اخبار داغ

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

ذره بین کارگروه مسکن کمیسیون عمران در جست و جوی مشکلات/ اختلاف فاحش عرضه و تقاضا عامل به وجود آمدن قیمت های حبابی است

ذره بین کارگروه مسکن کمیسیون عمران در جست و جوی مشکلات/ اختلاف فاحش عرضه و تقاضا عامل به وجود آمدن قیمت های حبابی است
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: عرضه و تقاضا در جامعه امروز با هم همخوانی ندارند و اختلاف فاحش آن باعث به وجود آمدن قیمت های حبابی در این بخش شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیم یارمحمدی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار عصرهامون،در خصوص حوزه مسکن افزود: یکی از کارگروه های کمیسیون عمران، مسکن است و وظیفه دارد تا مسائل این بخش را بررسی و مورد تحلیل قرار دهد و در این بخش از افراد دست اندرکار و مسئولان وزارتخانه مربوطه نیز دعوت می شود تا اطلاعات لازم را جمع آوری، بررسی، تحلیل و رصد کرده و بخشی از این اطلاعات و نتایج به دست آماده را به مردم و مسئولان مربوطه اعلام می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,


وی ادامه داد: متاسفانه براساس آمار و اطلاعات موجود و شواهد، عرضه و تقاضای مسکن در کشور با هم همخوانی نداشته و قیمت های حبابی این بخش نیز حاصل اختلاف فاحش این دو می باشد.

,
,


وی با بیان اینکه عرضه تقاضا با توجه به زاد و ولد و ازدواج ها در کشور همخوانی ندارد، خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی تنها بخش نظارتی را در این زمینه بر عهده دارد و سیاست گذاری مربوط به دولت است.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، افزود: یکی از نیازهای اولیه هر انسانی مسکن است و هر فردی تلاش می کند تا این نیاز خود را مرتفع سازد، حال می خواهد آپارتمان باشد یا منزل ویلایی که در مرکز یا حاشیه شهر قرار گرفته باشد.

,
,
,


وی اظهار کرد: سیاست ها و برنامه های دولتها در کشور در حوزه مسکن استوار نیست، آنان باید در ابتدا آمار و اطلاعات لازم را جمع آوری، تحلیل و بررسی کرده و براساس آن اقدام به اجرای برنامه کنند، بدون این اطلاعات نمی توانند مشکلات حوزه های مختلف به مثل بخش مسکن را برطرف کنند.
وی با اشاره به طرح مسکن مهر گفت: مسکن مهر بدون مطالعه را انجام شده چرا که هنوز بسیاری از زیرساخت های آن آماده نشده است.

,
,
,


یار محمدی با بین اینکه تقریبا پروژه مسکن مهر به اتمام رسیده است، ادامه داد: در زمینه وعده های داده شده برای اتمام این طرح نیز پیگیری های لازم انجام شده، متاسفانه به دلیل بی برنامگی، تعداد زیادی از این واحدها فاقد متقاضی هستند و مردم نیز استقبالی از آنها نمی کنند، کمیته امداد امام خمینی (ره) بخشی از این واحدها را برای مددجویان تحت پوشش خود در حال پیگیری برای دریافت است که امیدواریم به زودی شاهد تحقق این موضوع باشیم.

,
,


وی در مورد مسکن اجتماعی که در دولت تدبیر و امید در حال پیگیری است نیز گفت: در این بخش تلاش هایی درحال پیگیری است اما نکته ای که در بخش مسکن داریم این است که محرکه خوبی نداریم و عواملی به مثل برجام، تحریم ها، کاهش ارزش پول ملی و غیره نیز بی تاثیر در این موضوع نیستند.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه