اخبار داغ

بررسی چالش های تولید داخلی و تاکید بر حمایت از تولید ملی

بررسی چالش های تولید داخلی و تاکید بر حمایت از تولید ملی
هیئتی از نمایندگان مجلس متشکل از سیده حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن، علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی و علی گلمرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس در آستانه عید سعید فطر از بزرگترین مجموعه هواساز کشور بازدید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیده حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دراین دیدار درباره علت اقبال کالای خارجی از سوی مراکز دولتی علی رغم صدور بخشنامه ممنوعیت خرید کالایی که مشابه داخلی دارد گفت: برای اینکه حمایت از تولید داخلی با دو مشکل فرهنگی و خلاقانونگذاری و نظارت مواجهیم.
وی افزود: دیده می شود بدون آنکه از کیفیت کالای خارجی مطمئن باشند صرف اینکه محصول کشور دیگری است  اقدام به خرید می کنند. اصلاح این تلقی کار فرهنگی زمان براست که باید حتما پی گیری شود.
نماینده قزوین آبیک و البرز در مجلس خاطرنشان کرد: در زمینه استانداردها  و اعلام کیفیت به مردم نیز نیازمند نظارت و قانونگذاری هستیم .
وی افزود: ما کالاهایی داریم که در داخل تولید می شود ولی به لحاظ کیفیت خیلی از استانداردهای خارج بالاتر است و کالایی هم  هست که شاید در داخل تولید می شود و کیفیتش استاندارد مطلوبی ندارد. در حال حاضر مرجعی وجود ندارد که اینها را متمایز کند  واطلاعات دقیق و قابل اعتماد به ما بدهد.

ابراهیمی: باید با برنامه‌های عملی از تولید کننده حمایت کنیم
علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی در مجلس نیز درحاشیه دیدار از مجتمع مجموعه هواساز نیک با تاکید بر حمایت مجلس و دولت از تولیدکننده داخلی اظهارداشت: تقریبا می شود گفت اگرنیازی برای ایجا سازو کار قانونی باشد مشکلی نخواهد بود اما ما بیشتر با برنامه های اجرایی و رفتاری  باید این حمایت را به نمایش بگذاریم .
وی یادآورشد: البته اولین کسی که می تواند از کالای ایرانی حمایت  کند خود تولید کنندگان با ارایه محصول با کیفیت هستند که می توانند یک بازار مطمئن را برای خود طراحی کنند. با این حال نقش نهاد های دولتی و دستگاه هایی که نقش صادرات و واردات این نوع محصولات را برعهده دارند بسیار مهم است.

گلمرادی: نگاهمان به تولید ملی ناکارآمد است
علی گلمرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز طی بازدید از مجموعه هواساز نیک با بیان اینکه متاسفانه نگاهی که امروز به تولید وجود دارد نگاه ناکارآمدی است گفت: وقتی که ما یک سیاستگذاری و آن را انجام می دهیم اما دررابطه با موضوعی خاص، نتیجه کامل حاصل نمی شود؛ حتما در آن سیاستگذاری و اجرای آن اشکالاتی وجود دارد.
ماهشهر،بندر امام خمینی ، امیدیه و هندیجان اظهارداشت: بسیاری از مسئولین تنها در حد شعار و گفتمان به موضوع نامگذاری امسال به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی ورود کرده اند .
وی بیان اینکه در این زمینه حتما وزارت صنعت و معدن باید برای حمایت پای کار باشد اشاره داشت: فاصله ای که بین تولید کننده و قانونگذار وجود دارد باعث می شود بخشی از دغدغه ها مغفول بماند.
گلمرادی یادآورشد: تا زمانی که مشکلات مطرح نشود و یا مورد تاکید جدی قرار نگیرد وضعیت تغییر نمی کند. هر چند که همه ما از بخش زیادی از مشکلات آگاه هستیم.

نیکنام: مشکلاتمان با شعار حل نمی‌شود
علی نیکنام مدیر مجموعه تولیدی نیک درباره چالش های تولید گفت: ما بیشتر شعار می دهیم و عمل نمی کنیم. یعنی با بیان شعار مشکلمان را حل می کنیم. چرا مجلس سوال نمی کند که مراکز دولتی از ما خرید نمی کنند.
وی افزود: ما توانمندی زیادی داریم می توانیم کل نیازهای سیستم های برودتی کشور را  و تجهیزات تهویه مطبوع که بخش کوچکی از کار ما است را مرتفع کنیم .
نیکنام با اشاره به اینکه متاسفانه درحال حاضر حمایتی دیده نمی شود گفت: درختی که می کاریم ریشه اش را نزنید یه مقدار به آن آب بدهید. غیر از دولت ما از سپاه هم انتظار داریم از ما خرید کنند. با اینکه خود می دانند که محصولات ما کیفی است . تمام کارگران ما تعصب ایرانی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه