اخبار داغ

گل به‌خودی کرباسچی در بازی ایران-آمریکا

گل به‌خودی کرباسچی در بازی ایران-آمریکا
جمعی از چهره‌های دست چندم سیاسی همصدا با ترامپ، از مسئولان کشور درخواست مذاکره با آمریکا کردند و به نوعی توپ را به سمت دروازه خودی شوت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درست چند روز پس از ادعای ترامپ مبنی بر اینکه ایران پای میز مذاکره باز خواهد گشت، شماری از اصلاح‌طلبان در نامه‌ای مشترک با اپوزیسیون خارج از کشور خواستار مذاکره مستقیم با رئیس‌جمهور آمریکا شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مذاکره مستقیم با رئیس‌جمهور آمریکا , مذاکره مستقیم با رئیس‌جمهور آمریکا ,

در بخشی از نامه که به امضای 100 نفر از فعالین اصلاح‌طلب و ضدانقلاب‌های فراری رسیده، با اشاره به آنچه از دست رفتن فرصت مناسب گفت‌وگو با دولت باراک اوباما شده است، از مسئولان نظام درخواست شده است «با یک تصمیم ملی شجاعانه اعلام کند که حاضر به انجام مذاکرات بدون قید و شرط با آمریکا است تا قدمی در راه حل مشکلات و اختلافات برداشته شود».

, , , انجام مذاکرات بدون قید و شرط با آمریکا , انجام مذاکرات بدون قید و شرط با آمریکا, ,
  • بیشتر بخوانید

  • ,

    بیشتر بخوانید

    ,
  • نامه عجیب برخی اصلاح‌طلبان با "تِم تسلیم" در برابر ترامپ

  • ,

    نامه عجیب برخی اصلاح‌طلبان با "تِم تسلیم" در برابر ترامپ

    , نامه عجیب برخی اصلاح‌طلبان با "تِم تسلیم" در برابر ترامپ,

    در میان نام امضاکنندگان این نامه، اسامی ابوالفضل بازرگان برادرزاده رئیس دولت موقت، کدیور اصلاح‌طلب اپوزیسیون و نماینده مجلس ششم، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران، عیسی سحرخیز محکوم امنیتی، احمد منتظری فرزند مرحوم منتظری و رضا علیجانی فعال سیاسی اصلاح‌طلب پناهنده به فرانسه وجود دارد.

    , در میان نام امضاکنندگان این نامه، اسامی ابوالفضل بازرگان برادرزاده رئیس دولت موقت، کدیور اصلاح‌طلب اپوزیسیون و نماینده مجلس ششم، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران، عیسی سحرخیز محکوم امنیتی، احمد منتظری فرزند مرحوم منتظری و رضا علیجانی فعال سیاسی اصلاح‌طلب پناهنده به فرانسه وجود دارد. , در میان نام امضاکنندگان این نامه، اسامی ابوالفضل بازرگان برادرزاده رئیس دولت موقت، کدیور اصلاح‌طلب اپوزیسیون و نماینده مجلس ششم، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران، عیسی سحرخیز محکوم امنیتی، احمد منتظری فرزند مرحوم منتظری و رضا علیجانی فعال سیاسی اصلاح‌طلب پناهنده به فرانسه وجود دارد. ,

    پس از انتشار این نامه، موجی از مخالفت چهره‌های سیاسی و تحلیلگران با این اقدام نسنجیده به راه افتاد که هر کدام به گوشه‌ای از دشمنی‌های امریکا علیه ایران اشاره کردند. در ادامه گزیده ای از واکنش‌ها را خواهید خواند.

    ,

    اسماعیل دوستی عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی:

    ,

    اسماعیل دوستی عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی:

    , اسماعیل دوستی عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی: , اسماعیل دوستی عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی: ,
    ,
    , ,
    ,

     کسانی که این نامه را نوشتند توجه داشته باشند که مشکل آمریکا با جمهوری اسلامی با صرف‌نظر کردن از توانمندی هسته‌ای یا قدرت موشکی ایران حل نمی‌شود؛ زیرا حاکمان آمریکا   به طور کلی جمهوری ایران را به رسمیت نمی‌شناسند.

    ,

    رفتارهای دولت آمریکا در قبال ملت ایران از جمله حمایت تمام عیار این کشور  از صدام در جریان جنگ تحمیلی،   شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایران و همچنین   تحریم‌های پیش و پس از مذاکرات هسته‌ای، دشمنی آمریکا و  غیرقابل اعتماد بودن این کشور را به همگان ثابت کرده است.

    , رفتارهای دولت آمریکا در قبال ملت ایران از جمله حمایت تمام عیار این کشور  از صدام در جریان جنگ تحمیلی،   شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایران و همچنین   تحریم‌های پیش و پس از مذاکرات هسته‌ای، دشمنی آمریکا و  غیرقابل اعتماد بودن این کشور را به همگان ثابت کرده است. , رفتارهای دولت آمریکا در قبال ملت ایران از جمله حمایت تمام عیار این کشور  از صدام در جریان جنگ تحمیلی،   شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایران و همچنین   تحریم‌های پیش و پس از مذاکرات هسته‌ای، دشمنی آمریکا و  غیرقابل اعتماد بودن این کشور را به همگان ثابت کرده است. ,

    نگارش این نامه در شرایط کنونی کشور بسیار نادرست بوده، تاکید کرد: ما باید محکم و استوار در مقابل استکبار جهانی  ایستادگی کنیم و با روحیه انقلابی که مقام معظم رهبری در سخنرانی‌هایشان مدام به آن تاکید می‌کنند، به حرکت عزتمندانه خود ادامه دهیم.  

    ,

    علیرضا شیخ‌عطار قائم‌مقام اسبق وزارت امور خارجه:

    ,

    علیرضا شیخ‌عطار قائم‌مقام اسبق وزارت امور خارجه:

    , علیرضا شیخ‌عطار قائم‌مقام اسبق وزارت امور خارجه:, علیرضا شیخ‌عطار قائم‌مقام اسبق وزارت امور خارجه:,
    ,
    , ,
    ,

    در این موقعیت خاص و پس از خروج آمریکا از برجام، این نهایت آرزوی آمریکایی‌ها است که ایران به مذاکره مستقیم با آنها بنشیند. چنانچه آمریکا به هدف خود در نشاندن ایران پای میز مذاکره دوجانبه برسد بازیگران منطقه‌ای به این نتیجه می‌رسند جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان عضو محوری محور مقاومت از آرمان‌های خود کوتاه آمده است و همین اثر مورد انتظار آمریکا را از گفت‌وگوهای مستقیم با ایران را می‌گذارد.  

    , آمریکا به هدف خود در نشاندن ایران پای میز مذاکره دوجانبه برسد بازیگران منطقه‌ای به این نتیجه می‌رسند جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان عضو محوری محور مقاومت از آرمان‌های خود کوتاه آمده است و همین اثر مورد انتظار آمریکا را از گفت‌وگوهای مستقیم با ایران را می‌گذارد.  , آمریکا به هدف خود در نشاندن ایران پای میز مذاکره دوجانبه برسد بازیگران منطقه‌ای به این نتیجه می‌رسند جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان عضو محوری محور مقاومت از آرمان‌های خود کوتاه آمده است و همین اثر مورد انتظار آمریکا را از گفت‌وگوهای مستقیم با ایران را می‌گذارد.  ,

    در این صورت خیلی هم مهم نیست که ایران در گفت‌وگوهای مستقیم با آمریکا امتیاز بدهد یا نه؛ بلکه همین که تصویر ایران در منطقه و در میان مردم کشورهای مسلمان تغییر کند برای آمریکا کافی است؛ همانطور که هدف آمریکا از گفت‌وگو با کره شمالی هم اخذ امتیاز نبود با این تفاوت که کره شمالی قدرت تاثیرگذاری در جهان نیست، اما ایران چنین قدرتی دارد.  

    ,

    حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان:

    ,

    حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان:

    , حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان:, حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان:,
    ,
    , ,
    ,

    ترامپ با خروج از برجام این سند طلایی را که جای جای آن به نفع آمریکا بود، از دست داده بود و بازگشت ایران به میز مذاکره تنها امیدش بود تا آنجا که در سفر اخیر خود به سنگاپور هم بار دیگر در پاسخ به سوال خبر نگار فاکس نیوز، خواسته‌ای که انتظارش را می کشید تکرار کرد و گفت: هنوز هم اطمینان دارد که ایران برای مذاکره باز می گردد! اما، این خواسته استراتژیک ترامپ که در آرزوی آن از برجام خارج شده بود بر زمین مانده است.

    , هنوز هم اطمینان دارد که ایران برای مذاکره باز می گردد! اما، این خواسته استراتژیک ترامپ که در آرزوی آن از برجام خارج شده بود بر زمین مانده است. , هنوز هم اطمینان دارد که ایران برای مذاکره باز می گردد! اما، این خواسته استراتژیک ترامپ که در آرزوی آن از برجام خارج شده بود بر زمین مانده است. , ,
  • بیشتر بخوانید

  • ,

    بیشتر بخوانید

    ,
  • این بیانیه از کجا دیکته شده است؟

  • ,

    این بیانیه از کجا دیکته شده است؟

    , این بیانیه از کجا دیکته شده است؟ ,

    اکنون به وضوح می بینید بیانیه یاد شده که پیشنهاد بازگشت ایران به مذاکره با آمریکا اصلی ترین و تنها موضوع آن است با هدف تامین این نیاز بر زمین مانده ترامپ به امضاء کنندگان این بیانیه خیانت آمیز دیکته شده است.

    ,

    آیا هیچ علت دیگری برای آن قابل تصور است!؟

    ,

    آیت‌الله کعبی  عضو مجلس خبرگان رهبری:

    ,

    آیت‌الله کعبی  عضو مجلس خبرگان رهبری:

    , آیت‌الله کعبی  عضو مجلس خبرگان رهبری:, آیت‌الله کعبی  عضو مجلس خبرگان رهبری:,
    ,
    , ,
    ,

    تسلیم در مقابل دشمن مساوی با عقب‌ماندگی خواهد بود. بر خلاف اصلاح‌طلبی آمریکایی، اصلاح‌طلبی اسلامی نوع دیگر از اصلاحات است که در آن مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و توجه به شرف ملی در اولویت قرار دارد.

    ,

    وی با اشاره به اقدام برخی از اصلاح‌طلبان و گرا دادن به دشمن خاطرنشان کرد: باید به عنوان ستون پنجم با این افراد برخورد شود؛ چراکه وقتی ترامپ و آمریکا نتوانستند علیه کشور ما غلطی کنند، عوامل خودباخته خود را به میدان آوردند.

    , باید به عنوان ستون پنجم با این افراد برخورد شود؛ , باید به عنوان ستون پنجم با این افراد برخورد شود؛ ,

    حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر عضو جامعه روحانیت مبارز:

    ,

    حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر عضو جامعه روحانیت مبارز:

    , حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر عضو جامعه روحانیت مبارز:, حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر عضو جامعه روحانیت مبارز:,
    ,
    , ,
    ,

    این حرکت اصلاح طلبان خلاف کرامت و عزت ملی مردم و کشور است. همه دیگر می‌دانند که آمریکا به هیچ عهدی پایبند نیست، از این رو اقدام اخیر اصلاح‌طلبان، تحقیر کشور در مقابل دشمن است.  

    , اقدام اخیر اصلاح‌طلبان، تحقیر کشور در مقابل دشمن است.  , اقدام اخیر اصلاح‌طلبان، تحقیر کشور در مقابل دشمن است.  ,

    وی تأکید کرد: این کار آنها به دشمن سوژه و فرصتی می‌دهد تا ادعا کنند در داخل جناح‌های کشور اختلاف‌نظر وجود دارد و نفس این عمل نامناسب است.  

    ,

    رهبر با بیان اینکه شورای امنیت ملی برای برخورد با این افراد باید به این مسئله ورود کند، افزود: این اصلاح‌طلبان به دشمن گرا داده‌اند، لذا باید حداقل با آنها برخورد شود، چرا که آنها یا نمی‌فهمند یا خود را به نفهمی زده‌اند.  

    ,

    محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی:

    ,

    محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی:

    , محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی:, محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی:,
    ,
    , ,
    ,

    برخی از همین‌ها بودند که در فتنه 88 به کنگره آمریکا و پارلمان اروپا رفتند و با التماس از آنها خواستند که تحریم‌ها را تشدید کنید تا دولت قانونی وقت به زانو در آید. امروز هم آنها پس از تجربه تلخ برجام و بدعهدی آمریکا باز اصرار دارند دولت با حکام خائن کاخ سفید دوباره سر میز مذاکره بنشیند و به مطالبات نامشروع آنها در مورد قدرت دفاعی ایران پاسخ مثبت دهد.

    , با التماس از آنها خواستند که تحریم‌ها را تشدید کنید, با التماس از آنها خواستند که تحریم‌ها را تشدید کنید, تجربه تلخ برجام و بدعهدی آمریکا, تجربه تلخ برجام و بدعهدی آمریکا, کاخ سفید, کاخ سفید,

    هر انسان منصف و بی طرفی یقین می‌کند که آنها منافع آمریکا را در ایران نمایندگی می‌کنند و کاری با منافع و مصالح ملی ندارند. چندی پیش ترامپ گفت، ایران بزودی به میز مذاکره برای پرداخت امتیازات بیشتر برمی‌گردد، منظور او همین نامه خفت‌بار بود که عوامل آمریکا در ایران در حال تدارک آن بودند.

    , ترامپ , ترامپ ,
    ,
    , ,
    ,

    حجت الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

    ,

    حجت الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

    , حجت الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:, حجت الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:,

    اینکه افراد نظر خودشان را بیان کنند مسئله عادی و معمولی است اما از این نظر که در این شرایط بسیار سخت و سنگین که آمریکا با ما انجام می‌دهد به نظر من این کار شایسته و مناسب نبوده است.

    , در این شرایط بسیار سخت و سنگین که آمریکا با ما انجام می‌دهد, در این شرایط بسیار سخت و سنگین که آمریکا با ما انجام می‌دهد,

    سیدمحمد حسینی دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر اسبق ارشاد:

    ,

    سیدمحمد حسینی دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر اسبق ارشاد:

    , سیدمحمد حسینی دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر اسبق ارشاد: , سیدمحمد حسینی دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر اسبق ارشاد: ,
    ,
    , ,
    ,

    این نامه در شرایطی نوشته شده که ما شاهد خروج آمریکا از برجام و نقض تعهدات از سوی آمریکا هستیم که این بسیار عجیب است.

    , خروج آمریکا از برجام , خروج آمریکا از برجام ,

    نامه این 100 نفر چراغ سبزی به آمریکاست و نشان می‌دهد در داخل ایران هم افرادی با آمریکا همکاری می‌کنند و می‌توانند عامل فشار به جمهوری اسلامی و عامل جنگ روانی باشند تا ما امتیازات بیشتری را به آمریکا بدهیم! ما از امتیازاتی که در موضوع هسته‌ای تقدیم کردیم، هیچ عاید و نتیجه‌ای به دست نیاوردیم، نه تنها تحریم‌ها لغو نشد، بلکه اضافه هم شد، حال با این شرایط چنین موضوعی مصداق «آزمون را آزمودن خطاست»،.

    , نامه این 100 نفر چراغ سبزی به آمریکاست و نشان می‌دهد در داخل ایران هم افرادی با آمریکا همکاری می‌کنند و می‌توانند عامل فشار به جمهوری اسلامی و عامل جنگ روانی باشند تا ما امتیازات بیشتری را به آمریکا بدهیم! ما از امتیازاتی که در موضوع هسته‌ای تقدیم کردیم، هیچ عاید و نتیجه‌ای به دست نیاوردیم، نه تنها تحریم‌ها لغو نشد، بلکه اضافه هم شد، حال با این شرایط چنین موضوعی مصداق «آزمون را آزمودن خطاست»،., نامه این 100 نفر چراغ سبزی به آمریکاست و نشان می‌دهد در داخل ایران هم افرادی با آمریکا همکاری می‌کنند و می‌توانند عامل فشار به جمهوری اسلامی و عامل جنگ روانی باشند تا ما امتیازات بیشتری را به آمریکا بدهیم! ما از امتیازاتی که در موضوع هسته‌ای تقدیم کردیم، هیچ عاید و نتیجه‌ای به دست نیاوردیم، نه تنها تحریم‌ها لغو نشد، بلکه اضافه هم شد، حال با این شرایط چنین موضوعی مصداق «آزمون را آزمودن خطاست»،.,

    این استاد دانشگاه تصریح کرد: ما اگر خیال کنیم ارتباط با آمریکا می‌تواند دستاوردی برای ما داشته باشد، این یک خیال واهی است و به نظر نمی‌رسد که نویسندگان این نامه این را ندانند و مسلماً این خیانتی است که در این شرایط انجام می‌دهند.

    ,

    دبیر کل کانون دانشگاهیان اضافه کرد: کسانی مانند آقای کرباسچی مدعی هستند به قانون اساسی و توصیه‌های امام وفادار هستند، ولی در عمل کاملاً خلاف آن عمل می‌کنند. البته تک‌تک این افراد جای تأمل و بحث دارند، برخی از آنها از افراد فراری هستند که دشمنی آنها با نظام کاملاً مشخص است و بسیار عجیب است که این افراد می‌خواهند برای رفع مشکلات کشور نسخه بپیچند.

    ,

    حمیدرضا آصفی سخنگوی وزارت امور خارجه دولت اصلاحات:

    ,

    حمیدرضا آصفی سخنگوی وزارت امور خارجه دولت اصلاحات:

    , حمیدرضا آصفی سخنگوی وزارت امور خارجه دولت اصلاحات:, حمیدرضا آصفی سخنگوی وزارت امور خارجه دولت اصلاحات:,
    ,
    , ,
    ,

     درخواست‌ مذاکره مستقیم با ترامپ به هیچ‌ عنوان قابل قبول نیست، تجربیات ما می‌گوید که دولت آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست و این شرایط برای ترامپ مضاعف است.

    , تجربیات ما می‌گوید که دولت آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست و این شرایط برای ترامپ مضاعف است. , تجربیات ما می‌گوید که دولت آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست و این شرایط برای ترامپ مضاعف است. , د,

    آصفی با انتقاد از کسانی که تصور می‌کنند مذاکره مستقیم با آمریکا راهگشاست، تأکید کرد: آمریکایی‌ها با خروج از برجام ثابت کردند که به هیچ توافقی پایبند نیستند؛ در همین توافقی که با کره‌ شمالی داشتند نیز می‌بینیم که هنوز جوهر این توافق خشک نشده اما آمریکایی‌ها قید "اما" و "اگر" برای این توافق آورده‌اند.

    ,

    منبع: مشرق

    ]
    • برچسب ها
    • #
    • #
    • #

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه