اخبار داغ

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس:

پذیرش FATF امنیت ملی را تهدید می‌کند/این لایحه را امضاء نمی‌کنم

پذیرش FATF امنیت ملی را تهدید می‌کند/این لایحه را امضاء نمی‌کنم
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان نماینده مردم، به خود این اجازه را نمی‌دهم که به لایحه‌ای که نه تنها نفعی برای مردم ندارد بلکه زمینه نفوذ بیشتر دشمن را فراهم می‌سازد، در مجلس رأی دهم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (FATF) گفت: بایستی برای تصمیم‌گیری درخصوص چنین کنوانسیون‌هایی که یک طرف آن کشورهای غربی قرار دارند، تدابیر و عقلانیت لازم را داشته باشیم تا شاهد کمترین تبعات آن باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

منصوری اظهار کرد: در شرایطی که هیچ حُسن نیتی از طرف مقابل ندیده‌ایم، تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی به صلاح نبوده و می‌بایست برای پیوستن و پذیرش این کنوانسیون اجازه دهیم ابتدا کشورهای غرب به تعهدات خود عمل کنند و بعد اقدام به تصویب این گونه لایحه را داشته باشیم.

,

تصویب FATF به صلاح کشور نیست

, تصویب FATF به صلاح کشور نیست, تصویب FATF به صلاح کشور نیست,

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تصویب FATF به صلاح کشور نیست، بیان کرد: نبایستی بدون کار کارشناسی نسبت به اقدامات از قبل طراحی و برنامه‌ریزی شده برای ایران تصمیم‌گیری کنیم بلکه در تصویب لایحه الحاق ایران به این کنوانسیون بین‌المللی باید همه جوانب را در نظر بگیریم.

,

وی تصویب عجولانه این لایحه را نشان ضعف دانست و گفت: تصویب این لایحه با سرعت و بدون تدابیر و عقلانیت لازم نشان از ضعف جمهوری اسلامی در برابر کشورهای خارجی خواهد بود.

,

FATF بستری برای نفوذ هرچه بیشتر دشمن/این لایحه را امضاء نمی‌کنم

, FATF بستری برای نفوذ هرچه بیشتر دشمن/این لایحه را امضاء نمی‌کنم, FATF بستری برای نفوذ هرچه بیشتر دشمن/این لایحه را امضاء نمی‌کنم,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: تجربه ثابت کرده هرکجا با قدرت بر سر میز مذاکره نشسته‌ایم، در دفاع از حقوق ملت توفیق داشته‌ایم و هر کجا که از نقطه ضعف وارد شده‌ایم موفقیتی برای کشور و ملت به همراه نداشته‌ایم. بنابراین به عنوان نماینده مردم، به خود این اجازه را نمی‌دهم که به لایحه‌ای که نه تنها نفعی برای مردم ندارد بلکه زمینه نفوذ بیشتر دشمن را فراهم می‌سازد، در مجلس رأی دهم.

,

FATF یک قرارداد نیست، یک سازمان بین دولتی است. «گروه ویژه اقدام مالی» (Financial Action Task Force  – FATF) در سال ۱۹۸۹ به ابتکار کشورهای عضو گروه «جی ۷» تشکیل شد تا بررسی‌هایی درباره وضعیت قوانین مبارزه با پول‌شویی در بازارهای مختلف مالی را در سرتاسر جهان انجام دهد و نتیجه آن را در جلسات هر چهار ماه یک بار خود به اطلاع کشورهای عضو برساند تا این کشورها بتوانند ریسک سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی هدف را بررسی و در مورد سرمایه‌گذارانی که به «کشورهای مشکوک» می‌روند احتیاط کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه