اخبار داغ

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان خبرداد

برگزاری جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی در زنجان/20 تیر آخرین مهلت ارسال آثار

برگزاری جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی در زنجان/20 تیر آخرین مهلت ارسال آثار
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: نخستین جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی آذری در استان زنجان برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ابراهیم قاسمی، در گفت و گو با موج رسا; اظهار داشت: نخستین جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه های شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در استان زنجان برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره منتشر و به سراسر کشور ارسال شده است، گفت: علاقمندان برای شرکت و ارسال اثر در این جشنواره تا 20 تیر فرصت دارند و داوری آثار هم 24 تیر امسال انجام می شود. 

,

این مسئول اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی را از رهگذر داستان‌نویسی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع) را از اهداف این جشنواره عنوان کرد و افزود: گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی، هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت امام رضا (ع ) از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

,

قاسمی با اشاره به اینکه این جشنواره در محورهای اشخاص واقعی و شیوه پردازش آنان در آثار رضوی (نگاه داستان‌گونه امام رضا (ع) به اشخاص)، تبدیل احادیث رضوی به داستان کوتاه با پیام اخلاقی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، دینی و...عنوان کرد و گفت: داستانک با محوریت آموزه‌های رضوی، داستانواره با تکیه بر آموزه‌های رضوی و پذیرش عنوان فرعی از دیگر محورها محسوب می شود.

,

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان آثار در  ٢٧ تیرماه سال جاری به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی‌الرضاالرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) خبرداد و گفت: این برنامه همزمان با دهه کرامت، برگزار می شود.

,

 وی با یادآوری اینکه این جشنواره در گروه‌های سنی "الف"؛ زیر سی سال و "ب"بالای سی سال برگزار می‌شود، افزود: جشنواره در بخش های داستان بلند و رمان، داستان کوتاه و داستان کوتاه (داستانک) اجرا می شود.

,

 به گفته قاسمی علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را از طریق پست الکترونیکی جشنواره به نشانی[email protected]  و  [email protected]نشانی پستی: زنجان، میدان استقلال، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ارسال کنند.

, [email protected], [email protected],

گفتنی است،جشنواره کرامت انسانی از منظر رضوی طی دو سال گذشته به میزبانی استان زنجان اجرا شد.
 مفهوم شناسی کرامت انسانی در فرهنگ رضوی و بررسی تطبیقی کرامت انسانی در فرهنگ رضوی و مکاتب بشری به عنوان محورهای این همایش بود.
انتهای پیام/
 

, گفتنی است،جشنواره کرامت انسانی از منظر رضوی طی دو سال گذشته به میزبانی استان زنجان اجرا شد.,
,  مفهوم شناسی کرامت انسانی در فرهنگ رضوی و بررسی تطبیقی کرامت انسانی در فرهنگ رضوی و مکاتب بشری به عنوان محورهای این همایش بود.,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه