اخبار داغ

آزاد راهی که بلای جان همدانی ها شد/گرانی عوارضی و عدم استاندارد شاه بیت گلایه های همدانی ها

آزاد راهی که بلای جان همدانی ها شد/گرانی عوارضی و عدم استاندارد شاه بیت گلایه های همدانی ها
احداث آزادراه ها در کشور به عنوان یکی از امور زیربنایی با هدف تسهیل در دسترسی مناطق مختلف کشور به یکدیگر، ایجاد سفری ایمن، کاهش مدت زمان سفر و سوخت و نهایتا توسعه گردشگری و منافع اقتصادی انجام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، محور ساوه به همدان یکی از محورهای پرتردد و پرترافیک کشور محسوب می شود این محور به عنوان یکی از دو راه ارتباطی همدان و استانهای غربی کشور از جمله محورهای حادثه خیز کشور به شمار می رفت و در اذهان مسافران یکی از جاده های خطرناک محسوب می شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

در سفرهای استانی ریاست جمهوری ،پروژه ملی ساخت آزاد راه کربلا مورد توجه قرار گرفت که طرح محور ساوه - همدان به عنوان بخشی از این آزاد راه است .

,

کاهش زمان سفر و تقویت یکی از مهمترین فاکتورهای ارتباطی کشور، یعنی محور شرق به غرب، از اهداف ساخت این آزاد راه به شمار می رود.

,

مسئول همدانی در گفتگو با نافع با اشاره به اینکه آزاد راه همدان-ساوه یکی از طرح های مهم جاده ای استان است اظهار داشت: آزاد راه ساوه –همدان با توجه به اینکه مسیر غرب کشور را پوشش می دهد باید با تسهیل شرایط عبور و مرور مردم همراه شود.

,

وی طول این آزاد راه 175 کیلومتر که با حمایت بخش خصوصی احداث می شود، افزود: قطعه نخست این اتوبان از 25 کیلومتری ساوه آغاز و تا گردنه دخان به طول 90 کیلومتر در استان مرکزی واقع شده است.

,

این مسئول افزود: ساختار مناسب جاده ای و طرح هندسی مطلوب در این محور را مهمترین عامل افزایش سرعت رانندگان در این آزاد راه بیان کرد.

,

وی ادامه داد: بیش از 90 درصد تصادفات در این محور به دلیل سرعت بالای خودروهایی است که بدون توجه به اصول راهنمایی و رانندگی اقدام به تردد در این مسیر می کنند.

,


وی سرعت بالای خودرو و خواب آلودگی را از مهمترین دلایل وقوع تصادفات در این محور دانست و اظهار کرد: به همین منظور پیش بینی شده که در طول آزاد راه شیارهای لرزاننده ای ایجاد شود تا در صورت خروج خودرو از مسیر تردد به راننده هشدار داده شود.

,
,

یک شهروند همدانی گفت: جاده های بین شهری با توجه به نقش مهمی که در جابه جایی کالا و مسافر دارند نقش به سزایی در اقتصاد و تجارت دارند.

,

وی بیان کرد:آزاد راه ها بخش بزرگی از سیستم حمل و نقل جاده ای را عهده دار بوده و در صورت ناامن بودن، تصادفات بسیاری با تلفات سنگین در آنها به وقوع می پیوندد و این مسئله واقعا تاسف بار است.

,

یک راننده همدانی در گفتگو با نافع عنوان کرد: وجود شیب و پیچ های غیر استاندارد در این محور عامل بروز بسیاری از تصادفات است.
وی بیان کرد:در اجرای پروژه های عمرانی وجاده ای مهمترین مسئله ای که به آن باید توجه کرد امنیت شهروندان و تامین سلامتی آنها است.
وی افزود: عرض کم جاده و ضعف ایمنی از دیگر عوامل بروز سوانح مرگبار در این آزاد راه است.

,
,
,

مدیر مرکز فوریت های پزشکی همدان افزود: آزاد راه همدان -ساوه مربوط به یک مسیر و راه نیست و بعنوان شاهراه چندین استان در کشور فعال است.
وی بیان کرد طبیعی است که آمار تصادفات در آن بالا باشد، اما به عنوان یک شهروند زمانی که شما از این مسیر عبور می کنید اتفاقات خاصی در این مسیر رخ می دهد.

,
,

وی ادامه داد:اول اینکه مبلغ عوارض بسیار بالاست و رانندگان به علت اینکه عوارض پرداخت نکنند از همان جاده قدیم استفاده می کنند.

,

این مسئول همدانی به عنوان یک شهروند تصریح کرد: جاده استاندارد نیست و این خود به خود آمار تصادفات را بالا می برد و نقش اتوبان بلا استفاده است .
وی گفت: اغلب رانندگان و سرویس ها در روزها و ماههای سال وقت زیادی از مسافران را از بین می برند چرا که نمی توانند سرویس خود را تکمیل کنند بخاطر همین از جاده قدیم تردد می کنند که دارای مناطق مسکونی است.
وی یاد آور شد:مسافر بین راهی می توانند سوار کنند که این خود نیز آمار تصادفات را بالا می برد.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه