اخبار داغ

تاثیر جام جهانی فوتبال بر اقتصاد جهانی

تاثیر جام جهانی فوتبال بر اقتصاد جهانی
با آغاز رقابت‌های یک ماهه جام جهانی و بالا گرفتن تب جهانی فوتبال شاهد نوعی رکود در بازار سرمایه جهانی هستیم. عامل اصلی پیدایش این مسئله توجه به فوتبال در این دوره و کاهش علاقه سرمایه‌داران نسبت به پروژه‌های تجاری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مارکت واچ، مهمترین تاثیر جام جهانی در بازی روسیه و عربستان سعودی مشاهده شد. با توجه به اینکه زمان شروع این رقابت همراه با آغاز ساعت کاری بورس‌های آمریکا است، نوعی رکود از همان روز اول رقابت‌ها بر بازار جهانی سرمایه حاکم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

از نظر کارشناسان بازار سرمایه، دیدار ولادیمیر پوتین و محمد بن‌سلمان صرفا به منظور تماشای فوتبال نبوده است، بلکه در این دیدار به ظاهر دوستانه مسائل مهمتری از قبیل یافتن متحدان و شرکای جدید نفتی در منطقه مورد بحث و گفت وگو قرار گرفته است.

,

شاهد این مسئله کاهش ۳۳ درصدی معاملات جهانی در طول بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی است.

,

بر اساس آمار نشریه وال‌استریت ژورنال، معاملات مالی کشورهای حاضر در رقابت‌های جام جهانی، مخصوصا در روز رقابت فوتبالی هر کشور به طور میانگین ۵۵ درصد کاهش می‌یابد.

,

به گفته مسئولان بانک مرکزی اروپا، در طول رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴، بیش از سه میلیارد نفر از طریق تلویزیون این رقابت‌ها را دنبال کرده‌اند و بازی فینال نیز بیش از یک میلیارد نفر بیننده داشته است.

,

بر اساس آمار نشریه فاکس اسپرت، به علت اختلاف ساعت بین روسیه و ایالات متحده، اکثر بازی‌های جام جهانی با آغاز ساعت کاری در آمریکا همراه شده است و همین مسئله به تنهایی در رکود اقتصادی ماه جاری آمریکا کاملا موثر خواهد بود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه