسات با هنرمندان، شب شعرها، حمایت از هنرمندان و تفکر انقلابی از جمله اقدامات ایشان در این زمینه بود.

پس از آن در دوره سازندگی و روی کار آمدن کارگزاران طیفی امور را در دست گرفتند که برخی افراد آن به مجموعه انقلابی اعتقاد نداشتند و نوعی تفکر خطرناک را در کشور جا می‌انداختند. در این دوره شاهد زندگی اشرافانه مسئولان و یا بوروکراسی‌های اداری خاص بودیم که حضرت آقا در این دوره نیز سعی کردند دولت را در مسیر انقلاب نگه‌دارند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, حسن عابدینی، فعال رسانه‌ای: ,
,
, حفظ روحیه انقلابی پویا و امید واقعی به آینده، مهم‌ترین تلاش رهبری/ مدیریت رهبری در فتنه 88 حرکت بزرگی بود ,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

بعد از آن در دوره اصلاحات یک بار دیگر خطر انحراف کشور از مسیر انقلاب وجود داشت و برخی اندیشه امام را تحریف و تفسیرهای جدیدی از آن ارایه می‌دادند، تا جایی که امثال آقای گنجی، آقاجری و حجاریان می‌گفتند که تفکرات امام را باید به موزه سپرد. حجاریان اعتقاد داشت که جمهوری اسلامی مثل یک لیوان برعکس است و جمهوریت با اسلام قابل جمع نیست و باید یکی را انتخاب کنیم. در این دوره حضرت آقا با نقد عالمانه و هشدار به دولت و جریانات سیاسی سعی کردند اجازه ندهند اندیشه و خط اصیلی که امام در کشور بنیان نهاده‌بود فراموش شود و از تفکر انقلاب پاسداری کردند. در دوره احمدی نژاد نیز ایشان سعی کردند تا جایی که نگاه دولت انقلابی است با آن همراهی و حمایت کنند، کما اینکه از دولت‌های قبلی هم حمایت می‌کردند اما در این دولت جدی‌تر شد.

ایشان در حوزه اجرایی از همه دولت‌ها حمایت کرده و مهم‌ترین تلاش ایشان در طی این سال‌ها حفظ روحیه انقلابی پویا و امید واقعی به آینده (نه امید واهی) بود. با این رویکرد توانسته‌اند جهان اسلام را به آینده امیدوار کنند و علی‌رغم سنگ‌اندازی‌ها شاهد تغییر و تحولات و موج امید به آینده هستیم. 

- من مدریت ایشان در جریان فتنه 88 را یک حرکت بزرگ می‌دانم، کما اینکه در سال ۷۸ و ماجرای کوی دانشگاه نیز ایشان با قدرت مدیریت کردند. به طور کلی در تمامی عرصه‌هایی که بر سر یک پیچ بزرگ بوده‌ایم حضرت آقا واقعا مدیریت خوبی داشته‌اند.

زینب کلهر، فعال رسانه ای: 

رهبری هیچ‌گاه جناحی نبوده‌اند/ دولتمردان پس از 4سال متوجه اشتباه خود در اعتماد به امریکا شدند 

- مقام معظم رهبری در کنار شخصیت معنوی خود همواره یک سیاستمدار برجسته و فقیه دوراندیش هستند که کل جهان هم به این توانمندی رهبری اذعان دارند. ایشان همیشه یک نقطه اتکا برای گروه‌های جامعه هستند و همین باعث وحدت بیش‌تر گروه‌های مختلف جامعه با یکدیگر شده‌است. نقطه ضعف کشور ما در چند سال اخیر اقتصاد بوده که با توجه به این نکته ایشان در این چند سال شعاری اقتصادی برای کشور انتخاب کردند. اما متاسفانه مسئولان این شعار را جدی نگرفته‌اند و با وجود اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی به مسئولیت آقای جهانگیری تشکیل شده اما کار کلیدی انجام نشده‌است.
,
,
,
,
,
,
,
, زینب کلهر، فعال رسانه ای: ,
,
, رهبری هیچ‌گاه جناحی نبوده‌اند/ دولتمردان پس از 4سال متوجه اشتباه خود در اعتماد به امریکا شدند ,
,
,
, ,

در استان خودمان هم با وجود اینکه جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی هر هفته تشکیل می شود اما متاسفانه هیچ خروجی نداشته است. ایشان همیشه مواضع قاطعی داشته‌اند و هیچ‌گاه جناحی نبوده‌اند. همیشه نگاه کلانی داشته‌اند و مسیر روشنی را برای اصلاح‌طلبان و اصولگرایان مشخص کرده‌اند. نکته دیگری که باید توجه کرد حضور استراتژیک ایران در خارج از مرزها بوده که همیشه رهبری به حضور موثر ایران در خارج از مرزها معتقد بودند و به وضعیت جهان نگاه آینده‌نگرانه‌ای داشته‌اند.

داعش در کشورهای مختلفی از جمله سوریه حضور داشت و اگر نگاه رهبری نبود قطعا الآن سوریه تصرف شده‌بود و کشور ما نیز به صورت مستقیم وارد جنگ با داعش می‌شد.

- موضع‌گیری رهبری در موضوع برجام که این روزها همه نیز در جریان آن هستند بسیار برجسته بود. رهبری همان ابتدا گفتند که هیچ‌گونه اعتمادی نباید به امریکا کرد. اما متاسفانه این اتفاق افتاد و دولتمردان ما پس از 4 سال متوجه اشتباه خود در اعتماد به امریکا شدند.

وحید آجرلو، فعال رسانه ای: 

اختلافات شیعه و سنی با تدبیر رهبری مدیریت شده/ جمله «رژیم صهیویستی 25 سال آینده را نخواهد دید.» بسیار مهم و کلیدی بود 

با بررسی نزدیک 30 سال مدیریت رهبری بر جامعه اسلامی و برخوردها و چالش‌های این دوران به این نتیجه می‌رسیم که عملکرد ایشان همواره بر مبنای اسلام تشیع و سیره اهل بیت بوده‌است. اگر بخواهیم به صورت مصداقی بحث کنیم اختلافات شیعه و سنی یکی از مواردی است که با تدبیر خیره‌کننده ایشان در این 30 سال به درستی و با وجود تمامی هجمه‌ها مدیریت شده‌است.

موضوع دیگری که در عرصه فرهنگی باید به آن اشاره کرد حوزه شعر است که به جز دیدارهای حضرت آقا با شعرا توجه خاص دیگری به شعر در فضای فرهنگی کشور وجود ندارد. دیدارهای هر ساله ایشان با شعرا توانسته سطح کیفی و کمی شعرای ما را بالا ببرد و جوان ها را به شعر ترغیب کند و این دیدار هرساله در این موضوع تاثیر داشته‌است.
,
,
,
,
,
,
,
, وحید آجرلو، فعال رسانه ای: ,
,
, اختلافات شیعه و سنی با تدبیر رهبری مدیریت شده/ جمله «رژیم صهیویستی 25 سال آینده را نخواهد دید.» بسیار مهم و کلیدی بود ,
,
,
,
,
, ,

موضوع قابل توجه دیگر توجه رهبری به زبان فارسی و استفاده دقیق از زبان فارسی و کلمات آن در صحبت هایشان است که در میان هجمه‌ها بسیار به زبان فارسی کمک کرده‌است. در شرایطی که هجمه‌هایی به زبان فارسی وجود دارد و فرهنگ مردم در برخی موارد با اصطلاحات و کلمات غربی آمیخته‌شده‌است به اذعان متخصصان و فعالان حوزه ادبیات فارسی ایشان توانستند ادبیات فارسی را زنده کنند. زیرا سخنان ایشان بازتاب جهانی دارد و همیشه ادبیات فارسی را به درستی استفاده می‌کنند.

- جمله «رژیم صهیویستی 25 سال آینده را نخواهد دید.» از ابعاد مختلفی مهم و کلیدی بود. یک بعد، بعد بین‌المللی آن است که اسراییل را در ترس و وحشت برد. بعد دیگر بعد مذهبی و اعتقادی است زیرا ما معتقدیم آزادی قدس مقدمه ظهور خواهدبود. از سوی دیگر اقتدر رهبری در بیان این جمله به مردم و جوان‌های داخل کشور روحیه زیادی داد. 

زهرا عبداللهی، سردبیر خبرگزاری ایسنا و ایکنا در قزوین: 

پذیرش طیف‌های مختلف با سیاست جذب حداکثری رهبری/ فروتنی ایشان در مخالفت با انتخاب خود به رهبری به یادماندنی بود 

زمانی که آیت الله خامنه‌ای به رهبری انتخاب شدند موقعیت حساسی بود، جنگ تمام شده‌بود اما در گوشه و کنار کشورمان همچنان تحرکاتی دیده می‌شد و خط و نشان‌های مستکبران شرق و غرب مثل همیشه وجود داشت، اما آیت الله خامنه‌ای با شخصیت علمی و فرهنگی خودشان و نگاه وسیع و روشن و کارشناسانه‌ای که به مسائل داشتند توانستند به اوضاع سر و سامان بدهند، ایشان با بیان فوق‌العاده و نافذشان هر زمان در بزنگاه‌های تاریخی سخنانی را خطاب به مردم بیان کرده‌اند، بر قلب های آگاه و خداجو تأثیر شگرفی داشته و سخن ایشان در واقع فصل الخطاب بحران‌ها بوده‌است.

دقیق حضور ذهن ندارم و نقل به مضمون می‌کنم، یادم می‌آید یکی از سران استکبار مدت‌ها پیش گفته بود که رهبر ایران با یک سخنرانی تمام نقشه‌هایی که ما مدت‌ها برایشان وقت صرف می‌کنیم را برهم می‌زند، و این همان فصل‌الخطاب بودن رهبری است. 
,
,
,
,
,
, زهرا عبداللهی، سردبیر خبرگزاری ایسنا و ایکنا در قزوین: ,  خبرگزاری,
,
, پذیرش طیف‌های مختلف با سیاست جذب حداکثری رهبری/ فروتنی ایشان در مخالفت با انتخاب خود به رهبری به یادماندنی بود ,
,
,
,
,
, ,

یکی از ویژگی‌هایی که ایشان در رهبری خویش دارند، سیاست جذب حداکثری است، آیت‌الله خامنه‌ای با رأفت اسلامی و اندیشه وسیع خود همواره پذیرای همه طیف‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستند، از نظرات آنها استفاده می‌کنند و برای درد دل همه گوشی شنوا دارند. 

- فرمودید یکی از مدیریت های برجسته ایشان که در ذهن من مانده است را بگویم، همانطور که عرض کردم ورود ایشان به صورت مستقیم هر زمان که در بحران‌ها اتفاق افتاد‌ است در نهایت منجر به اتفاقات مثبتی شده اما من می‌خواهم یکی از تصمیمات ایشان را عرض کنم‌که هیچ وقت از یادها فراموش نخواهد شد، تصمیمی که نشان داد فرد مورد نظر بهترین گزینه برای در دست گرفتن سکان جمهوری اسلامی است؛

بله زمانی که آیت الله خامنه‌ای با فروتنی در مجلس خبرگان در جایگاه مخالف انتخاب خود برای رهبری صحبت کردند، به شخصه هر وقت عمیق به این موضوع می‌اندیشم تحت تأثیر معظم له قرار می‌گیرم و با خود فکر می‌کنم ای کاش همه مدیران ما از پذیرفتن مسئولیت این چنین واهمه داشتند و به وظایفی که بر دوششان گذاشته می‌شد آگاه بودند. 

جابر خرم نیا، نائب رئیس خانه مطبوعات استان قزوین: 

تثبیت نظام جمهوری اسلامی مدیون رهبری امام خامنه‌ای است/ گذر کشتی انقلاب از فتنه 88 با درایت رهبری 

امروز کسی از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی و تاریخی تردید ندارد که نظام جمهوری اسلامی ایران ثبیت خود را مدیون و مرهون دوران رهبری امام خامنه‌ای است. در واقع پس از رخداد باشکوه انقلاب اسلامی تحت رهبری امام خمینی(ره)، نظام جمهوری اسلامی در یک دوران گذار تاریخی قرار گرفت و بحران‌های گوناگون از قبیل حملات خارجی مثل حادثه طبس و حمله رژیم بعث عراق، کشف کودتاهای گوناگون از قبیل کودتای نقاب و کودتای حزب توده و نیز اقدامات تروریستی گروه‌های خرابکار داخلی همچون منافقین خلق، فدائیان خلق، دمکرات کردستان و کوموله و غیره را پشت سر گذاشت و در این میان هزینه‌های زیادی هم پرداخت کرد و چه بسیار از انسان‌های برجسته‌ای که در این دوران به شهادت رسیدند.

این دوران تا پایان دهه شصت به طول کشید و در نهایت در دوران رهبری و زعامت حضرت آقا کشور وارد یک دوره باثبات، رو به پیشرفت و با برنامه‌ریزی‌های مدون شد. 
,
,
,
,
,
,
,
, جابر خرم نیا، نائب رئیس خانه مطبوعات استان قزوین: ,
,
, تثبیت نظام جمهوری اسلامی مدیون رهبری امام خامنه‌ای است/ گذر کشتی انقلاب از فتنه 88 با درایت رهبری ,
,
,
,
,
, ,

ساختارهای قانونی نظام جمهوری اسلامی هم پس از عارضه‌یابی دهه شصت و با اصلاح قانون اساسی در سال 68، شکل متمرکزتری به خود گرفت؛ در نتیجه می‌توان با قاطعیت اینطور عنوان کرد که همانطور که رخداد انقلاب و تأسیس جمهوری اسلامی با رهبری حضرت امام خمینی صورت گرفت، ادامه انقلاب و ثبیت نظام جمهوری اسلامی هم مرهون رهبری حضرت آقاست. 

ما نتایج این هدایت و رهبری را بارها در عبور از بحران فتنه‌ها، اتحاد و همبستگی مردم، اقتدار نظامی و تسلیحاتی، اعتماد به جوانان و سرمایه‌های کشور، پیشرفت صنعت هسته‌ای و حتی در مذاکرات هسته‌ای به‌عنوان بزرگ‌ترین تجربه رویارویی دیپلماتیک جمهوری اسلامی با شش کشور قدرتمند شاهد بودیم. 

- شاید هرکس از دوران رهبری این مرد بزرگ چیزی در ذهن داشته باشد، حجت ما در پیروی از آیت‌الله خامنه‌ای مسئله فقهی ولایت فقیه است، اما چیزی که باعث افزایش باور و ارادت به ایشان شده است، درایت و مدیریت این رهبر بزرگ در برهه‌های گوناگون نجات بخش، وحدت آفرین و پیشرو بوده‌است. بنده شخصاً نحوه عمل و اقدام ایشان در رهبری جامعه در روزهای فتنه‌گون سال 88 را یک نمونه بارز می‌دانم.

این چنین عملکرد فتنه‌گران داخلی، سکوت خواص بی‌بصیرت و برنامه‌ریزی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی خارجی برای براندازی یک رژیم سیاسی، می‌توانست هر حکومتی را از هم بپاشاند؛ اما نحوه مدیریت و رهبری امام خامنه‌ای و پیروی عموم مردم کشور از رهبرشان باعث شد تا کشتی جمهوری اسلامی از طوفان فتنه سال 88 به سلامتی عبور کند. 

رهبر انقلاب نخست با تمام طرف‌های انتخابات رایزنی کردند و تلاش کردند تا چون پدری دلسوز اختلاف‌های پیش آمده را حل کنند، سپس در یک نمازجمعه تاریخی با مردم سخن گفتند و کاریزمای این رهبر مقتدر چنان بود که خیل مردم در حفظ وحدت و یکپارچگی کشور پس از آن سخنرانی ثابت قدم شدند و در نهایت با اشتباه فاحش فتنه‌گران در توهین به امام حسین(ع) و تمامیت انقلاب اسلامی، چنان سیلی به گوش دشمن نواختند که هرگز مجال برخواستن پیدا نکرد. 

مصطفی فلاح، فعال رسانه ای: 

در حوزه دفاعی به دلیل مدیریت رهبری پیشرفت کرده‌ایم/ سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی راه رسیدن به جایگاه اول منطقه‌ای 

شاهدیم کشور طی سی سال گذشته در آن بخش‌هایی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مدیریت و نظارت شده‌است به توسعه و پیشرفت دست یافته‌است. به عنوان نمونه حوزه دفاعی و نظامی از جمله بخش‌هایی است که رهبری مدیریت مستقیم آن را برعهده دارند، فرماندهان نظامی را در سطوح مختلف با حساسیت بالا و از میان افراد شایسته انتخاب می‌کنند و به خاطر همین دلایل و همچنین تدوین چشم‌انداز صحیح در این حوزه شاهد پیشرفت، خودکفایی و بومی‌سازی هستیم که ما را به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل کرده‌است. 

رهبری در بخش‌های دیگر به ویژه حوزه اقتصادی نیز راهکارهای بسیار ارزنده، کارشناسی و مؤثر ارائه کرده‌اند که اگر مسئولان می‌خواهند کشور به توسعه و پیشرفت در این حوزه‌ها دست پیدا کند و اهداف سند چشم‌انداز محقق گردد لازم است آنها را با جدیت بیشتری مورد توجه قرار دهند.

حساسیت رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصادی که حوزه بسیار حساس و راهبردی است، بر کسی پوشیده نیست چرا که سال‌هاست محوریت نامگذاری سال‌ها بر حوزه اقتصادی استوار شده است اما در طول این سالها آنگونه که باید مورد توجه مسئولان قرار نگرفته است و امروز حوزه اقتصادی به یک چالش برای کشور تبدیل شده است.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مصطفی فلاح، فعال رسانه ای: ,
,
, ر حوزه دفاعی به دلیل مدیریت رهبری پیشرفت کرده‌ایم/ سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی راه رسیدن به جایگاه اول منطقه‌ای ,
,
,
,
,
,
,
, ,

هر چند جنس نامگذاری سال‌ها بیش از آن که دولتی باشد، اجتماعی است و به همین دلیل همه آحاد جامعه نسبت به آن وظیفه دارند و به نظر می‌رسد فلسفه‌ی نامگذاری سال‌ها توسط رهبری که به خوبی انجام شده است، جلب توجه مردم به یک ارزش و همینطور در نقطه‌‌ی مقابل آن به یک مشکل است و ایشان می‌خواهند ارزش حوزه اقتصادی را نشان دهند و همچنین جامعه را نسبت به مشکلات آن حساس کنند. 

ما می‌توانیم از مشکلات اقتصادی که بخشی از آن به دلیل تحریم‌های ظالمانه بر کشور تحمیل شده است و هر روز شاهدیم که استکبار جهانی در حال تلاش برای افزایش تحریم‌هاست عبور کنیم. راهکار آن همان توجه به «اقتصاد مقاومتی» که بخشی از آن در «خرید کالای ایرانی» تجلی می‌یابد، است و برای تحقق آن همه بخش‌های جامعه از مسئولان تا مردم می‌باید به آن توجه کنند تا بتوانیم از این چالش با موفقیت عبور کنیم.

فراموش نکنیم سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در سال 1404 که در سال ۱۳۸۲ توسط رهبر معظم انقلاب به سران قوای سه‌گانه ابلاغ شد ما را به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه‌ی آسیای جنوب غربی (شامل آسیای میانه، قفقاز، خاورمیانه و کشورهای همسایه) می‌رساند. 

هاشم اللهیاری، فعال رسانه ای و فرهنگی: 
رهبری هرگز برابر دام‌هایی چون تملق‌گویی، تحریف قانون و خودکامگی تسلیم نشد/ «مدیریتِ نفس» رهبری شگفت‌انگیز است 

اگر اصلاح یک روی سکۀ قدرت است، افساد نیز روی دیگر آن است. روشنفکران و شکنجه‌شده‌های زیادی در همۀ انقلاب‌ها، از جمله انقلاب ایران حضور داشتند که پس از رسیدن به قدرت تبدیل به تیره‌فکران و شکنجه‌گران جدیدی شدند. مورد عینی این موضوع، مسعود رجوی و مجاهدین خلق هستند.

برخی نیز در طول این چهل سال اگرچه مسعود رجوی نشدند اما کم از او هم نشدند و در دام استحاله‌های خطرناکی گرفتار آمدند. نمونه عینی یکی از این استحاله‌های خطرناک، سیاست‌های اقتصادی بود که در نتیجۀ آن قرار بود یک سوم از ایرانیان قربانی راه توسعه شوند. در برابر این شِمای کلی، آیت الله خامنه‌ای قرار دارد که 30 سال در راس هرم قدرت ایستاد اما در تمام این سال‌ها نسبت به قدرت، در موضع قدرت قرار گرفت. اصل تفکیک قوا را رعایت کرد و هرگز در برابر دام‌هایی چون تملق‌گویی و معصوم‌سازی، کیش شخصیت، فساد مالی، تحریف قانون و خودکامگی سر تسلیم فرود نیاورد. 

- به تعبیر حضرت رسول اگر نبرد با کفار، جهاد اصغر است، نبرد با نفس نیز جهاد اکبر است. رهبری در طول این 30 سال از موارد خُردی چون: ساخت فیلم «محمدرسول الله (ص)» تا موارد کلانی چون: «جنگ سوریه» را مدیریت کرده‌است. اما به نظر می رسد که هیچ یک از این تجارب همتای «مدیریتِ نفس» در رهبری نباشد و این مسئله ای بسیار شگفت انگیز است. 

با مسعود رجوی هم سلولی باشد، با کسانی که اول انقلاب می‌گفتند: «ضد انقلاب را با چاقو بزنید» هم دوره باشد و با مردی که می‌خواست یک سوم ایرانی‌ها را قربانی راه توسعه کنند، هم‌حجره باشد آن‌گاه به قدرت برسد اما باز همان طلبۀ منصف و به دور از فساد بماند. از «علی شریعتی»، «فروغ فرخزاد» به نیکی یاد کند، به بیگناهی «فروهر» گواهی دهد و در برابر قانون‌شکنی بایستد. کاش مسئولین کشور به جای تملق‌گویی از رهبری تنها همین مدیریت را از او بیاموزند. 

محمدحسین باغبانها، مسئول روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان قزوین: 

آرامش و اقتدار کشور، نتیجه مدیریت رهبری 

رهبر معظم انقلاب یک اندیشمند بزرگ جهانی است که با نگاه دقیق ، موشکافانه و صریح خود در حال حاضر نقشی تعیین کننده و جدی در معادلات منطقه‌ای و جهانی دارد. 

یکی از بارزترین و برجسته‌ترین عملکرد و مدیریت رهبر معظم انقلاب در مورد ایجاد امنیت در ایران اسلامی در پر بحران‌ترین منطقه جهان است. در حالی که ما بین کشورهای ناامن و پر حادثه‌ای قرار داریم شاهد کمترین مشکلات امنیتی و بیشترین آرامش و اقتدار هستیم. در روزگاری که ما شاهدیم حملات تروریستی در عمق کشورهای اروپایی و آمریکایی انجام می‌شود، در کشور ما تقریبا همه این عملیات‌ها نافرجام است و چنین جایگاهی به سادگی به دست نمی‌آید. 

حامد حاجیلو، فعال رسانه ای: 

حتی یک بار هم شاهد استفاده ناصحیح رهبری و خانواده‌اش از بیت‌المال نبودیم/موضع رهبری پس از فاجعه منا مقتدرانه بود 

- یکی از ویژگی‌های اصلی رهبری در سیاست داخلی نگاه پدرانه و منعطف ایشان به سیاست‌مداران جناح‌های مختلف است. رهبری در دیدارهای مختلف با سیاسیون و حتی مداحان و سایر اقشار تمام افراد از طیف‌های مختلف را دور خودش جمع می‌کند و این نشانگر نگاه پدرانه ایشان است. 

اما در مقابل می‌بینیم که این انعطاف داخلی تبدیل به نگاه با صلابت و مقتدری در مقابل دشمنان و مستکبران می‌شود که در حوادث مختلفی از جمله بدعهدی امریکا در برجام و یاوه‌گویی‌های سران رژیم صهیونیستی شاهد آن بودیم، جمله «رژیم صهیونیستی 25سال آینده را نخواهد دید.» بسیار مقتدر و باصلابت بود. همچنین ایشان به دلیل نگاه لطیف و ادبیاتی‌شان و ویژگی‌هایی که در سیاست‌ورزی دارند به عنوان یک فرد منعطف و آگاه در زمینه‌های مختلف رفتار می‌کنند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, محمدحسین باغبانها، مسئول روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان قزوین: ,
,
, آرامش و اقتدار کشور، نتیجه مدیریت رهبری ,
,
,
,
,
,
, حامد حاجیلو، فعال رسانه ای: ,
,
, حتی یک بار هم شاهد استفاده ناصحیح رهبری و خانواده‌اش از بیت‌المال نبودیم/موضع رهبری پس از فاجعه منا مقتدرانه بود ,
,
,
,
,
, ,

از دیگر ویژگی‌های ایشان استفاده درست و صحیح از بیت المال است. با وجود اینکه بسیاری از شبکه‌ها و کانال‌های معاند به دنبال یافتن نقطه‌ضعفی از ایشان هستند، تا به حال نشده شاهد حتی یک‌بار استفاده ناصحیح رهبری یا خانواده‌شان از بیت المال و امثال ولخرجی‌هایی که بسیاری از آقازاده‌ها انجام می‌دهند باشیم. ویژگی بعدی دفاع از مظلومان است که همیشه بر دفاع از مظلومان و مقابله با مستکبران تاکید داشته‌اند.

- یکی از بهترین مواردی که شاهد اقتدار و صلابت رهبری بودیم پس از فاجعه منا بود که بعد از اینکه دولت نتوانست اتفاقات خوبی را رقم بزند، رهبری فرمودند اگر اتفاقات خوبی از طرف سعودی‌ها نیفتد برخورد ما سخت و خشن خواهد بود که همین باعث شد آل سعود و سران کشورهای عربی تدابیر لازم را اتخاذ کنند. 

رقیه ملاحسنی، دبیر خبرگزاری ایکنا: 

پوتین گفت مسیح را در رهبری ایران دیدم/ رهبری مقتدارنه اعلام کردند اگر غربی‌ها یکی بزنند ده تا می‌خورند 

- امام (ره) انقلابی را برگرفته از جنبش‌های مردمی و تفکر شیعی و اسلام ناب محمدی پایه‌گذاری کردند که در جهان بی‌نظیر بود، این انقلاب در شرایطی شکل گرفت که تمام دنیا می‌گفتند دین دارد از دنیای سیاست خداحافظی می‌کند.

بعد از فوت امام (ره) دنیای استکبار خوشحال شد و گمان کرد که این انقلاب به سمت اضمحلال می‌رود، چون رهبری امام یکی از رکن‌های رکین انقلاب و عامل پایداری نظام بود. اما یکی از الطاف خفیه خداوند برای این انقلاب انتخاب هوشمندانه مقام معظم رهبری بود.

با هنر مدیریت متعالی رهبری انقلاب توانست روز به روز در مسیر خط امام با قدرت و صلابت بیشتری حرکت کند و کشتی انقلاب در طوفان تهدیدها و تحریم‌ها و انواع نقشه‌هایی که هریک برای زمین زدن یک جنبش و انقلاب کافی بودند وارد چهلمین سال پیروزی خود شد. این نهال روز به‌روز قدرتمندتر می‌شود و اکنون به جایی رسیده‌ایم که میوه و ثمره‌اش را می‌بینم. 

ویژگی‌هایی مانند اجتهاد، شجاعت و ببینش سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و مدیریت عالی و موضع‌گیری های قاطع باعث شده امام (ره) از ایشان به عنوان سرمایه انقلاب یاد کنند. همچنین امام (ره) یک بار در سخنرانی گفتند که رهبری از موارد نادری هستند که مثل خورشید روشنی می‌درخشند.

همه این‌ها موجب به پیش رفتن با صلابت انقلاب شد و اکنون رسانه‌ها و دنیای استکبار به این نتیجه رسیده‌اند که نه تنها راه امام ادامه پیداکرده، بلکه گویی امام چند سال جوان‌تر شده و رهبری جامعه را به دست گرفته و انقلاب را هدایت می‌کنند. 
,
,
,
,
,
, رقیه ملاحسنی، دبیر خبرگزاری ایکنا: ,
,
, پوتین گفت مسیح را در رهبری ایران دیدم/ رهبری مقتدارنه اعلام کردند اگر غربی‌ها یکی بزنند ده تا می‌خورند ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

از سوی دیگر قدرت حضور رهبری نه تنها برای مردم و سیاست‌مداران ما بلکه برای تمامی جهان ثابت شده‌است. مثلا پوتین در سفرش به ایران می‌گوید من مسیح را ندیدم اما از تعاریف آن در انجیل شنیده‌ام و وقتی وارد ایران شدم احساس کردم مسیح را در رهبری ایران می‌بینم. 

- هرکدام از کارها و سخنرانی رهبری به فراخور زمانی که در آن اتفاق افتاده زلزله بزرگی در جهان ایجاد کرده، مثل موضوع‌گیری آخر ایشان در مقابل خروج آمریکا از برجام که در شرایطی که همه انتظار داشتند ما برجام اروپایی را قبول کنیم ایشان قدرتمندانه گفتند که نه تنها قبول نمی‌کنیم بلکه اگر یکی بزنند ده تا می‌خورند. 

یا در فاجعه منا در حالی که عربستان نه تنها باعث داغدار شدن ملت ما شده بود، بلکه اقدامی هم برای بازگرداندن پیکرهای شهدا انجام نمی‌دادند رهبری فرمودند اگر قرار باشد اقدامی انجام نشود باید منتظر عکس‌العمل سخت و خشن ما باشند. 

یا دوره‌ای که در مقابل تهدیدهای رژیم صهیونستی گفتند اگر غلطی از آن‌ها سر بزند جمهوری اسلامی تلاویو و حیفا را با خاک یکسان خواهدکرد. 

محمدرضا امامقلی، مستندساز و کارگردان برجسته کشور: 

تمام عملکرد رهبری برخاسته از معرفت مبتنی بر ایمان است/ عبرت از تجربه تاریخی مذاکره با امریکا از تدبیر رهبری است 

- مهم‌ترین ویژگی رهبری، تدابیر ایشان در نقاط عطف و بزنگاه‌های انقلاب از سال 68 تاکنون است که درس‌های زیادی داشته‌است. 

نخست باید ببینیم که چه انتظاری از رهبر جامعه اسلامی داریم و بعد بررسی کنیم که آیا می‌توان شواهدی بر وجود این ویژگی‌ها در رهبری یافت؟ که به نظر من یافت می‌شود.

مثلا ماجرای میکونوس که رهبری اخیرا نیز به آن اشاره کردند یکی از تدابیر اوایل دوره رهبری ایشان بود، بعد از آن حادثه کوی دانشگاه سال 78 یکی از نقاط بحرانی کشور و تدابیری بود که فتنه را برای مدتی خواباند.

البته مواردی که بنده ذکر می‌کنم همه در حوزه سیاسی هستند که اولویت پیدا کرده‌اند، اما در موضوعات فرهنگی و پیشرفت علمی نیز نقش ایشان پررنگ بوده‌است.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ضا امامقلی، مستندساز و کارگردان برجسته کشور: ,
,
, تمام عملکرد رهبری برخاسته از معرفت مبتنی بر ایمان است/ عبرت از تجربه تاریخی مذاکره با امریکا از تدبیر رهبری است ,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

بعد از کوی دانشگاه مذاکرات هسته ای سال81 را داریم که دستور تاریخی ایشان مبنی بر شکستن پلمپ‌ها بسیار به شرایط الآن و حواشی برجام شباهت دارد. بعد از آن بحران‌های مجلس ششم مثل استعفای دسته‌جمعی نمایندگان مجلس را داریم که می‌توانست ضربه‌های مهیبی به انقلاب وارد کند، اما ایشان با تدبیر آن را حل کردند و نگذاشتند تغییری در زمان انتخابات ایجاد شود. بعد از آن با فتنه 88 مواجه بودیم و امروز نیز در مباحث موشکی و منطقه‌ای نقش رهبری پررنگ است، همچنین هر رهبری باید برای ملتش چشم انداز تعیین کند و ایشان نیز چشم‌انداز 20ساله را برای ما تعیین کردند، ویژگی دیگر ایشان قابلیت ایجاد بسیج عمومی است.

در نهایت می‌توان گفت تمام عملکرد رهبری برخاسته از سخنرانی‌های سال53 مشهد مقدس در ماه رمضان است که همه برخاسته از معرفت مبتنی بر ایمان است و همه چیز را بر مبنای همین ایمان برنامه‌ریزی می‌کنند. 

- به نظرم هیچ‌کدام از اتفاقات و مصادیق شاخص‌ترین نیستند و ویژگی شاخص ایشان تلاش برای پیگیری و پاسداری از آرمان‌های امام خمینی و انقلاب است.

این ویژگی برآیندی از تمام موارد است و اگر بخواهیم یک مورد را نام ببریم از سایر موارد غافل می‌شویم، همچنین انقلابی‌گری ایشان و حفظ تمام و کمال منش انقلابی مهم است و همه این موارد در پارادایم انقلابی‌گری معنا پیدا می‌کند. اما اگر اصرار بر نام بردن یک مورد داشته باشیم، اتفاقی که در مردم‌سالاری دینی و تجربه تاریخی ما افتاد و مردم دولتی را انتخاب کردند که قائل به مذاکره آمریکا بود و رهبری برخلاف خواست خود مخالفتی با این مذاکره نکردند برجسته بود. این‌جا نقش ولایی ایشان روشن شد و کاری کردند که ملت و دولت ایران به تجربه تاریخی مبنی بر نتیجه‌بخش نبودن مذاکره با آمریکا برسند از تدبیر ایشان بوده‌است.

وحید مافی، فعال رسانه ای: 

پاکدستی خانواده رهبری بسیار برجسته است/ تکیه همیشگی رهبری بر استقلال کشور 

امام (ره) در زمان حیات خود همواره مقام معظم رهبری را تایید می‌کرده‌اند و انتساب ایشان به این سمت به تاکید امام (ره) بوده‌است. بنابراین ما جز تعریف امام (ره) از رهبری چیز از ایشان نمی‌توانیم بگوییم. امام (ره) در بیانی خطاب به رهبری فرمودند: «جنابعالی را یکی از بازوان پرتوان اسلام می‌دانم و شما را چون برادری که آشنا به مسایل فقهی و متعهد به آن هستید و از مبانی فقهی مربوط به ولایت فقیه جدا جانبداری می‌کنید می‌دانم.» و باز در جای دیگری تاکید کرده‌اند که «در بین دوستان و متعهدان به مبانی اسلامی از جمله افرادی هستید که همانند خورشیدی در جهان اسلام می درخشید.» چنین تعریفی از چنین فردی طبیعتا راه را برای امثال ما مشخص می‌کند که رهبری بهترین جانشین برای امام (ه) بودند.

ایشان در سخنرانی خود در سالگرد رحلت امام اعلام کردند که ما سعی کردیم در سال‌های پس از امام راه امام را مو به مو دنبال کنیم. این پیگیری راه امام آن هم به صورت مو به مو یکی از ویژگی‌های بارز رهبری است که باعث شده انقلاب از مسیر اصلی خود منحرف نشود.

بعد دیگر ویژگی‌های اخلاقی و خدا محوری و پایبندی واقعی به اسلام ناب محمدی و اصول انقلاب و عمل بر طبق آن است، نکته برجسته دیگری که وجود دارد پاکدستی خانواده ایشان است که حتی یکی از وزرای سابق در گفت‌وگو با بی بی سی گفته بود که شما هیچ نقطه خاکستری در زندگی ایشان و خانواده شان پیدا نمی‌کنید. ویژگی دیگر مردمی بودن است که در زلزله کرمانشاه کاملا مشخص شد ،موضوعی که از قبل می‌دانستیم اما این بار برای عموم مردم کاملا واضح شد.

- تکیه همیشگی بر استقلال کشور به ویژه در راهنمایی‌هایی که در بحث برجام داشته‌اند و بارها گفته اند که برجام همانند دست دادن با فردی است که دست چدنی در روکش مخملی دارد، بسیار مهم بود. یا در موضوع موشکی که خیلی از افرادی که با حضرت امام یار غار بودند و الآن در بین ما نیستند موشکی را نفی می‌کردند، اما حضرت آقا در بحث موشکی و اقتدار نظامی ایران کوتاه نیامده و از آن عدول نکردند و اجازه آن را نیز ندادند که کسی از ارکان نظام از آن عبور کنند.

قاسم اللهیاری، مسئول روابط عمومی حفظ آثار قزوین: 

خلا جایگاه رهبری در کشورهای مسلمان منطقه مشهود است/ جمله «اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید.» به یادماندنی بود 

- مقام معظم رهبری نعمتی است که حضورشان باعث پیشرفت کشور شده و در کنار انگیزه و حضور جوانان یکی از علت‌های پیشرفت کشور بوده‌اند و خلا این جایگاه و نعمت در کشورهای مسلمان منطقه مشهود است.

ایشان در دیدار با اقشار مختلف نکاتی را به صورت کارشناسی و فنی بیان می‌کنند که برای زبده‌ترین افراد جذابیت و تازگی دارد. مثلا در زمینه هنر و ادبیات تسلط خوبی دارند و مطالعات حوزه ادبی زیادی داشته‌اند. در موضوعات تخصصی مثل اقتصاد نیز ایده‌هایی مثل اقتصاد مقاومتی داده‌اند که در دنیا در حال بحث است، اما آنطور که باید در کشور اجرا نشد.

موضوع بعدی بصیرت ایشان است که نمونه‌هایش را در این سال‌ها دیدیم، ایشان با آگاهی به مسائل روز مواردی را پیش‌بینی می‌کنند که هرگاه نادیده گرفتیم آسیب‌هایش را دیده‌ایم و هرگاه توجه کردیم به مزیت‌های آن رسیده‌ایم. نمونه‌اش در موضوع برجام بود که ایشان بارها تاکید کردند که من خوشبین نیستم و حیله و نیرنگ طرف مقابل را می‌بینم اما مسئولین نظام آزمون و خطا کردند و دوباره به ضرر مردم کشور شد. 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, وحید مافی، فعال رسانه ای: ,
,
, پاکدستی خانواده رهبری بسیار برجسته است/ تکیه همیشگی رهبری بر استقلال کشور ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, قاسم اللهیاری، مسئول روابط عمومی حفظ آثار قزوین: ,
,
, خلا جایگاه رهبری در کشورهای مسلمان منطقه مشهود است/ جمله «اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید.» به یادماندنی بود ,
,
,
,
,
,
,
, ,

این بصیرت و آگاهی نسبت به مسائل مختلف زمان کمک زیادی به ما کرده که اگر ما به فرامین و رهنمودهای ایشان توجه کنیم در مسیر پیشرفت قدم می‌گذاریم. مثلا ایشان به پیشرفت علم، شعار اقتصادی، و عدم اتکا به نفت تاکید داشتند که امروز با توجه به عدم فروش نفت ایران به درستی پیش‌بینی رهبری پی می‌بریم، در موضوعات فرهنگی نیز به همین ترتیب شاخص‌هایی ارائه می‌کنند که راهگشای فرهنگ کشور است.

ویژگی دیگر ایشان سعه‌صدر نسبت به خطاکارها است. این مورد حتی از زمان امام خمینی (ره) هم بیش‌تر بوده، ایشان مسئولین خطاکار را درون نظام حفظ کردند و با این کار جلوی قطبی شدن نظام را گرفتند، همه این ویژگی‌ها در شخصیت رهبری جمع شده و بعد از ائمه اطهار چنین شخصیتی بی‌نظیر است. 

- موضع ایشان بعد از برجام نسبت به اسرائیلی‌ها، که گفته‌بودند امنیت ما تا 25 سال تامین شده بسیار برای بنده به‌یاد ماندنی بود، ایشان به صورت تهاجمی پاسخ دادند که «اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید.» مشابه این جمله در کلام امام (ره) نیز بود که فرمودند اگر هر مسلمانی یک سطل آب بریزد اسرائیل را آب می‌برد و اینگونه کل جهان را در مقابل رژیم صهیونستی قرار دادند. 


علیرضا ضرغامی سرپرست خبرگزاری فارس در قزوین: 
یادگار واقعی امام خمینی، آیت‌الله خامنه‌ای است/ شجاعت و ایستادگی مقابل زورگویان، مهم‌ترین ویژ‌گی رهبری است 


رهبری در واقع همان امام (ره) و روح خمینی کبیر هستند و اگر بخواهیم از یادگار واقعی امام نام ببریم بی‌تردید باید اسم امام خامنه‌‎ای را بیاوریم. سه دهه از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای می‌گذرد و چه بسا برخی می‌خواستند تاریخ 1400 سال پیش را تکرار کنند، تاریخی که با رحلت حضرت رسول به تلخی رقم خورد و پس از گذشت قرن‌ها شاهد ترکش‌های آن در همین منطقه هستیم، انحراف، وهابیت و سلفی‌گری که امروز منتج به آواره و کشته شدن مسلمانان در ممالک اسلامی شده نتیجه همان ثقیفه و انحرافی است که پس از رحلت پیامبر به وجود آمد. 

اما ما از آن تجربه تاریخی درس گرفتیم و پس از رحلت امام در کسری از زمان، مقام معظم رهبری توسط خبرگان رهبری و به اشاره و تاکید خود امام انتخاب شدند. 
,
,
,
,
,
,
,
,
, علیرضا ضرغامی سرپرست خبرگزاری فارس در قزوین: 
یادگار واقعی امام خمینی، آیت‌الله خامنه‌ای است/ شجاعت و ایستادگی مقابل زورگویان، مهم‌ترین ویژ‌گی رهبری است 
,  ,
,
,
,
,
,
, ,

- مهم‌ترین موضع‌گیری رهبری در این سال‌ها که این عشق را نسبت به ایشان به وجود آورده شجاعت و ایستادگی در مقابل زورگویان عالم است. 

ایشان خاطره‌ای تعریف می‌کنند که خدمت امام رسیدند و امام پرسیدند از آمریکا می‌ترسید؟ رهبری نیز همان جا گفتند خیر، نمی‌ترسیم و این نترس بودن را تاکنون فقط در کالبد رهبری دیده‌ایم.

انقلاب اسلامی توسط ایرانی‌ها به وجود آمده، اما انقلاب فقط متعلق به ایرانی‌ها نیست و برای کل مستضعفان جهان است. رهبر این انقلاب هم فقط رهبر ما نیست و رهبر همه آزادی‌خواهان و امت اسلامی است. امروز می‌بینیم که بین نیروهای حزب‌الله و مردم سوریه و ممالک اسلامی دیگر از آفریقا و آسیا تا هندوستان عکس ایشان را می‌بینیم، چرا که نام و یاد ولایت و رهبری ایشان در دل آن‌ها وجود دارد. 

نفیسه مهرداد، فعال رسانه ای: 
رهبری بار کم‌کاری تمام مسئولان را به دوش می‌کشند/ خطبه 29 خرداد 88 بسیاری را به سمت انقلاب بازگرداند 

شخصا فکر می‌کنم که به ویژه در شرایط فعلی هیچ‌کس جز مقام معظم رهبری نمی‌تواند این کشور را مدیریت کند. من اوایل به آقای خامنه ای علاقه داشتم، اما اعتقاد آنچنانی و عمیقی نداشتیم و ایشان را مسئولی مانند سایر مسئولان می‌دانستم؛
,
,
,
,
,
,
,
, نفیسه مهرداد، فعال رسانه ای: ,
, رهبری بار کم‌کاری تمام مسئولان را به دوش می‌کشند/ خطبه 29 خرداد 88 بسیاری را به سمت انقلاب بازگرداند ,
,
,

اما اکنون هرچه زمان می‌گذرد و در مواقع مختلف واکنش‌ها و موضع‌گیری‌های ایشان را می‌بینم اعتقادم به ایشان بیش‌تر می‌شود. هرگاه ما اعم از اصولگرا و اصلاح طلب کم‌کاری می‌کنند، رهبری آن را جبران می‌کنند و بار همه را به دوش می‌کشند و در نهایت نیز دشمنان تمام ضربه‌ها و هجمه‌ها را به ایشان وارد می‌کنند. اگر خدای نکرده ایشان روزی نباشند نمی‌دانم چه کسی جانشین ایشان خواهدشد و دعا می‌کنیم که تا ظهور امام زمان سایه ایشان بر سر ما باشد.

- صحبتی که رهبری در نماز جمعه 29 خرداد با امام زمان داشتند، در برگشتن بسیاری از افراد از فتنه موثر بود و با ارتباط عاطفی که در آن موقعیت حساس با امام زمان برقرار کردند، خیلی‌ها را به سمت انقلاب و نظام بازگرداندند. 

فرزانه میرخوند چگینی، فعال رسانه ای: 
تکیه به رهبری به معنای غفلت و به خواب رفتن ما نیست/ جمله «اگر برجام را پاره کنند آن را آتش خواهیم زد» بسیار محکم بود 

به نظر من رهبری فعلی نه تنها معیارهایی که در قانون اساسی برای رهبری تعریف شده‌است را دارند، بلکه بالاتر از آن نیز هستند. آگاهی به زمان، تحلیل و پیش‌بینی مسائل زودتر از زمان خود، دشمن‌شناسی و جهان شناسی ایشان را تبدیل به یکی از بهترین تحلیلگران سیاسی و تکیه‌گاهی برای امت خود کرده‌است، البته این تکیه به رهبری به معنای غفلت و به خواب رفتن ما نیست. 

عده‌ای گمان می‌کنند که رهبری فقط می‌نشیند و حرف می‌زند و به‌نظرم این نگاه سطح پایینی است که با امام زمان زیرا افراد بالادستی کشور نباید فعالیت فیزیکی و اجرایی انجام دهند و باید با فکرشان امور را پیش ببرند که رهبری این کار را به نحو احسنت انجام می‌دهند. 

هر بار که سیاستمداران غربی حرفی می‌زنند، رهبری در مقابل صحبت‌های سخیف آن‌ها مقتدرانه می‌ایستند و به عنوان مثال خطاب به غربی‌ها گفتند که به هیچ عنوان بر سر مسائل موشکی معامله نمی‌کنیم و شما هیچ‌کاری نمی توانید بکنید. 

همه این‌ها موجب قدرت و عزت ملت ما شده و در شرایطی که ممکن است مقامات پایین دستی کرنش و سستی نشان ‌دهند، ایستادگی و اقتدار و محکم بودن رهبر پشتوانه محکمی برای ملت ایران است. 

- جمله «اگر برجام را پاره کنند آن را آتش خواهیم زد» با توجه به اینکه تیم مذاکره‌کننده از آینده برجام خیلی ترسیده‌بودند بسیار مقتدرانه و از موضع قدرت بود. این جمله خیلی محکم و ناشی از ایمان و آرامش قلبی در کلام رهبری بود که بدون ترس و راحت گفتند که هیچ ترسی از خروج شما از برجام نداریم و خیال همه را راحت کردند. 

رقیه رجبی، مسئول بانوان حفظ آثار قزوین:

صداقت در گفتار ویژگی برجسته رهبری است/ مدیریت رهبری در فتنه 88 از یادها نخواهد رفت 

از نظر من رهبری مدیریتی به تمام معنا اسلامی دارند و نحوه تعامل و رهبری ایشان بسیار کریمانه بوده‌است. ایشان در اداره امور از سعه صدر و نرمش زیادی برخوردار هستند، اما این به معنای آن نیست که در مقابل ظلم و فساد مسئولین و یا توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی سکوت کنند؛ بلکه در زمان ضرورت و مواقع لزوم شدت عمل نشان داده و اعتراضشان را اعلام می‌کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته ایشان صداقت در گفتار و موضع‌گیری به موقع نسبت به حوادث ایران و جهان است.

- سخنرانی نافذ و مدیریت تاثیرگذار رهبری در ماجرای فتنه 88 هرگز از خاطر مردم ایران محو نخواهد شد، این رهبری و مدیریت موجب شد تا فتنه تبدیل به عزم ملی و وحدت اسلامی شود و مردم پاسخی دندان‌شکن به دشمنان دادند.

شیما شعبانی، فعال رسانه ای: 

مدیریت رهبری حالت یک الگو دارد

بعد از رحلت حضرت امام و آغاز رهبری امام خامنه ای، جامعه اسلامی ایران با مسائل و مشکلات مختلف و پیچیده ای روبه رو شد که نحوه مدیریت جامعه در این شرایط توسط مقام معظم رهبری نشان می‌دهد که معظم له مانند حضرت امام با تکیه بر ارزش‌های اسلامی و استفاده از توان عناصر متعهد داخلی، جامعه را از این خطرات نجات داده و مسیر رشد و پیشرفت مادی و معنوی آن را به نحو مطلوبی فراهم کرده است. 

- انتخابات دهم ریاست جمهوری و حوادث بعد از آن یکی از پیچیده ترین شرایط سه دهه گذشته انقلاب اسلامی بود که به واسطه آن خیلی از ظرفیت‌ها و واقعیت‌های جمهوری اسلامی محک خورد و مورد آزمون قرار گرفت. 

به دلیل برخی نصاب شکنی‌ها در انتخابات و پیچیدگی و تازگی داشتن برخی حوادث بعد از انتخابات و مشابهت‌های محتوایی بین چالش‌های پدید آمده در این حوادث با چالش‌های آینده، نوع مدیریت رهبری حالت الگو دارد که می‌تواند به صورت یک مانیفست مدیریتی سطوح گوناگون نظام را از آن بهره مند کرد. 
انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, رقیه رجبی، مسئول بانوان حفظ آثار قزوین:,
,
, صداقت در گفتار ویژگی برجسته رهبری است/ مدیریت رهبری در فتنه 88 از یادها نخواهد رفت ,
,
,
,
,
,
, شیما شعبانی، فعال رسانه ای: ,
,
, مدیریت رهبری حالت یک الگو دارد,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه