اخبار داغ

رئیس سازمان اوقاف کشور :

مدیریت و انضباط مالی در بقاع و موقوفات استان کرمان

مدیریت و انضباط مالی در بقاع و موقوفات استان کرمان
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف کشور، استان کرمان را یکی از استانهای منظبط در امر وقف در کشور برشمرد و گفت: برخی می گویند تمامی پول های بقاع و موقوفات به تهران برده می شود که صددرصد دروغ است بلکه هر کدام جداگانه کنترل و ثبت سامانه می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل اوقاف استان کرمان اظهار داشت: شما می دانید ملت ایران با رهبری امام راحل راه اسلام، اهل بیت (ع) را انتخاب کرد و بعد از ایشان فرزند خلفش مقام معظم رهبری به عنوان چراغ راه را ترسیم و هدایت می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛, راه آرمان؛,


وی گفت: ما در این انتخاب هیچگونه شک و شبه ای نداریم زیرا سعادت و سرافرازی ایران در راهی است که امام تعیین کرده است.

,
,


محمدی افزود: می دانید دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران  علی الخصوص سران حکام آمریکایی و سران جلاد صهیونیستی دروغ می گویند که ملت ایران را دوست دارند آنان دشمنان ایران هستند.

,
,


وی ادامه داد: دلیل آن مشکلاتی است که برای ملت ایران بوجود می آورند و این بهترین دلیل دروغگویی آنان است.

,
,

 

,


محمدی بیان داشت: یکی از برنامه های حساب شده آنان در فضای مجازی و ماهواره ها مایوس کردن مردم نسبت به آینده و گذشته انقلاب اسلامی است.

,
,


وی عنوان کرد: به دشمنان می گوییم شما کور خوانده اید و اشتباه می کنید همچنان که در گذشته اشتباهات فاحشی داشتید، مردم به وعده های خدا اعتماد صددرصد دارند و خداوند همانطور که در این ۴۰ سال مردم را یاری کرده در ادامه راه هم یاور مردم خواهد بود.

,
,


نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف کشور گفت: لذا امید به لطف خدا داریم و مردم هم به این امید اعتقاد دارند گرچه برخی از مسئولین خسته شده اند و به دنبال شریک می گردند ولی این مردم همچنان پای کار هستند و تا آخر برای دفاع از انقلاب اسلامی ایستاده اند.

,
,


محمدی تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین قاسمی زاده از مدیران امین و پاکدست بوده  و انصافا در این مدت با امانت داری و رعایت مسائل شرعی و مراقبت از اموال وقف و امامزادگان اجازه سواستفاده به کسی نداده است.

,
,


وی استان کرمان را یکی از استانهای منظبط در امر وقف در کشور برشمرد و گفت: برخی می گویند تمامی پول های بقاع و موقوفات به تهران برده می شود که صددرصد دروغ است بلکه هر کدام جداگانه کنترل و ثبت سامانه می شوند.

,
,


محمدی بزرگترین اختلاف ملکی بین اوقاف و منابع طبیعی را یک میلیون و ۵۰۰ هکتار برشمرد و افزود: که باپی گیری های مجدانه یک میلیون و ۲۰ هکتار آن تعیین تکلیف شده است.

,
,


وی با اشاره به اینکه می بایست ۱۷۰ هزار سند رسمی گرفته می شد، اذعان داشت: از سال ۱۳۱۰ تا پایان سال ۱۳۸۸ ، ۶۵ هزار سند و از سال ۱۳۸۹ تا پایان سال ۹۶ ، ۷۰ هزار سند رسمی موقوفات گرفته شده است.

,
,


محمدی ادامه داد: براساس منویات مقام معظم رهبری موقوفات باید در راستای علم و فن آوری باشد که هم در اقتصاد کشور و هم در اشتغال و رشد می تواند موثر واقع شود.

,
,


وی به جایگزینی حجت الاسلام والمسلمین قاسمی زاده اشاره کرد و اذعان داشت: وی بارها اعلام استعفا نمود که موافقت نشد ولی این بار به خاطر مسائل خانوادگی و کسالت این استعفا مورد قبول واقع شد که با شور و مشورت به حجت الاسلام والمسلمین تدینی رسیدیم که وی به موقوفات اشراف کامل دارد و اهل تعامل، صبر و استقامت در مشکلات و سختی ها است.

,
,



محمدی بیان کرد: باید در مجموعه اقتصادی وقف بیش از گذشته مدیریت کرد تا بتوان از قبل نیات واقفین به مردم خدمات داد و ما با خدای خود عهد بستیم طبق نیات واقفین و قوانین شرعی عمل کنیم.

,
,
,

 

,

 

,

 

,

لازم به ذکر است : در این مراسم از زحمات حجت الاسلام والمسلمین قاسمی زاده مدیرکل سابق اداره اوقاف  قدردانی و حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی به عنوان مدیر جدید معرفی شد.

,

همچنین از دو کتاب با عنوان های "آثار اجتماعی وقف" و "امامزاده محمدبن ابراهیم مجاب" با تالیف حجت الاسلام والمسلمین محمد قاسمی زاده رونمایی شد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه