اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با دانا:

تراز تجاری کشور مثبت شده است/ صادرات از واردات پیشی گرفت/ دولت از هدر رفت ارز برای واردات بی رویه جلوگیری کند

تراز تجاری کشور مثبت شده است/ صادرات از واردات پیشی گرفت/ دولت از هدر رفت ارز برای واردات بی رویه جلوگیری کند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: شایسته نیست در شرایط بحران اقتصادی کشور منابع ارزی کشور را به خارج انتقال دهیم و تولید کنندگان داخلی را با این امر از بین ببریم و رکود را در کشور تشدید کنیم که باید همواره دولت این نکات را در سیاست های اقتصادی خود در نظر بگیرد.
[

علی اکبر کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص تخلف دولت در زمینه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: سیاست های اقتصاد مقاومتی باید به عنوان سند بالادستی از سوی دولت به اجرا در می آمد و دولت تمام امور خود را بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور پیش می برد که متاسفانه این امر رخ نداده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی در ادامه در خصوص افزایش صادرات و واردات گفت: تراز تجاری کشور بر اساس اخرین آمار های واصله به کمیسیون اقتصادی مثبت گزارش شده است. یعنی صادرات کشور بیش از واردات بوده است ولی این به این معنا نیست که دولت وارداتی نداشته است.

,

 

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با اشاره به خروج منابع ارزی کشور با واردات بی رویه تصریح کرد: شایسته نیست در شرایط بحران اقتصادی کشور منابع ارزی کشور را به خارج انتقال دهیم و تولید کنندگان داخلی را با این امر از بین برده و رکود را در کشور تشدید کنیم. باید همواره دولت این نکات را در سیاست های اقتصادی خود در نظر بگیرد.

,

 

,

کریمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا واردات بیش از صادرات است یا خیر، اظهار داشت: گزارشی در خصوص پیشی گرفتن واردات از صادرات به مجلس هنوز ارائه نشده است ولی بر اساس اخرین گزارش ها تراز تجاری کشور مثبت اعلام شده  و این به معنای افزایش صادرات کشور است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه