اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در نشست مطبوعاتی:

وجود بیش از 45 هزار متقاضی ترک اعتیاد در استان اصفهان/ شیب گرایش به سمت مواد مخدر سنتی صعودی است

وجود بیش از 45 هزار متقاضی ترک اعتیاد در استان اصفهان/ شیب گرایش به سمت مواد مخدر سنتی صعودی است
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: براساس آمار سال گذشته 53 درصد از افراد معتاد تریاک و 12 درصد حشیش و ماری جوانا مصرف داشته اند که با توجه به این آمار مواد مخدر سنتی عددش بیشتر است و شیب گرایش مصرف به سمت مواد مخدر سنتی صعودی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ ۲۶ ژوئن مصادف با پنجم تیرماه یادآور توافق تمامی کشورهای دنیا در امرتصویب سند جامع مبارزه با مواد مخدر است، سندی که اقدامات جامع و همه جانبه در آن گنجانده شده و به تصویب اعضا رسیده، به مناسبت این روز سازمان بهزیستی کل استان اصفهان امروز با همکاری معاونت پیشگیری نشست مطبوعاتی برای اطلاع رسانی و اعلام برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت این مرکز برگزار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در این نشست با بیان اینکه آمار دقیقی از معتادان نداریم در رابطه با علت این موضوع، اظهار کرد: کسانی که به مواد مخدر اعتیاد دارند به مراکز مراجعه نمی کنند بنابراین آماری که ارائه می شود فقط بر اساس تعداد مراجعه کنندگان است.

,

مرضیه فرشاد ادامه داد: در سال گذشته 45 هزار و 838 نفر در استان اصفهان به مراکز تحت نظر بهزیستی برای ترک اعتیاد مراجعه کردند که از افراد معتاد، 9.3 درصد خانم های با میانگین سنی ۱۵ تا ۳۵ سال بودند و به همین منظور در استان اصفهان سه کمپ برای بانوان ایجاد شده است.

,

وی در مورد روند کار مراکز ترک اعتیاد بیان کرد: فعالیت این مراکز به دو روش است یکی روش کمپ تی سی (اجتماع درمان مدار )بدین صورت که مراجعان آن به صورت اقامتی و طولانی فرایند بهبود را ادامه می دهند و  پذیرش و ارائه خدمات شامل روانپزشکی، جامعه شناسی و مددکاری اجتماعی به معتادان عمیق برای درمان اعتیاد به صورت اقامتی و به مدت چهار تا شش ماه ارائه می شود و دوم روش کمپ دی آی سی به معنای مرکز گذری کاهش آسیب است.

,

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: برای کنترل آسیب های اجتماعی اعتیاد به وجود آمده و معتادان پرخطر و در معرض ابتلا به بیماری های عفونی آن ها می توانند با مراجعه به این مراکز از امکانات رایگان و برنامه های آموزشی رایگان استفاده کنند.

,

وی ابراز کرد: طول درمان افراد آسیب دیده به شرایط فرد اعم از جنسیت، سن، شرایط روحی و روانی فرد، اطرافیان و جامعه دارد و به طور تقریبی روند درمان بیشتر از یکسال طول می کشد.

,

فرشاد اضافه کرد: براساس آمار سال گذشته 53 درصد از افراد معتاد تریاک و 12 درصد حشیش و ماری جوانا مصرف داشته اند که با توجه به این آمار مواد مخدر سنتی عددش بیشتر است و شیب گرایش مصرف به سمت مواد مخدر سنتی صعودی است.

,

وی در پایان از امضای تفاهم نامه های متعدد سازمان بهزیستی با آموزش و پرورش خبر داد و افزود: بهترین گروه برای اموزش آسیب های اجتماعی دانش آموزان هستند البته این آموزش باید همگانی و برای خانواده ها نیز باشد.

,

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تاکید کرد: هم تیم بودن و احساس وظیفه کردن همگان کمک بزرگی به حل این معضل در جامعه خواهد کرد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه