اخبار داغ

غسالی از گذشتگان به اهالی محمدیه رسیده است

غسالی از گذشتگان به اهالی محمدیه رسیده است
تمیزی همیشه خوبه و باعث شادابی و پاکیزگی انسانها می گردد، البته باید از آخرین تطهیری که به انسانها داده می شود غافل نشد که آداب و رسوم خاص خود و مکان مخصوصی دارد یکی از این آداب خاص وجود غسال برای تطهیر می باشد، حال سئوال این است اگر در غسالخانه ای غسال نباشد چه اتفاقاتی خواهد افتاد و چه کسی یا کسانی مسئول می باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، در پی پیگیری خبرنگار نافع مبنی بر عدم تطهیر کننده در غسالخانه منطقه محمدیه (فقیره سابق) برآن شدیم تا با ناصر فتحی رئیس شورای این منطقه و همچنین احمد رحیمی معاونت سازمان آرامستان باغ بهشت همدان صحبتی داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

ناصر فتحی در پاسخ به این سوال که اهالی محمدیه عنوان نمودن غسال در غسالخانه نداریم، گفت: بله حق با اهالی است چون ما بصورت رسمی از باغ بهشت همدان غسال استخدام کنیم نه نداریم ولی درماه شاید یک مورد یا نهایتا دو مورد پیش آید نیاز به حضور غسال باشد، که از سر محبت و بدون هیچ چشم داشت یا انتظاری از خانواده متوفی همانند گذشته اهالی این منطقه این کار را به نحوه احسن انجام می دهند که این رسم از گذشتگان اهالی به آنها رسیده است.

,

وی ادامه داد: البته باید از این مهم که در قسمت خواهران همیشه شلوغی و هم همه ایجاد می شود غافل نشد، در چند هفته اخیر طی جلساتی که با حضور اعضاء برگزار شد مقرر گردید برای این معضل چاره ای اندیشیده و سازماندهی مناسب لحاظ شود.

,

 

,

رئیس شوراء محمدیه در پاسخ به این سوال که آیا اهالی در این زمینه آموزش خاصی  دیده اند، بیان کرد: نسبت به آموزش آنها اعلام شد هرکس متقاضی این امر است با هماهنگی شوراء  دوره ببیند، اما اهالی که به این کار می پردازند عنوان نمودن بر همه امور واقف هستند و اگر احتمالا سوالی پیش آید بخصوص بانوان همانند گذشته از روحانی سرشناس منطقه می پرسند.

,

 

,

 

,

 

,

فتحی در ادامه گفت: مسلما در مورد این امر بسیار مهم، اهالی خود را مدیون نمی گذارند و اگر واقف به این امر نباشند اعلام داوطلبی نخواهند کرد، ما از این نظر خیالمان کاملا راحت است اما پیگیر آموزش آنها هستیم.

,

 

,

احمد رحیمی در این خصوص نیز گفت: اگر اهالی منطقه با این موضوع که غسال از اهالی باشد مشکلی نداشته باشند، حرفی نیست فقط آموزش این عزیزان مطرح می شود که شورا یا دهداری این منطقه باید در طی درخواستی به مدیریت آرامستان همدان  اسامی اهالی متقاضی را اعلام کند تا نسبت به آموزش آنها اقدام گردد، که در پی این اتفاق همه امور در غسالخانه آن منطقه روی روال خواهد افتاد.
 

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه