اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خبر داد:

صادرات 4 هزار تن داروی دامی از استان سمنان به کشورهای خارجی

صادرات 4 هزار تن داروی دامی از استان سمنان به کشورهای خارجی
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه بالغ‌بر ۴ هزار تن دارو از سمنان به سایر کشورهای خارجی صادرشده است گفت: صادرات داروهای دامی استان سمنان توسعه می‌یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، محمد سعیدی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صادرات نقش مؤثری در رونق اقتصادی و رفع مشکلاتی ازجمله رکود تولید و بازار فروش ایفا می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 900 تن دارو دامی از استان سمنان به خارج از کشور صادرشده است افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه صنعت دارو سازی در این استان می توان با حمایت از تولید کنندگان و تقویت زیر ساخت های صنعتی در استان نسبت به ارتقای این رقم تا پایان سال اقدام کرد.

,

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه ارزش محصولات صادرشده در این مدت بالغ‌بر 65 هزار دلار بود تصریح کرد: توسعه صادرات داروهای دامی از استان سمنان می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات بیکاری و اقتصادی را در سطح استان رفع کند.

,

وی در ادامه با بیان اینکه حفظ سلامت و امنیت غذایی مردم یکی از مهم‌ترین رویکردهای این نهاد است اضافه کرد: در بازدید و بازرسی از واحدهای صنفی در سطح استان درمجموع 4 مورد تخلف گزارش شد که پرونده متخلفان به مراجع قضایی برای صدور حکم ارسال‌شده است.

,

سعیدی از ضبط و معدوم‌سازی بیش از 2 هزار و 300 کیلوگرم فراورده خام دامی در این راستا خبر داد و گفت: نظارت بر روند توزیع و عرضه محصولات و فرآورده‌های خام دامی یکی از رسالت‌های مهم اداره کل دامپزشکی است.

,

وی با تأکید بر لزوم مشارکت آحاد مردم در این راستا ابراز داشت: بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات یکی از چالش‌های جدی این سازمان است.

,

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه رصد وضعیت بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در دستور کار این نهاد قرار دارد یادآور شد: پرندگان مهاجر عامل اصلی انتقال و شیوع این بیماری را به منطقه دارند و تمام دستگاه‌های اجرایی ازجمله حفاظت از محیط‌زیست و مدیران صنعتی استان در راستای کنترل این بیماری و پیشگیری از آن نقش دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه