اخبار داغ

آمریکایی‌ها هنوز به خلع سلاح کره شمالی اعتماد ندارند

آمریکایی‌ها هنوز به خلع سلاح کره شمالی اعتماد ندارند
نظرسنجی‌ها حاکی از عدم اطمینان مردم آمریکا به کنارگذاشتن تسلیحات هسته‌ای کره شمالی حتی بعد از دیدار با ترامپ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در تازه ‌ترین نظرسنجی واشنگتن پست و ای بی سی نیوز اکثر آمریکایی‌ها  معتقدند مذاکرات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای این کشور منجر نخواهد شد

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

53 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند که بعید است نشست دو طرف به کنارگذاشتن تسلیحات هسته‌ای کره شمالی منجر شود. به علاوه کمتر از نیمی از شرکت کنندگان(42 درصد) معتقدند که نشست در سنگاپور احتمال جنگ بلند مدت میان دو طرف را کاهش داده است.

,

آمریکایی‌ها پیش از نشست ترامپ و کیم بسیار بدبین تر بودند. در نظرسنجی آوریل واشنگتن پست و ای بی سی 67 درصد از شرکت کنندگان خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی را بعید می‌دانستند. میزان افرادی که این احتمال را شدنی می‌دانستند از 30 درصد ماه آوریل تنها به 41 درصد درحال حاضر افزایش یافته است.

,

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته ابراز امیدورای کرده بود که خلع سلاح بزرگ کره شمالی تا سال 2020 اتفاق بیافتد.

,

این درحالی است که "مونهوا ایلبو" چاپ سئول در تازه ترین شماره خود به نقل از ارزیابی مقام های آمریکایی مدعی شده است که کره شمالی صدها تاسیسات مرتبط با فعالیت های موشکی و هسته ای در اختیار دارد.

,

بر اساس این گزارش، ادعای روزنامه کره جنوبی در شرایطی مطرح شده است که مذاکرات کره شمالی و آمریکا بر سر خلع سلاح شبه جزیره کره در جریان است.

,

این روزنامه کره جنوبی افزود: مقام‌های آمریکایی 3 هزار تاسیسات مرتبط به فعالیت های هسته ای و موشکی در کره شمالی شناسایی کرده اند. این بدان معناست که بازرسی از تاسیسات هسته‌ای کره شمالی و مذاکرات آمریکا و کره شمالی بر سر خلع سلاح زمان قابل توجهی نیاز خواهد داشت.

,

منبع: تسنیم

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه