اخبار داغ

در سایه بی تدبیر مسؤلین صورت گرفت؛

رها شدن هزاران تن محصول بر روی زمین های کشاورزی جنوب استان/بدهکار شدن کشاورزان جنوب

رها شدن هزاران تن محصول بر روی زمین های کشاورزی جنوب استان/بدهکار شدن کشاورزان جنوب
هزاران تن محصول کشاورزی بر روی زمین های کشاورزان جنوب استان رها شده است و کشاورزان میلیارد ها تومان به بانک ها و لوازم های فروش اقلام کشاورزی بدهکارند و قادر به پرداخت نیستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرجنوب ، هر ساله در جنوب استان کرمان شاهد کشت هزاران هکتار از  زمین های کشاورزی هستیم و چندین هزار نفر از راه کشاورزی امرار و معاش می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرجنوب,

هزاران هکتار محصول کشاورزی شامل پیاز ، گوجه ، خیار ، هندوانه و ….. بر روی این زمین های کشت می شود و کشاورز و خانواده اش به صورت تمام وقت در این مزارع ها فعالیت می کنند از بانک ها وام می گیرند و از لوازم کشاورزی ها اقلام مورد نیاز کشاورزی از جمله پلاستیک ، کود ، بذر و ….. را قرضی می گیرند به امید اینکه هنگام برداشت محصول قرض ها و وام های خود را پرداخت نمایند اما  کشاورز جنوب استان هنگام برداشت محصولات خود را به دلیل نخریدن و به صرفه نبودن برداشت به حال خود رها می کنند.

,

کشاورزان جنوب میلیارد ها تومان به بانک ها و لوازم های فروش اقلام کشاورزی بدهکار شده اند و قادر به پرداخت نیستند.

,

چرا هر ساله باید هزاران تن محصول کشاورزی بر روی زمین به  دلیل نخریدن به حال خود رها شود و هم اکنون شاهد هستیم هزاران تن محصل هندوانه در جنوب استان رودبار ، جازموریان و ….به حال خود رها شده است.

,

آیا وظیفه جهاد کشاورزی ساماندهی این محصولات نیست، کشاورزی که تمام مخارج زندگی اش به برداشت محصولش وابسته است چرا هر ساله متضرر می شود چه کسی باید محصولات را ساماندهی نماید و بدهی میلیاردی کشاورزان را بپردازد.

,

امیدواریم حمایت از کاالای داخلی مورد توجه مسؤلین قرار بگیرد تا با حمایت از کالای داخلی شاهد چنین وضعیت آسف باری نباشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه