اخبار داغ

بی‌توجعی برخی اعضای کابینه به پیمان خروج از تلگرام در پاستور

بی‌توجعی برخی اعضای کابینه به پیمان خروج از تلگرام در پاستور
با گذشت قریب به ۲ماه از آغاز سیاست‌ جدید دولت که در آن قرار شد کلیه فعالیت‌های کابینه و اعضای آن از تلگرام به پیام‌رسان‌های داخلی منتقل شود شاهد حضور تعدادی از دولتمردان در این پیام‌رسان خارجی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با وجود گذشت قریب به دو ماه از آغاز سیاست‌ و تصمیم جدید دولت که در آن قرار شد کلیه فعالیت‌های کابینه و اعضای آن از تلگرام به پیام‌رسان‌های داخلی منتقل شود شاهد حضور تعدادی از دولتمردان و زنان پاستورنشین در این پیام رسان مبهم هستیم که مع‌الاسف نه تنها یک حضور ساده که چه بسا دارای تاثیرگذاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دولت , تلگرام, پیام‌رسان‌های داخلی,

*خلف وعده دولت به مردم

, *خلف وعده دولت به مردم,

۲۹ فروردین ماه سال جاری بود که محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور پس از جلسه هیات دولت در  جمع خبرنگاران از خداحافظی اعضای کابینه از تلگرام خبر داد و بیان کرد: «اعضای دولت فعالیت‌هایشان را به شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های داخلی منتقل می‌کنند» همچنین در ادامه وزیر سابق ارتباطات تاکید می‌کند » در سال ۹۳ دستورالعملی را به همه وزارتخانه‌ها ابلاغ کردیم که هیچ فعالیت دولتی را حق ندارند در پیام‌رسان‌های خارجی انجام دهند. این بار علاوه بر اینکه این موضوع را مجددا ابلاغ کردیم،‌ حتی به خودمان هم توصیه کردیم تا از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده کنیم.»

پس از آن بود که در مدت زمان کوتاهی بسیاری از خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی بساط خود را از تلگرام جمع و در پیام رسان‌های داخلی پهن کردند. کانال تلگرامی پاد که مهمترین شریان ارتباطی اخبار دولت با مخاطبین خود بود نیز همین رویه را در پیش گرفت. بسیاری از اعضای کابینه من جمله اسحاق جهانگیری، محمد باقر نوبخت و رحمانی فضلی از این قرار اعضای کابینه تبعیت و به سرعت جای خود را در « سروش، بله، آی گپ، ایتا و گپ» باز کردند.

, محمود واعظی, اعضای کابینه,
,
,

* آشنای تلگرام باز   

, * آشنای تلگرام باز   ,

رفته رفته پس از فروکش کردن غبار اثاث کشی دولتی‌ها از یک پیام رسان خارجی به داخلی‌ها مشخص می‌شود برخی از اعضای کابینه با ادامه فعالیت خود در تلگرام این قرار را زیر پا گذاشته و وفای به عهد را روی هوا برده‌اند. در این بین فعالیت مشاور رئیس جمهور و تقریبا تصمیم سازترین عضو حلقه نزدیکان حسن روحانی در بحث رسانه یعنی حسام الدین آشنا کما فی‌السابق ادامه دارد. آشنای فعالان تلگرامی نه تنها مسائل مربوط به خویش را در کانال خود قرار می‌دهد بلکه به دلیل کوچ بسیاری از تاثیرگذاران منتقد دولت به پیام رسان‌های داخلی به راحتی این کارزار را محل فعالیت خود قرار داده است.

,

, ,

*علاقه زنان هیات دولت به پیام رسان خارجی

, *علاقه زنان هیات دولت به پیام رسان خارجی,

شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی و معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز گویی از قانون دولت مستثنی بوده و بدون توجه به بخشنامه دولتی در این زمینه با قدرت هر چه تمام‌تر به فعالیت خود در پیام‌رسان غیر بومی تلگرام ادامه می‌دهند.

,

, ,

*جبران خلق و خوی آخوندی با ادامه فعالیت در تلگرام

, *جبران خلق و خوی آخوندی با ادامه فعالیت در تلگرام,

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که ارتباط خوبی نیز با خبرنگاران و رسانه‌ها بدلیل خلق خاص خود ندارد سعی کرده با کانال تلگرامی ۶هزار و ۷۰۰ ممبری خود این نقیصه را جبران کند این در حالی است که تقریبا آخوندی از مواجهه با خبرنگاران بر حذر است و علاقه‌ای نیز به پاسخگویی در مورد وظایف محوله خود و مشکلات عدیده در صنعت مسکن و حمل و نقل بین شهری ندارد اما در کانال تلگرامی وی نکته‌ای نهفته است. این عضو کابینه بسیار علاقه‌مند به یادداشت‌های سیاسی است. مکتوباتی که نه می‌تواند دردی از مردم در حوزه کاری وی دوا کند و نه دارای بار اقناع رسانه‌ای است.

,

, ,

*دولت به دستورالعمل خود نیز رحم نکرد

, *دولت به دستورالعمل خود نیز رحم نکرد,

کانال تلگرامی «پاد تصویری» یا تریبون چند رسانه‌ای دولت نیز علاقه‌ای به خروج ندارد و هم اینک در حال فعالیت جدی در اطلاع رسانی تصویری اخبار دولت است. روزنامه ایران نیز که روزنامه رسمی دولت جمهوری اسلامی است بدون ترک محل فعالیت خود در تلگرام به کار خود ادامه می‌دهد.  

,

, ,


نمونه‌های فوق تنها بخش رسمی و با نام و نشان فعالیت اعضای کابینه و دولت در تلگرام است اما بسیاری دیگر از کانال‌های منسوب به دولت با نام‌های دیگر و کانال‌های شخصی نیز از جمله با عنوان «اداره این کانال بر عهده طرفداران است» در معرفی خود استفاده می‌شود که حکم گمراه کردن و دور زدن بخشنامه‌های دولتی را دارد.

,
,

رضا جواهری رئیس «مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری» پیشتر در بخشنامه ای به کلیه دستگاه های اجرایی، استفاده از پیام رسان های خارجی در تمامی نهادها و موسسات دولتی و عمومی غیر دولتی را ممنوع اعلام کرده بود؛ اعلامی که خود دولت به معنای کامل از آن پیروی نمی‌کند و هنوز تلگرام برای برخی مردان و زنان دولت حکم بهترین ارتباط را با مخاطب دارد.

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه