اخبار داغ

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

افزایش ۹ درصدی سبد دارویی تا پایان سال

افزایش ۹ درصدی سبد دارویی تا پایان سال
معاون کل وزارت بهداشت با اعلام افزایش 9 درصدی در سبد دارویی کشور تا پایان سال جاری گفت: تجهیزات پزشکی افزایش قیمت نخواهد داشت و در صورت مشاهده تخلف، مجوز شرکت‌های متخلف لغو می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از رسانه خبری سلامت سپید پوش ؛ ایرج حریرچی، معاون کل و سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری این هفته خود، نظام‌های پرداخت در حوزه سلامت را از عوامل تاثیرگذار در رسیدن به اهداف حوزه سلامت دانست و گفت: «به بازپرداخت هزینه‌های  هر فرد حقیقی یا حقوقی که در حوزه سلامت خدمتی را ارایه می‌دهد، نظام پرداخت می‌گویند و این نظام پرداخت می‌تواند اهداف اختصاصی حوزه سلامت را تا حدودی فراهم کند. به عنوان نمونه ارتقاء کیفیت خدمات، بالا بردن ایمنی خدمات، کاهش هزینه‌ها، کارایی خدمات، عدالت، دسترسی و بهره‌‌برداری از جمله اهدافی هستند که با انتخاب یک نظام پرداخت مناسب می‌توان انآن را تامین کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رسانه خبری سلامت سپید پوش, رسانه خبری سلامت سپید پوش,

معاون کل وزارت بهداشت در ادامه این بحث به معرفی نظام‌های مختلف پرداخت مانند  حقوق،کارانه، سرانه، روزانه، DRG، بودجه خطی ووگلوبال که در سراسر دنیا استفاده می‌شوند، پرداخت و با برشمردن برخی از معایب و مزایای این نظام‌ها گفت: «  در کشور ما نظام پرداخت بر اساس حقوق و کارانه یا پرداخت به ازای خدمت می‌باشد و نظام کارانه پیش از طرح از تحول سلامت میز در کشور اجرا می‌شد.»

,

نگرانی از کمبود دارو و تجهیزات پزشکی وجود ندارد

, نگرانی از کمبود دارو و تجهیزات پزشکی وجود ندارد,

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد مشکلات حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و نوسانات ارزی اخیر، کمبود تجهیزات پزشکی را بسیار اندک اعلام کرد و افزود:« روند تولید و واردات تجهیزات پزشکی در حال انجام است و تیر تحریم دشمنان در این حوزه به سنگ خورد. البته تطابق با شرایط جدید اندکی زمان بر است. هیچگونه افزایش قیمت برای تجهیزات پزشکی اعمال نشده است و کالاو تجهیزات باید طبق قیمت سایت وزارتخانه به فروش برسد. تمامی بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی مکلف هستند تجهیزات را داخل بیمارستان تهیه کنند و در صورت مشاهده تخلف،طبق قانون با متخلفین برخورد خواهد شد.»

,

به گفته حریرچی، سه سازمان مختلف وظیفه رصد و پایش کمبود دارو را انجام می‌دهند و در مورد داروهای ژنریک و برند ژنریک کمبودی در کشور وجود ندارد و تنها در مورد ۵۷ مورد دارو وارداتی که مشابه داخلی آنها وجود دارد، عرضه کمتر از میزان تقاضاست.

,

سخنگوی وزارت بهداشت اصلاح و تغییر تفکر اشتباه بهتر بودن دارو خارجی و کم اثر بودن داروی داخل و نیز اصلاح تجویز دارو توسط برخی از پزشکان را در برطرف کردن مشکلات حوزه دارویی موثر دانست و انگیزه‌های اقتصادی، سود بیشتر و نقدینگی، را از دلایل ترجیح تحویل و عرضه داروهای خارجی اعلام کرد و از تولیدکنندگان، انجمن‌های علمی و صنفی خواست تا درخصوص آموزش و فرهنگ سازی بیشتر همت کنند.

,

تا پایان سال 9 درصد افزایش قیمت در سبد دارویی خواهیم داشت

, تا پایان سال 9 درصد افزایش قیمت در سبد دارویی خواهیم داشت,

معاون کل وزارت بهداشت با اعلام اینکه تا پایان سال جاری در سبد دارویی کشور، افزایش 9 درصدی نسبت به سال گذشته را خواهیم داشت آن را یک دستاورد بزرگ توصیف و عنوان کرد: «طبق مصوبه‌ای که داریم، سبد دارویی کشور به طور متوسط 9 درصد افزایش قیمت خواهد داشت که این افزایش قیمت به صورت تدریجی و تا پایان سال اعمال می‌شود. البته این به معنای افزایش قیمت در همه داروها نیست بلکه در برخی حتی کاهش قیمت را هم شاهد خواهیم بود و ممکن از برخی از داروها میزان افزایش بیشتر از 9 درصد باشد.»

,

امسال ۵۷هزار شغل توسط وزارت بهداشت ایجاد می‌شود

, امسال ۵۷هزار شغل توسط وزارت بهداشت ایجاد می‌شود,

معاون کل وزارت بهداشت در ادامه نشست از تقبل وزارت بهداشت درخصوص ایجاد فرصت شغلی در حوزه سلامت خبر داد و گفت: « امسال ایجاد 73 هزار فرصت شغلی در دستور کار قرار دارد که تا امروز کارهای اولیه برای 28 هزار شغل انجام شده است و حدود دو هزار و 370 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای این مشاغل اختصاص خواهد یافت.»

,

به گفته وی بهره این وام‌ها در ابتدا مانند وام‌های معمولی است و پس از ایجاد اشتغال و در مراحل بعدی قسمتی از آن از یارانه دولتی پرداخت می‌شود.

,

انتهای متن/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه