اخبار داغ

رمزگشایی از دروغ سازی در ماجرای تجاوز به دختران در ایرانشهر/ وقتی ماجرای غیراخلاقی امنیتی می شود!

رمزگشایی از دروغ سازی در ماجرای تجاوز به دختران در ایرانشهر/ وقتی ماجرای غیراخلاقی امنیتی می شود!
صحبت های بدون مدرک امام جماعت اهل سنت مسجد نور ایرانشهر در خصوص تجاوز به 41 دختر در ایرانشهر موجی منفی را در شبکه های اجتماعی رقم زده و باعث تجمعی جمعی از مردم در مقابل فرمانداری ایرانشهر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، نخستین بار این خبر غیرموثق توسط امام جماعت اهل سنت مسجد نور ایرانشهر در خطبه‌های نماز عید فطر منتشر شد و او از دستگیری عامل اصلی این جنایت هولناک خبر داد و گفت: تلاش برای دستگیری همدستان او به‌طور گسترده ادامه دارد.
مولوی محمد طیب ملازهی گفته یکی از اعضای این باند پس از دستگیری اعتراف کرده که تاکنون به ۴۱ دختر تجاوز کرده‌اند.
پس از این سخنان رسانه های ضد انقلاب با موج سواری روی این خبر کذب، هجمه ای گسترده علیه کشور راه اندازی کردند حال اما رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در رابطه با خبر منتشر شده درباره تجاوز به 41 دختر ایرانشهری گفت: واقعیت این حادثه به شکلی که در فضای مجازی منتشر شده نبوده است. اخبار منتشر شده بنابر اظهارات یکی از امام جمعه‌ها بوده است و صحت ندارد.
در پی انتشار این موضوع اما برخی از مسئولان استانی تجاوز به 41 دختر در شهرستان ایرانشهررا تکذیب کردند.
حجت الاسلام علی موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان در این خصوص بیان کرد: تجاوز به 41 دختر و زن در شهرستان ایرانشهر تا این لحظه تکذیب می شود زیرا تنها سه نفر شاکی خصوصی تاکنون برای این موضوع به دادسرا مراجعه کرده اند.
وی بیان کرد: دادستانی قبل از اینکه این موضوع در نمازجمعه اهل سنت مطرح شود ورود کرده و بر اساس شکایتی که از قبل مطرح شده دستور شناسایی و دستگیری متهمان صادر و یک متهم پنجشنبه دستگیر شد.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان ادامه داد: فعلا سه نفر تحت عنوان آدم ربایی و تجاوز به عنف شکایت کرده اند که اتهامات مطرح شده از سوی آنان مربوط به یکی دو روز اخیر نبود و یکی از خانم ها مدعی شد دی ماه پارسال، یکی دیگر اردیبهشت و دیگری خردادماه مورد تجاوز قرار گرفتند.
وی ادامه داد: این در حالیست که از سه شاکی یادشده فقط یک نفر حاضر به انجام معاینات پزشکی در پزشکی قانونی شده است.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: متهمان بر اساس اظهارات شکات چهار نفر هستند که یکی از آنان که مالک خودرو و جزو عوامل اصلی بوده دستگیر و سه نفر دیگر نیز شناسایی و دستور دستگیری آنان صادر شده است.
موحدی راد افزود: با توجه به وجود یک سری مسائل از جمله تحریم و مشکلات اقتصادی، کشور نیاز به آرامش و ثبات دارد و مردم باید هوشیار و آگاه باشند و تحت تاثیر فریب فردی که خود را مسئول یکی از شبکه های فضای مجازی معرفی کرده و در خارج از کشور ساکن و جزو معاندان نظام است برای تجمع و تحصن، قرار نگیرند.
وی تاکید کرد: مردم با بصیرت بالا اجازه دهند دستگاه های قضایی، امنیتی و انتظامی در فضایی آرام و بر اساس قانون به این مسایل رسیدگی کند و مطمئن باشند که این پرونده با جدیت پیگیری قانونی می شود.  
تجاوز به 41 دختر کذب محض است

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تجاوز به 41 دختر کذب محض است,
مولوی کریم زایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون در خصوص موضوع تجاوز به دختران در ایرانشهر اظهار کرد: موضوع تجاوز به 41 دختر در ایرانشهر کذب محض است چرا که آنان تنها سه نفر بودند و در این جریان یکی از عوامل توسط نیروهای امنیتی و انتظامی دستگیر شده است.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر ادامه داد: در این خصوص نهادها و دستگاه هایی به مثل شورای تامین، دادستانی و فرمانداری و غیره موظف به پیگیری هستند و مردم باید منتظر اطلاع رسانی از سوی این مراجع باشند.
وی اذعان کرد: متاسفانه این جریان از سوی برخی افراد که اطلاعات اندکی داشتند اعلام شده که این امر باعث بدنامی شهر ایرانشهر شده است.
مولوی کریم زایی با تاکید بر اینکه در این جریان جای نگرانی بر هیچ کس وجود ندارد، افزود: بزرگ کردن این موضوع دسیسه دشمنان است این در حالی است که شیعه و سنی در استان سیستان وبلوچستان و خصوصا ایرانشهر وحدت و اتحادی فوق العاده دارند به گونه ای که هیچ شیعه ای به مال و جان و آبروی اهل تسنن و هیچ سنی ای هم به مال و جان و آبروی اهل تشیع تعرض نمی کنند؛ این گونه اتفاقات و بزرگ نمایی ها از تفرقه های دشمن به حساب می آید که برخی از روی نادانی به آن می پردازند.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در ادامه خاطر نشان کرد: فردی که اقدام به انتشار خبر تجاوز به 41 نفر در ایرانشهر کرده باید این موضوع را ثابت کند زیرا شایعه پراکنی در بین مسلمانان کار درستی نیست و توسط منافقان انجام می شود.
مولوی کریم زایی با تاکید بر اینکه مطالب گفته شده صحت نداشته و دستگاه قضا خود پیگیر این موضوع است، افزود: مردم باید به دستگاه قضایی و امنیتی اعتماد کنند، کسی نباید در این مسائل دخالت کند.
, عصرهامون ,
,
,
,
,
,

 
عامل اصلی این پرونده دستگیر شده است
در همین راستا محمد خانی دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر از دستگیری عامل ربایش دختران در شهرستان ایرانشهر خبر داد و در خصوص جزئیات آن اظهار کرد: به دنبال ربایش دختری توسط افراد ناشناس در شهرستان ایرانشهر شناسایی و دستگیری عوامل این پرونده در دستور کار شورای تامین، دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی قرار گرفت که خوشبختانه تاکنون عامل اصلی این پرونده دستگیر شده است.
وی افزود: در حال حاضر تحقیقات در رابطه با علل ربایش و دستگیری همدستان فرد دستگیر شده ادامه دارد و بدون شک به زودی به نتیجه می رسد.
 
ماجرا بیشتر جنبه اخلاقی دارد تا امنیتی
سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی استان نیز در این خصوص به همشهری می‌گوید: «پلیس با هر فردی که بخواهد به امنیت شهروندان تعدی کند با شدت برخورد می‌کند اما درباره حادثه ایرانشهر بزرگ‌نمایی شده و ماجرا آنطوری که در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده، نیست.»
وی ادامه می‌دهد: «مدتی قبل دختری با مراجعه به پلیس ایرانشهر ادعا کرد که توسط فردی با تهدید ربوده شده و مورد اذیت و آزار قرار گرفته است. همکارانم بلافاصله بعد از بررسی ماجرا متهم را در کمتر از یک روز دستگیر کردند و در تحقیقات از وی معلوم شد که او 2همدست دیگر نیز دارد که آنها متواری هستند.»
آنطور که فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان می‌گوید اتهام فرد دستگیر شده تجاوز به عنف است اما او 3شاکی دارد، نه 41نفر.
سردار قنبری در این‌باره می‌گوید: «بعد از دستگیری متهم، 2دختر دیگر نیز از او شکایت و ادعا کردند به آنها نیز تجاوز شده است اما آنها حاضر به مراجعه به پزشکی قانونی برای اثبات ادعای‌شان نبودند. همچنین هنوز نتیجه پزشکی قانونی درباره نخستین شاکی نیز مشخص نشده است. بحثی که در شبکه‌های اجتماعی درباره تجاوز به 41دختر در ایرانشهر مطرح شده به هیچ وجه صحت ندارد.»
اما انگیزه متهم از ربودن و آزار دختر جوان چیست؟ سردار قنبری می‌گوید: «تحقیقات در این پرونده در مراحل مقدماتی قرار دارد اما واقعیت این است که حادثه آنطور که وانمود شده نیست و متهم از قبل شاکی را می‌شناخته و چون به خواسته‌اش نرسیده دست به این کار زده است. ماجرا بیشتر جنبه غیراخلاقی دارد تا جنبه امنیتی و سازمان یافته و ابعاد مختلف آن در دست بررسی است.»
این مقام انتظامی به شهروندان، به‌خصوص دختران ایرانشهری اطمینان می‌دهد که امنیت کامل در شهر برقرار است و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.
 
انتهای پیام//

,
, عامل اصلی این پرونده دستگیر شده است,
,
,
,
, ماجرا بیشتر جنبه اخلاقی دارد تا امنیتی,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه