اخبار داغ

کنعانی مقدم در گفتگو با دانا:

کشمکش های سیاسی در شورای شهر نباید به جنگ قدرت تبدیل شود/ رکود جدی در زمینه پروژه های عمرانی

کشمکش های سیاسی در شورای شهر نباید به جنگ قدرت تبدیل شود/ رکود جدی در زمینه پروژه های عمرانی
ک فعال سیاسی اصولگرا گفت: کشمکش های سیاسی که در شورای شهر با پول مردم به جنگ قدرت تبدیل شود، قطعا مورد پسند مردم نیست و آنها مخالف این نوع نگاه به مسائل هستند.
[

حسین کنعانی مقدم در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اظهار کرد: هر انتخاباتی مقدمه ای دارد و مقدمه آن شعارهایی است که داده می شود، طبعا مردم هم توقع دارند کسانی که شعار و یا وعده می دهند به این ها عمل کنند، در حال حاضر بعد از گذشت 9 ماه از عمر شورا مردم در موقعیت قضاوت قرار گرفته اند، اینکه آیا شورا با شعارهایی که داده است، تطبیق دارد یا خیر و اینکه توانسته به مطالبات مردم پاسخ دهد؟ 
وی بیان کرد: به نظر می رسد اولین امتحانی که شورا داد، بحث انتخاب شهردار بود که یکی از مهمترین وظایف شوراست اما متاسفانه این امتحان را نتوانست به خوبی پشت سر بگذارد و باعث شد شهرداری بلاتکلیف بماند و درگیر دعواهای جناحی و رقابت های سیاسی شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,


کنعانی مقدم با اشاره به برنامه های شورای پنجم اظهار کرد: این شورا چند کار را دنبال کرده است، یکی اینکه شهرداری را به عنوان سازمانی چابک با هزینه های کم اداره کند تا خدمات بیشتری ارائه بدهد اما اینکه این برنامه های کی اجرایی شود و شهرداری بتواند این کار را انجام دهد، بحث دیگری است.

,
,


ای فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: نکته بعدی این است که شورایی ها به دنبال این هستند تا با شفاف سازی، هزینه های شهرداری و درآمدهایش را مدیریت کرده و جلوی مفاسدی که در این سازمان ها وجود دارد را بگیرند. این نگاه هم نگاه خوبی است اما باید ببینیم چقدر توانسته اند در این مسیر حرکت کنند.  

,
,


وی در زمینه تعدیل نیروهای سابق و جذب نیروهای اصلاح طلب از سوی شورای شهر عنوان کرد: ببینید مفهوم تعدیل نیرو این است که شما پست هایی که زیادی بودند و هزینه داشته اند را کم کنید و سازمانتان را چابک تر و توانمندتر نمایید اما اگر بناست نیرو عوض شود و فقط از جناح خودشان جایگزین کنند، دیگر به معنای تعدیل نیرو نیست بلکه به معنای تسویه حساب سیاسی است. 

,
,


کنعانی مقدم تاکید کرد: حتما باید در زمینه جذب نیروهای اصلاح طلب تجدیدنظر صورت بگیرد و مانع از این شوند که همانند دوره احمدی نژاد بار مالی سنگینی به شهرداری تحمیل شود، به خاطر اینکه نیروهایی را به کار می گیرد که استفاده از آنها ضرورتی ندارد. 

,
,


وی با بیان اینکه شورای پنجم کاملا یکدست است، گفت: در دوره گذشته شورا یکدست نبود و از همه جناح ها و سلیقه ها حضور داشتند اما در حال حاضر شورا یکدست است و همه اعضا سعی می کنند سیاسی رای بدهند و یک دیدگاه خاص را مورد توجه قرار داده اند. 

,
,


این فعالی سیاسی اصولگرا ادامه داد: این مسئله را در نظر داشته باشید که همواره یکدست بودن نشانه موفقیت نیست. اتفاقا تضارب آرا خوب است. شورا جایی برای مشورت است و به همین علت باید تضارب آرا وجود داشته باشد، اگر بنا باشد همه از یک دیدگاه تبعیت کنند، ممکن است مدیریت آسان باشد ولی به این معنی نیست که لزوما خروجی اش برای نظام خوب است.  

,
,


کنعانی مقدم با اشاره به نقد شورای چهارم از سوی شورای پنجم، اظهار کرد: رقابت های سیاسی قطعا در نگاه اعضای شورا وجود دارد و به هر حال سعی می کنند رقیب خود را مورد هجمه و تسویه حساب سیاسی قرار دهند اما این مسئله نباید تداوم داشته باشد و کارآمدی سیستم را زیرسوال ببرد. اگر کشمکش های سیاسی با پول مردم در شورا به جنگ قدرت تبدیل شود، قطعا مردم این رویه را نمی پسندند و مخالف این نوع نگاه به مسائل هستند. 

,
,


وی در زمینه کارنامه شورای پنجم بیان کرد: به نظر می رسد شورای پنجم تلاش زیادی می کند برای اینکه سروسامانی به شهرداری بدهد، بالاخره وارث یکسری مسائلی هست که می خواهد با آنها مقابله کند، اما شهر تهران از یک رکود جدی در زمینه طرح ها و پروژه های عمرانی برخوردار است در حالی که ما در زمان قالیباف شاهد این بودیم که هر هفته یک پروژه بزرگ افتتاح می شد اما در حال حاضر آن شور و حال و تلاش را نمی بینیم. 

,
,


وی افزود: شورای چهارم هم در شرایطی روی کار آمد که بسیاری از پروژه های تهران کلید خورده بود و یا نیازمند این بود که با مدیریت مالی به سرانجام برسد برهمین اساس می توانم به صراحت بگویم که کارنامه موفقی داشته است.

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه