اخبار داغ

گفت‌وگو با دبیر ستاد تنظیم بازار آذربایجان‌شرقی؛

قیمت شیر ثابت مانده اما نرخ محصولات لبنی را افزایش داده‌اند/ سازمان صنعت و تجارت مسئول است/ تولید تخم‌مرغ از نیمه دوم سال به حد نرمال می‌رسد

قیمت شیر ثابت مانده اما نرخ محصولات لبنی را افزایش داده‌اند/ سازمان صنعت و تجارت مسئول است/ تولید تخم‌مرغ از نیمه دوم سال به حد نرمال می‌رسد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی معتقد است افزایش قیمت برخی محصولات لبنی و دامی از فقدان نظارت نشأت می‌گیرد و ناشی از پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، اکبر فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آناج در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به گرانی تخم مرغ در ماه‌های اخیر به سبب معدوم‌سازی مرغ‌های مبتلا به آنفولانزا و کمبود تخم مرغ در کشور، این نقیصه برطرف شده است، ابراز داشت: آذربایجان‌شرقی یکی از قطب‌های تولید تخم مرغ است اما در اواخر سال گذشته به دلیل شیوع آنفولانزا شاهد رشد قیمت این محصول بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: در حال حاضر جوجه‌ریزی مرغ‌ها رصد می‌شود و آمارها حکایت از آن دارد که به حد نرمال نزدیک می‌شویم و از نیمه دوم سال برای تامین تخم‌مرغ مصرفی مردم به واردات اندکی نیاز خواهیم داشت.

,

دبیر ستاد تنظیم بازار در آذربایجان‌شرقی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت گرانی میوه و تره‌بار، محصولات دامی و لبنی طی روزهای اخیر خاطرنشان ساخت: زمانی که میزان تقاضا از عرضه پیشی می‌گیرد جهاد کشاورزی به‌سبب عدم تامین محصولات مورد نیاز مردم مسئول است اما در حال حاضر در عرصه‌های مختلف ما با چنین شرایطی مواجه نیستیم.

,

وی متذکر شد: وقتی فروشندگان محصولی را بالاتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسانند، مسئول برخورد و جلوگیری از این روند سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه اخبار منتشر شده در خصوص گرانی برخی محصولات من‌جمله مرغ را قبول ندارد، توضیح داد: گوشت مرغ در حال حاضر به قیمت 7 هزار و 400 تومان به دست مشتری می‌رسد و این نرخ برای تولیدکننده به هیچ‌وجه باصرفه نیست و چنانچه تقاضا نیز از عرضه کمتر باشد شرکت پشتیبانی دام مکلف به خرید تولیدات می‌شود.

,

وی بیان داشت: در خصوص محصولات لبنی متاسفانه علی‌رغم افزایش قیمت‌ها، نرخ ماده اولیه آن در طول چندین سال اخیر ثابت مانده است و اگر ما نمی‌توانستیم شیر را به قیمت پایین به دست تولیدکنندگان محصولات لبنی برسانیم، آنگاه جهاد کشاورزی مسئول بود.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در پاسخ به این سوال که آیا مجوز واردات محصولات تراریخته در آذربایجان‌شرقی صادر می‌شود، تصریح کرد: واردات این محصولات موافقان و مخالفان خود را دارد و نهادهایی پاسخگوی این مسئله هستند که مجوز می‌دهد و این موضوع از صلاحیت استان خارج است.

,

وی در پایان افزود: مجوز واردات محصولات تراریخته در سطح استان صادر می‌شود و این موضوع را نمی‌توان به صورت 100 درصدی رد و یا تایید کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه