اخبار داغ

مدیرعامل شرکت مس در بازدید از معدن مس درآلو خبر داد؛

پیشرفت ۶۲ درصدی معدن مس درآلو تا پایان سال ۹۷/تولید ۱۰۰ هزار تنی کنسانتره از معدن مس رابر

پیشرفت ۶۲ درصدی معدن مس درآلو تا پایان سال ۹۷/تولید ۱۰۰ هزار تنی کنسانتره از معدن مس رابر
مدیرعامل شرکت مس گفت : پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال ۹۷ میزان پیشرفت در آماده‌سازی و تجهیز معدن درآلو به ۶۲ درصد برسد و به‌ این‌ترتیب تا پایان سال آینده این معدن وارد چرخه بهره‌برداری و تولید شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان ؛ اخبار منتشر شده حاکی از آن است که شرکت مس تصمیم ‌دارد در افق توسعه ۱۴۰۴، ظرفیت تولید مس را به‌طور چشمگیری افزایش دهد بر همین  اساس، باید بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از معادن جدیدی همچون درآلو،‌ دره‌زار و چاه فیروزه را در دستور کار قرار دهد پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال ۹۷ میزان پیشرفت در آماده‌سازی و تجهیز معدن درآلو به ۶۲ درصد برسد و به‌ این‌ترتیب تا پایان سال آینده این معدن وارد چرخه بهره‌برداری و تولید شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

محمدرضا بنی‌اسدی‌راد مدیرعامل شرکت مس به همراه «علی محمدی» عضو هیأت‌مدیره با هدف سرعت بخشیدن به پروژه‌های تولید کنسانتره شرکت مس در افق ۱۴۰۴ روز گذشته از معدن مس درآلو  رابر  بازدید کرده و روند پیشرفت این پروژه را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند.

,

مدیرعامل شرکت مس در بازدید از معدن مس درآلو گفت: با پیگیری‌های انجام شده طرح معدن مس درآلو به‌عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های توسعه‌ای شرکت مس که با هدف افزایش ظرفیت کنسانتره در حال انجام است از پیشرفت ۴۰درصدی برخوردار شده است.

,

وی افزود :خوشبختانه تمام مسائل مربوط به تأمین مالی  پروژه مس درآلو حل شده است و جای هیچ نگرانی نیست و هم‌اکنون در حال نهایی کردن قرارداد خرید باقیمانده تجهیزات کارخانه تغلیظ با FLS هستیم که امیدواریم طی روزهای آتی این قرارداد نهایی شود.

,

بنی‌اسدی‌راد اظهار داشت: علاوه بر این، یکی از مهم‌ترین تأکیدات ما در خصوص این پروژه تکمیل سازه کارخانه تغلیظ تا پایان شهریور ماه سال جاری است تا امکان پیشبرد پروژه در شش‌ماهه دوم سال جاری و در شرایط سخت آب و هوایی منطقه رابر فراهم شود  و  از سرعت حرکت پروژه نیز کاسته نشود لذا همه تلاش شرکت مس و تیم اجرایی شرکت بر این است که معدن مس درآلو تا اوایل سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

,

علی محمدی عضو هیأت مدیره شرکت مس نیز که در بازدید از معدن مس درآلو مدیر عامل را همراهی می کرد نیز ، گفت: معدن مس درآلو دارای ۱۵۰ میلیون تن ذخیره با عیار متوسط ۰/۳۹درصد است که با راه‌اندازی کارخانه تغلیظ آن در سال ۱۳۹۹ توان تولید ۱۰۰ هزار تن کنسانتره را دارد.

,

وی درباره شرایط کنونی این معدن و میزان آماده‌سازی آن گفت: عملیات پیش باطله‌برداری این معدن از اواخر سال ۱۳۸۹ شروع شده است و تا کنون با برداشت ۲۸میلیون تن باطله‌برداری، معدن شرایط ارسال سنگ سولفوری به کارخانه را دارد.
محمدی با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی طرح معدن مس درآلو  ، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که تا اوایل سال ۱۳۹۹ بهره‌برداری آزمایشی از کارخانه تغلیظ این معدن انجام شود و تا اواسط سال ۱۳۹۹ با رساندن توان کارخانه به ظرفیت اسمی‌اش موفق به تولید ۱۰۰ هزار تن کنسانتره از این معدن شویم.

,
,

عضو هیئت مدیره شرکت مس تصریح کرد : از اواخر اسفندماه تأکید مدیرعامل  و اعضای هیأت مدیره بر بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از طرح‌های توسعه‌ای شرکت مس به ویژه معادن جدید همچون چاه فیروزه، درآلو و دره‌زار بود تا در افق ۱۴۰۰ تولید کنسانتره شرکت مس متناسب با ظرفیت اسمی کارخانه‌های ذوب شرکت مس افزایش پیدا کند.

,

محمدی در پایان خاطر نشان کرد : جدای از این، افزایش ظرفیت تولید کنسانتره به میزان قابل‌توجهی بر سودآوری شرکت مس می افزاید و امکان توسعه پایدار را برای این شرکت فراهم خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه