اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد

آغاز طرح اسکان تابستانی فرهنگیان از اول تیرماه در مازندران

آغاز طرح اسکان تابستانی فرهنگیان از اول تیرماه در مازندران
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از آغاز طرح اسکان تابستانی فرهنگیان در استان از اول تیرماه خبر داد. ‏
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عسکری نیکزاد در گفت‌وگو با بلاغ، اظهار کرد: در استان مازندران 34 پایگاه پذیرش به صورت شبانه‌روز آماده ارائه خدمات به مسافران فرهنگی هستند.

وی افزود: 2 هزار و ‏‏160 آموزشگاه در استان در طرح اسکان امسال مشارکت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: با حذف ‏کلاس‌هایی که از نظر کیفیت در سطح پایین‌تری بوده‌اند و تقسیم‌بندی کلاس‌ها به سه گروه ویژه، الف و ب، کیفیت ارائه خدمات ‏به مسافران را افزایش داده‌ایم.

نیکزاد گفت: در تابستان امسال، 215 کلاس ویژه، یک هزار و 252 کلاس نوع الف و 693 کلاس ‏نوع ب آماده خدمات‌رسانی هستند که در صورت نیاز و حضور مهمانان بیشتر، به سرعت مدارس بیشتری برای اسکان مسافران ‏حاضر خواهد شد.

وی همچنین به پلاژ فرهنگیان در ساری، سراهای معلم شهرستان‌های گلوگاه، بابلسر، کلاردشت، قائمشهر، ‏بابل، آمل، محمودآباد و غیره نیز اشاره کرد که جمعا شامل 283 سوئیت و ویلاست.‏

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در بخش دیگری گفت: جشنواره خوارزمی فرآیندی است که در طول سال تحصیلی پیگیری و تا آذرماه سال آینده با تقدیر از برگزیدگان ادامه دارد که امسال، بیستمین دوره آن برگزار می‌شود.

وی افزود: ایجاد زمینه لازم جهت شناسایی و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان و هنرجویان، هدایت و حمایت معنوی از دانش‌آموزان، کاربردی کردن علم و ارتباط دادن آن با جامعه و آماده‌سازی نسل جوان برای ورود به رقابت علمی و آشنایی دانش‌آموزان با پژوهش و کشف و خلاقیت از اهداف جشنواره خوارزمی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این اهداف، دانش‌‌آموزانی که این علاقه در آن‌ها وجود دارد با هدایت پژوهش‌سراهای شهرستان فعالیت خود را در هر حوزه از موضوعات هشت‌گانه دنبال می‌کنند.

نیکزاد متذکر شد: مرحله نخست، تولید اثر و ارائه آن به شهرستان است و پس از آن آثاری که دارای ویژگی رقابت و شاخص‌های تعیین‌شده هستند به مرحله استانی راه می‌یابند.

وی با بیان اینکه معمولاً آثار دانش‌آموزان از تیرماه وارد مرحله استانی می‌شود، گفت: در این مرحله دارندگان آثار منتخب جهت دفاع از طرح به استان دعوت می‌شوند، آن دسته از طرح‌هایی که معیارهای لازم برای ورود به مرحله کشوری را به دست آوردند برای دفاع نهایی به تهران معرفی می‌شوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران بیان کرد: انتخاب نهایی با مشارکت وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت می‌گیرد و هیچ دخل و تصرفی در آن صورت نمی‌گیرد، به این خاطر که آثار بر اساس شاخص‌ها معرفی و توسط داوران مجرب بررسی می‌شوند؛ ضمن اینکه باید پاسخی برای افکار عمومی داشته باشیم.

نیکزاد با اشاره به آمار طرح‌های نوزدهمین جشنواره خوارزمی در مازندران یادآور شد: در مرحله شهرستانی 598 دانش‌آموز شامل 360 دختر و 238 پسر با 436 طرح در جشنواره شرکت کردند و در این مرحله، 242 دانش‌آموز شامل 161 دختر و 81 پسر با 166 طرح شرکت داشتند.

وی ادامه داد: با بررسی آثار در مرحله شهرستانی، 83 دانش‌آموز شامل 29 دختر و 54 پسر با 53 طرح به مرحله استانی راه یافتند تا از طرح‌های خود دفاع کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران تأکید کرد: در نهایت، 36 دانش‌آموز شامل 12 دختر و 24 پسر برای دفاع از 23 طرح به مرحله کشوری ارجاع داده شدند که در این مرحله 28 دانش‌آموز شامل 8 دختر و 20 پسر با 15 طرح، از آثار خود دفاع کردند.

نیکزاد افزود: در نتیجه، یک طرح دانش‌آموزی با عنوان مسیریابی از طریق حشرات توانست رتبه چهارم جشنواره خوارزمی را به خود اختصاص دهد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه معمولاً طرح‌های جشنواره خوارزمی از تیرماه به مرحله استانی راه می‌یابند؛ تاکنون آثار ارائه شده جمع‌بندی نشده‌اند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران گفت: پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در تمامی شهرستان‌های استان دایر است و دانش‌آموزان می‌توانند از هدایت اساتید و امکانات موجود در این مراکز علمی و پژوهشی استفاده کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه