اخبار داغ

روحانی: تهران همچنان در کنار دوحه خواهد بود

روحانی: تهران همچنان در کنار دوحه خواهد بود
رئیس جمهور گفت: روابط دیرینه ایران و قطر هر روز در حال توسعه است و ما مصمم هستیم که این روابط بیش از پیش در همه عرصه ها توسعه یافته و تقویت شود و من شخصا روند توسعه روابط دو کشور را دنبال می کنم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رساانی ریاست‌جمهوری حسن روحانی رئیس جمهور امروز در تماس تلفنی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با وی، ضمن تبریک متقابل عید سعید فطر، ابراز امیدواری کرد که تهران و دوحه بتوانند از ظرفیت های بسیار زیادی که برای روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور وجود دارد ، بیش از پیش استفاده کنند.

روحانی مقاومت و ایستادگی ملت و دولت قطر در برابر فشارها ، تهدیدها  و محاصره ناعادلانه را ستودنی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران محاصره تحمیلی قطر را ناعادلانه و باعث تفرقه و تنش بیشتر میان کشورهای منطقه می‌داند و تمامی تلاش خود را برای همکاری و مساعدت ملت و دولت قطر و ثبات منطقه بکار می‌گیرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه  سیاست تهران، تعامل و گفت و گو با کشورهای منطقه برای پایان دادن به اختلافات است ، تلاش برای ایجاد ثبات و امنیت در کل منطقه را  به نفع همه ملتهای منطقه دانست و اظهارداشت: سیاستهای ماجراجویانه برخی کشورهای منطقه را نادرست می دانیم  و معتقدیم که تداوم این روند بی تردید مشکلات موجود در منطقه از جمله در فلسطین،  سوریه و یمن را بیشتر می کند.

روحانی گفت: امروز مردم فلسطین و بویژه ساکنان غزه در فشار زیادی هستند و هر روز توسط رژیم غاصب صهیونیستی مورد حمله قرار می گیرند و حمایت جمعی ما مسلمانان می تواند در تخفیف آلام آنها تاثیر گذار باشد.

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه بحران یمن راه حل نظامی ندارد و همه باید با تقویت راههای سیاسی،  به ایجاد ثبات و امنیت در این کشور و منطقه  کمک کنیم، تهاجم اخیر به بندر حدیده را باعث شکل گیری یک فاجعه انسانی در یمن برشمرد و گفت: ادامه این درگیریها، مردم فقیر یمن را در فشار طاقت فرسا قرار داده و وظیفه همه ما این است که به این مردم مظلوم کمک کنیم.
روحانی ضرورت رایزنی‌های منطقه‌ای دو کشور و تقویت پایه‌های همکاری و تشریک مساعی در مسیر منافع مشترک را مورد تأکید قرار داد.

امیر قطر نیز در این تماس تلفنی با تبریک عید سعید فطر به دولت و ملت ایران،تاکید کرد: روابط دیرینه ایران و قطر هر روز در حال توسعه است و ما  مصمم هستیم که این روابط بیش از پیش در همه عرصه ها توسعه یافته و تقویت شود و من شخصا  روند توسعه روابط دو کشور را دنبال می کنم.
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی با تقدیر از مواضع دولت و ملت برادر جمهوری اسلامی ایران در مساله محاصره قطر و تاکید بر اینکه دوحه این موضعگیری ها را هیچگاه فراموش نخواهد کرد، گفت: ما معتقدیم حل تمام اختلافات در منطقه تنها از طریق گفت وگو ممکن است و هیچ کشوری نمی تواند دیدگاه خود را بر کشورهای دیگر تحمیل کند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست قطر حمایت از ملت فلسطین است،  اظهارداشت: از ایستادگی ملت فلسطین حمایت می کنیم و به این سیاست خود ادامه می دهیم.
امیر قطر همچنین ابراز امیدواری کرد که موفقیت‌های تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه که البته در گروه دشواری قرار گرفته ، تداوم یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه