اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی به هیچ وجه نمره قبولی نمی‌گیرد/واردات ضربات جبران‌ناپذیری را بر اقتصاد کشور وارد کرده است

دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی به هیچ وجه نمره قبولی نمی‌گیرد/واردات ضربات جبران‌ناپذیری را بر اقتصاد کشور وارد کرده است
کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به عملکرد دولت در حوزه اقتصادی گفت: کارنامه دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی بسیار ضعیف است و به هیچ وجه نمره قبولی نخواهد گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی یونسی، کارشناس مسائل اقتصادی و عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ بااشاره به عملکرد دولت حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: درباره عملکرد دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی هیچ چیز به اندازه شرایط فعلی اقتصاد کشور قابل قضاوت نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

بی‌توجهی دولت به اقتصاد مقاومتی سبب عدم ثبات اقتصادی شده است

, بی‌توجهی دولت به اقتصاد مقاومتی سبب عدم ثبات اقتصادی شده است, بی‌توجهی دولت به اقتصاد مقاومتی سبب عدم ثبات اقتصادی شده است,

یونسی اظهار کرد: تورم رکودی حاکم بر کشور که در روزهای اخیر شدت بیشتری گرفته است، نشان می‌دهد که دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی به خوبی ورود پیدا نکرده و نتوانسته است نمره قبولی را در کارنامه خود ثبت کند.

,

وی با اشاره به اینکه مشکلات حوزه اقتصاد همواره در سال‌های اخیر به عنوان یکی از چالش های کشور مطرح بوده است، ادامه داد: نسخه اقتصاد مقاومتی با تمام ابزار اقتصادی آمده بود تا با استفاده از ظرفیت‌ها و تکیه بر توان داخلی، محدودیت‌های اقتصادی کشور را رفع کند که متاسفانه این مهم مورد توجه دولت قرار نگرفت.

,

دولت برای رفع مشکلات اقتصادی به بیگانگان امید داشت

, دولت برای رفع مشکلات اقتصادی به بیگانگان امید داشت, دولت برای رفع مشکلات اقتصادی به بیگانگان امید داشت,

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: خروجی عملکرد دولت در حوزه اقتصادی امید به بیگانگان و رفع تحریم‌ها بود که اکنون با گذشت ۶ سال از این تفکر، وضعیت اقتصادی امروز کشور نشان داد که نمی‌توان مشکلات اقتصادی را با امید داشتن به خارجی‌ها و مذاکرات برای رفع تحریم‌ها برطرف کرد.

,

یونسی اظهار کرد: در این مدت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در اولویت دولت نبود و مبنای تفکرات دولت در حوزه اقتصادی ترجیح حل مناقشات بین المللی و رفع تحریم ها بر تحقق اقتصاد مقاومتی بود.

,

این عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان مرکزی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها زمانی برداشته می‌شود که در مقابل دشمن نقطه ضعف نداشته باشیم، یادآور شد: تجربه سال‌ها تحریم نشان داده که همواره در حوزه‌ها و بخش‌هایی که ضعف از خود نشان داده‌ و آسیب پذیر بوده‌ایم، تحریم‌ها اعلام شده است.

,

وابستگی به درآمدهای نفتی؛ بزرگ‌ترین مشکل اقتصاد کشور

, وابستگی به درآمدهای نفتی؛ بزرگ‌ترین مشکل اقتصاد کشور, وابستگی به درآمدهای نفتی؛ بزرگ‌ترین مشکل اقتصاد کشور,

این کارشناس مسائل اقتصادی به وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی اشاره و بیان کرد: بعد از خروج آمریکا از برجام شاهد بودیم که رئیس جمهور آمریکا دستوری مبنی بر کاهش خرید نفت ایران را صادر کرد چراکه حجم زیادی از بودجه کشور با درآمدهای نفتی تامین می‌شود و اگر به درستی مدیریت شده بود امروز این تحریم‌ها را نداشتیم.

,

, ,

واردات ضربات جبران‌ناپذیری را بر اقتصاد کشور وارد کرده است

, واردات ضربات جبران‌ناپذیری را بر اقتصاد کشور وارد کرده است, واردات ضربات جبران‌ناپذیری را بر اقتصاد کشور وارد کرده است,

وی عدم حمایت از تولید و واردات کالاهای مشابه تولید داخل را هم از دیگر دلایل توفیق دولت در حوزه اقتصاد دانست و گفت: متاسفانه در سال های اخیر با واردات کالاهای مشابه تولید داخل نتوانسیتم به موفقیتی در حوزه تولید دست پیدا کنیم و از سوی دیگر با گسترش ورود کالاهای مصرفی از طریق راه اندازی فروشگاه‌هایی با برندهای خارجی در کشور، ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد شده است.

,

کارنامه دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی بسیار ضعیف است

, کارنامه دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی بسیار ضعیف است, کارنامه دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی بسیار ضعیف است,

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه کارنامه دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی بسیار ضعیف است و به هیچ وجه نمره قبولی نخواهد گرفت، ادامه داد: دولت در هیچ یک از محورهای اقتصادی موفقیتی کسب نکرده و هیچ یک از ابزارهای لازم برای تحقق اقتصادی مقاومتی را هم مورد توجه و استفاده قرار نداده است.

,

وی افزود: اگر دولت در این شش سال از ابزارهای اقتصاد مقاومتی استفاده می‌کرد امروز اقتصاد کشور در این مرحله قرار نداشت و می‌توانستیم دست کم بخشی از تحریم ها را بی‌اثر کنیم.

,

اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی؛ نسخه شفابخش کشور

, اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی؛ نسخه شفابخش کشور, اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی؛ نسخه شفابخش کشور,

این عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان مرکزی با اشاره به اینکه تمام تمرکز اقتصاد مقاومتی بر شناسایی نقاط ضعف و برنامه ریزی برای رفع آنها است، بیان کرد: بهره گیری مناسب از این سیاست ها کمک می کند کشور از این شرایط خارج شود.

,

یونسی خاطرنشان کرد: از دولت انتظار می رود برای رفع مشکلات اقتصادی به تقویت نقاط ضعف موجود با تکیه بر ابزارهای اقتصادمقاومتی و استفاده از راهکارهای علمی و کارشناسی بپردازد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه