اخبار داغ

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان:

97 درصد درآمدهای استان اصفهان از مالیات است/ رشد آمار خوداظهاری مالیاتی از نبود فشار مالیاتی خبر می‌دهد

97 درصد درآمدهای استان اصفهان از مالیات است/ رشد آمار خوداظهاری مالیاتی از نبود فشار مالیاتی خبر می‌دهد
مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: سال گذشته اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل 210 هزار فقره اظهارنامه مالیاتی در استان اصفهان برای سال 95 خود ارائه کردند که 62 هزار فقره آنها در چهارچوب خود اظهاری تبصره ماده 100 بود اما امسال تا روز گذشته بالغ بر 127 هزار فقره اظهارنامه مالیاتی تسلیم شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ بهروز مهدلو پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: موعد خردادماه، زمان تسلیم سالنامه های مالیاتی است و آخرین مهلت زمان ارائه سالنامه های مالیاتی سال قبل تا پایان خردادماه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی با بیان اینکه تا پایان خردادماه باید مشاغل و اشخاص حقیقی وضعیت درامدی و مالیاتی خود را در سال 96 بیان کنند، ابراز کرد: مشاغلی که باید به امور مالیاتی مراجعه کنند در کل سه گروه می شوند، گروه اول مشاغلی که دریافتی و فروش سالانه آنها بیش از 30 میلیارد ریال است که تا پایان خردادماه باید اسناد و مدارک خود را تحویل کارشناسان امور مالیاتی بدهند.

,

مدیر کل امور مالیاتی استان افزود: گروه دوم صاحبان مشاغلی است که مجموع دریافتی آنها بین 10 تا 30 میلیارد ریال است که باید اظهارنامه های خود ر ا تسلیم کنند.

,

وی ادامه داد: گروه سوم از صاحبان مشاغل کسانی هستند که میزان دریافتی آنها زیر 10 میلیارد ریال است که خود به چند بخش تقسیم بندی می شوند که مهمترین آنها کسانی هستند که میزان درآمد و فروش آنها کمتر از 240 میلیون تومان در سال است که این دست از مشاغل و افراد ملزم به ارائه اظهارنامه مالیاتی نیستند بلکه براساس تبصره 100 می توانند فقط فرم مربوطه را پر کنند و بدون بررسی اسناد و مدارک انها براساس خود اظهاری، مالیاتی با افزایش 5 درصدی نسبت به سال قبل را بپردازند.

,

مهدلو تصریح کرد: سال گذشته اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل، 210 هزار فقره اظهارنامه مالیاتی در استان اصفهان برای سال 95 خود ارائه کردند که 62 هزار فقره آنها در چهارچوب خود اظهاری تبصره ماده 100 بود اما امسال تا روز گذشته بالغ بر 127 هزار فقره اظهارنامه مالیاتی تسلیم شده که با توجه به روند افزایش تعداد خود اظهاری ها نسبت به زمان مشابه سال گذشته پیش بینی افزایش تعداد فقره های اظهارنامه های مالیاتی می شود.

,

وی با بیان اینکه اصفهان از لحاظ حجم وصولی مالیاتی در سطح کشور دوم یا سوم است، گفت: 97 درصد درامدهای استان از مالیات است که البته باید از ظرفیت های استانی بیش از گذشته بهره برد و امیدواریم با تلاش های آتی، بتوانیم اصفهان را به جایگاه اصلی خود در تخصیص درآمد از مالیات برگردانیم.

,

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان عنوان کرد: حجم وصولی مالیات در سال گذشته استان 5 هزار و 500 میلیارد تومان بوده که بالغ بر 90 درصد ان به اصفهان اختصاص داده شده است.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون نحوه ارتباط گیری و مشورت گیری مردم با امورمالیاتی استان گفت: سامانه تلفنی 1526 مرکز پاسخگویی اداره کل امور مالیاتی استان است که کارشناسان امر در این رابطه آماده پاسخگویی به همشهریان هستند، در سال 96 بیش از 11 هزار تماس با این مرکز گرفته شده است.

,

مهدلو یاداور شد: فرهنگ سازی مالیاتی باید صورت گیرد و قطعا رسانه باید به کمک امور مالیاتی بیایند، لذا انتقادات سازنده می تواند ما را در پیشبرد اهدافمان کمک رسانی کند.

,

وی اذعان کرد: ما می خواهیم اعلام کنیم که فشار مالیاتی در اصفهان وجود ندارد، آمار خود اظهار مالیاتی امسال ما نسبت به سال گذشته رشد داشته و این نشان از نبود فشار مالیاتی است.

,

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار صاحب نیوز بیان کرد: گرفتن مالیات بر ارزش افزوده از پوزهای خرید و عابربانک که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده اصلا صحت ندارد، همچنین اطلاع دقیقی از فرارهای مالیاتی فعلا نداریم و در اسرع وقت با کارشناسان خبره به این امر رسیدگی می کنیم.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: ممانعت از فرار مالیاتی جزء اصول و وظایف ما هست، قطعا ما وظیفه داریم فعالیت اقتصادی را در تور مالیاتی خود داشته باشیم و بر اساس عدالت با آنها رفتار کنیم.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه