اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

هیچ حاشیه امنی برای مفسدان اقتصادی قائل نیستیم

هیچ حاشیه امنی برای مفسدان اقتصادی قائل نیستیم
رئیس کل دادگستری استان قزوین با تاکید بر برخورد قاطعانه دستگاه قضاییه با مفسدان اقتصادی بیان کرد: قوه قضاییه گام‌های بلندی برای مبارزه با فساد برداشته است؛ در استان نیز با مفسدان اقتصادی برخورد می کنیم و هیچ حاشیه امنی برای مفسدین اقتصادی وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ حجت الاسلام نورالله قدرتی رییس کل دادگستری استان قزوین در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قصاییه در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد با اشاره به اهمیت نقش اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی دهی جامعه اظهار کرد: نقش رسانه در راستای احقاق حقوق و رعایت عدالت بسیار کم نظیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
 
,
 
,
رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: دستگاه قضایی و دادگستری با بحث عدالت و تحقق آن عجین است؛ چراکه جایگاه عدالت از نگاه معارف دینی ما در نظام تکوین و تشریع بسیار حائز اهمیت است و اساس عالم هستی بر اساس عدالت است.
,
, ,
 
,
وی ادامه داد: در مقام اجرای عدالت و تامین حقوق فردی و اجتماعی نیز باید مدیران متعهد و متخصص به کار گرفته شود که عادلانه احکام را رعایت و اجرایی کنند و نسبت به این امر مهم اهتمام داشته باشند.
,
 
,
 
,
قدرتی تصریح کرد: عدالت در طول تاریخ یک امر مطلوب و مورد مطالبه همه جوامع بشری بوده است اما این گوهر ناب و گمشده جامعه بشریت به صورت کامل و گسترده در سطح جهان تحقق نیافته است.
,
 
,
این مسئول با اشاره به سیاست کلی قوه قضاییه ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بزرگانی همچون شهید بهشتی به عنوان معمار دستگاه عدلیه مطرح شدند و گام های بلندی را برداشتند که البته هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
,
 
,
رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: دستگاه قضایی اگر اصلاح شود همه دستگاه ها هم اصلاح می‌شوند چراکه در بحث احقاق عدالت دستگاه قضایی محور است و به عنوان چشم بیدار حکومت اسلامی ناظر بر عملکرد همه قوا و دستگاه ها و ادارات در کشور است‌.
,
 
,
وی با بیان اینکه استقلال دستگاه قضایی ضامت تحقق عدالت در جامعه است، بیان کرد: دستگاه قضایی باید مستقل، بی طرفانه، عالمانه و منصفانه عمل کند و فضای محاکمه باید طوری باشد که فرد متهم بدون ترس حقایق را بیان کند و در واقع حقوق متهم هم باید در بحث دادرسی رعایت شود.
,
 
,
رئیس کل دادگستری استان قزوین با تاکید بر برخورد قاطعانه دستگاه قضاییه با مفسدان عنوان کرد: دستگاه قضایی و دادگستری براساس سیاست‌های کلی قضایی در راستای احقاق حق تلاش دارند.
,
 
,
این مسئول تصریح کرد: قوه قضاییه گام‌های بلندی برای مبارزه با فساد برداشته است که برخی منافعشان به خطر افتاد، در استان نیز با مفسدان اقتصادی برخورد می کنیم و هیچ حاشیه امنی برای مفسدین اقتصادی وجود ندارد.
,
 
,
قدرتی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش رسانه بیان کرد: نخستین همایش «نقش دستگاه قضایی و رسانه در احیای حقوق عامه» در استان قزوین برگزار می‌شود و آمارها نشان می‌دهند که در طی سه سال اخیر بیشتر از دو تا سه پرونده برای اصحاب رسانه تشکیل نشده است.
,
 
,
وی اضافه کرد: دستگاه قضایی به دنبال مچ گیری از اصحاب رسانه نیست البته خبرنگاران نیز باید در مورد صحت و سقم مطالب، اطلاعات لازم را کسب کنند.
,
 
,
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: کسانی می‌خواهند که دستگاه قضاییه را ناامن کنند بنابراین مردم باید اطلاعات و آگاهی خود را افزایش دهند.
,
 
,
وی ادامه داد: همکاران قضاییه انسان‌های شایسته ای هستند که برای تحقق حق تلاش دارند البته ممکن است در این مسیر خطا و اشتباهی هم رخ دهد اما همه تلاش مسئولان ذی ربط تحقق عدالت است.
,
 
,
قدرتی تصریح کرد: درب دستگاه قضاییه در استان به روی مردم باز است و همه همکاران هم وظیفه دارند به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی کنند ضمن اینکه صندوق شکایات هم در دادگستری‌ها نصب هست تا مردم مسایل و مشکلات خود را بیان کنند.
,
 
,
وی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم گام‌های بلندی در راستای حقوق شهروندی و احیای حقوق عامه برداریم.
,
 
,
در این نشست همچنین حجت الاسلام عبداللهی معاون فرهنگی دادگستری استان قزوین به تشریح برنامه‌های هفته قوه قضاییه در استان پرداخت.
,
 
,
وی عنوان کرد: اول تا هفتم تیر ماه به مناسبت شهادت دکتر بهشتی، معمار دستگاه قضایی و یاران وفادارش به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.
,
 
,
معاون فرهنگی دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در این هفته برنامه‌های متعددی برنامه‌ریزی شده است که از جمله آن دیدار با وکلاء و کارشناسان دادگستری، بازدید از دفاتر خدمات الکترونیک قضائی، دیدار مردمی با مردم شریف آباد، برگزاری شورای پیشگیری از وقوع جرم، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه