اخبار داغ

در جلسه توجیهی دستگاه های اجرایی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی مطرح شد؛

روی آوردن جوانان به فضای مجازی ناشی از کاهش مطالعه در جامعه/ رونمایی از سامانه جامع اوقات فراغت در تیرماه

روی آوردن جوانان به فضای مجازی ناشی از کاهش مطالعه در جامعه/ رونمایی از سامانه جامع اوقات فراغت در تیرماه
مدیرکل امور بانوان استانداری گلستان گفت: روی آوردن جوانان به فضای مجازی، افتراق بین اعضای خانواده ، فاصله بین نسلی ناشی از کاهش مطالعه در جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، "کلثوم غفاری" امروز در جلسه توجیهی دستگاه های اجرایی در خصوص هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار کرد: اهمیت مطالعه و علم اندوزی بر کسی پوشیده نیست و در دین ما  که معجزه آن نیز کتاب است نشان می دهد که چه میزان اهمیت و مسئولیت  در جامعه  اسلامی وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما،,

وی افزود: در حوزه زنان و خانواده میزان سرانه کتابخوانی در کشورهای توسعه نیافته پایین است و این باعث روی آوردن جوانان به فضای مجازی، افتراق بین اعضای خانواده ، فاصله بین نسلی شده است.

,

مدیرکل امور بانوان استانداری گلستان تصریح کرد: از قرن ها گذشته این حافظه تاریخی منتقل شده و همه جوامع برای جمع اوری آن اقدام  و مباهات می کنند اما در ایران از این حیث با مشکل مواجهیم  و کم بهره ایم.

,

وی با تاکید بر واقع بینی و استفاده از ظرفیت های موجودفرهنگی بیان کرد: یک عده سیاه نمایی می کنند و سرانه مطالعه را 2 دقیقه اعلام می کنند و عده ای نیز در کمال خوشبینی عدد دیگری را بیان می کنند اما باید با همین بضاعت و مردم به افزایش هرچه بیشتر آن افقدام نماییم.

,

این مقام مسئول اذعان کرد:  الگو سازی عصر ما  برای بانوان با مطالعه کتاب های دینی و تاریخی که جامعه تشنه آن است،  بسیار راحت انجام می شود بنا براین طرح کتابخوان با کمک فعالان مدنی، دورهمی و مطالعه مشترک کتابخوان ها انجام می شود لذا 30 هزار شرکت کننده در هشتمین جشنواره رضوی را با حضور گسترده بانوان انتظار داریم .

,

رونمایی از سامانه جامع اوقات فراغت در تیرماه

, رونمایی از سامانه جامع اوقات فراغت در تیرماه,

"محمد متقی" در ادامه اظهار کرد:  در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه باید اقداماتی را در بحث اداری و شخصی داشته یاشیم  تا به کاهش اسیب های اجتماعی منجر شود  و این باید به مطالبه عمومی تبدیل شود .

,

وی افزود: امروزه همه جامعه ما در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارد ، این جشنواره فرصت خوبی برای اقدامات عملی کاهش آن است .

,

معاون امور ورزش و جوانان گلستان  تصریح کرد: سامانه جامع اوقات فراغت در اسفند 96 راه اندازی شد و در هفته اول تیر رونمایی می شود.

,

متقی بیان کرد: 36 دستگاه غصو ستاددساماندهی امور جوانان هستند و یکی از برنامه ها که تکلیف دارند، ترویج فرهنگ مطالعه  است.

,

وی در خاتمه گفت: جشنواره های کتابخوانی زمینه  ای برای ترویج فرهنگ مطالعه در طول سال قرار گیرد .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه