اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی:

باید از کشاورزی معیشتی فاصله بگیریم/ از آمایش سرزمینی در کشاورزی غافل شده ایم

باید از کشاورزی معیشتی فاصله بگیریم/ از آمایش سرزمینی در کشاورزی غافل شده ایم
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: متاسفانه بخش اعظم کشاورزی در استان ما، معیشتی بوده و باید گفت که با کشاورزی معیشتی به جایی نمی رسیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، کامیار داهیم امروز در مراسم گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در میاندوآب و تجلیل از تولیدکنندگان و کشاورزان نمونه در این شهرستان با اشاره به وضعیت اقلیمی و کشاورزی در آذربایجان غربی، اظهار کرد: این استان از پتانسیل های جغرافیایی خوبی برخوردار بوده و مواردی نیز که می تواند هم تهدید و هم فرصت تبدیل شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به تولید سالانه ۶/۵ میلیون تن محصول کشاورزی  در استان، افزود: در این بین در تولید برخی محصولات مانند چغندر، گندم، میوه های مختلف, آذربایجان غربی به عنوان قطب مطرح بوده و دارای برندهای شاخصی نیز در بخش باغبانی و…. هستیم.

,

وی گفت: در بخش تولیدات حیوانی نیز نزدیک به ۳۵ درصد تولیدات مازاد داریم و در گوشت سفید و تخم مرغ نطفه دار تولیدات خوبی را داریم.

,

 

,

, ,

داهیم با اشاره به اینکه بخش کشاورزی آذربایجان غربی ۳۴ درصد شاغلین را به خود اختصاص می دهد، تصریح کرد: علی رغم همه پتانسیل های موجود، درآمد سرانه ما نصف درآمد سرانه کشور است و جمعیت بیکار بالایی نیز داریم.

,

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه متاسفانه بخش اعظم کشاورزی در استان ما، معیشتی است، اظهار کرد: با کشاورزی معیشتی به جایی نمی رسیم و باید از کشاورزی معیشتی فاصله بگیریم.

,

وی هم چنین با تاکید بر لزوم استعداد سنجی جغرافیایی در امر کشاورزی در سطح استان، افزود: از آمایش سرزمینی کشاورزی متاسفانه غافل شده ایم و باید به این موضوع توجه اساسی داشته باشیم.

,

کشت محصولات کم آب بر، فرهنگ سازی شود

,

, ,

فرماندار میاندوآب هم در این مراسم با تقدیر از کشاورزان و جهادگران، گفت: ما همیشه مدیون جهادگران هستیم.

,

ناصر امیری با تاکید بر مدیریت مصرف آب و اجرای سیاست های احیای دریاچه ارومیه، اظهار کرد: باید در رابطه با کشت محصولات کم آب بر در میان کشاورزان فرهنگ سازی کنیم.

,

تجلیل از نمونه های استانی و ملی کشاورزی میاندوآب و عرض خیرمقدم توسط علی دیانتی، مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از دیگر بخش های این مراسم بود.

,

, , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه