اخبار داغ

شهرداری ها حیات خلوت شورا و نمایندگان

شهرداری ها حیات خلوت شورا و نمایندگان
شوراها و نمایندگان پس از رای آوری و ورود به حوزه سراسر مشکل انتخابیه به ناچار از ظرفیت شهرداریها برای رفع توقعات و انتظارات و عملیاتی شدن وعده های انتخاباتی استفاده می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هیجار ،یکی از مباحثی که سالهاست  بعنوان مشکل جدی مطرح و شهرداران  بدون انجام  راهکار عملی  از آن عبور کرده اند بحث فربه شدن شهرداری های سرشار از نیروهای غیر متخصص می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هیجار,
نیروهایی که در هر دوره و در قالب سهم خواهی برخی اعضای شورا به شهرداری تحمیل شده و تا به امروز که این نهاد حتی قادر به پرداخت حقوق و بیمه  آنها نمی باشد و همین موضوع باعث گردیده توازن بودجه های عمرانی و جاری شهرداری دچار تناقض گردد.
, نیروهایی که در هر دوره و در قالب سهم خواهی برخی اعضای شورا به شهرداری تحمیل شده و تا به امروز که این نهاد حتی قادر به پرداخت حقوق و بیمه  آنها نمی باشد و همین موضوع باعث گردیده توازن بودجه های عمرانی و جاری شهرداری دچار تناقض گردد.,

متاسفانه یکی از مشکلات مدیریتی که در پی فاصله گرفتن از روحیه جهادی و صداقت در خدمتگزاری دهه های اول انقلاب بروز یافت  ارجحیت یافتن خواسته ها و منافع شخصی بر منافع و مطالبات مردم بوده است که از جمله آفت های مهمی است که کشور را امروز به مشکلات فراوان دچار نموده است .

,

 بازهم صد افسوس که بعضا این منفعت طلبی از رده های  بالایی دولت  تا رده های پایینی رخنه  کرده  است  و برخی از اعضای نهادهای انتخابی هم از این مقوله مستثنی نیستند بطوریکه بعضا مشاهده شده نامزدهای انتخابات وعده هایی را چاشنی شعارهای انتخاباتی نموده اند که در حیطه اختیارات آنها نیست .

,

 هنگامی که نامزد شورای شهر  وعده ایجاد شغل سر دهد و در هواداران خود این مطالبه را ایجاد نماید  پس از توفیق هیچ راهی بجز تحمیل نیروی غیر متخصص به شهرداری نخواهد داشت، و یا یک نماینده مجلس که بدون توجه به وظیفه ذاتی قوه مقننه  وعده های بسیاری در انتخابات دهد پس از رای آوری و ورود به حوزه سراسر مشکل انتخابیه به ناچار از ظرفیت شهرداریها برای  رفع توقعات و انتظارات و عملیاتی شدن  وعده های انتخاباتی  جابجایی مسوولین واحدهای این نهاد و تحمیل نیرو را پی گرفته و بعضا مشاهده شده بعضی از نمایندگان انتظار دارند اندک اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری را بنام خود مصادره نمایند که با این تفاسیر هیچ دیواری کوتاه تر از دیوار شهرداریها وجود ندارد.

,

در حالیکه این نهاد مردمی با مشکلات انبوه باید از حمایت دولت و نمایندگان مجلس برخوردار شود تا فشار کمتری به شهروندان  وارد گردد.

,

امروز شهرداری الیگودرز نیز همچون اکثر شهرداریهای کشور  با این مشکلات دست به گریبان است ، اما چه باید کردتا این مشکلات کاهش یابد.

,

بی شک اخراج حتی یک پرسنل از شهرداری به بهانه  حجیم شدن این نهاد تبعات منفی  به مراتب بیشتری را نصیب جامعه خواهد کرد.

,

یکی از اقدامات مثبت شورای پنجم  که در راستای سیاست  برون سپاری  صورت گرفت واگذاری بخشهایی از شهرداری نظیر خدمات و فضای سبز به بخش خصوصی بصورت حجمی بود، اگر چه نقدهایی  بواسطه بروز بی عدالتی به این طرح وارد بود اماکاهش هزینه ها و  کوتاه شدن دست تحمیل کنندگان نیرو به شهرداری  از جمله مزایای این طرح می باشد.

,

همچنین انضباط مالی و نظام مند شدن پرداخت حقوق از راهکارهای مهم جبران گوشه ای از معضل حجیم شدن شهرداری می باشد که یقینا بواسطه بازنگری در پرداخت ها با رعایت عدالت منافع آن  می تواند به شهروندان بازگردد.

,

به هرجهت شروع هر طرح و برنامه تازه ای ایرادات و معایبی دارد که یقینا به مرور زمان رفع خواهد شد و این مستلزم نادیده گرفتن حمایتها ، سفارشات و رانت هایی است که موجب تبعیض در بین پرسنل می شود.

,

اما آنچه مسلم است  امروز شهرداری الیگودرز با توجه به اینکه  فعالیت عمرانی را در سطح شهر آغاز نموده و  بیش از هر زمان نیازمند حمایت می باشد و در این میان دکتر خدابخشی نماینده مردم الیگودرز بواسطه ارتباطات تاثیر گذار از طریق کمیسیون برنامه و بودجه  نقش بسزایی در حمایت از این نهاد خواهد داشت که یقینا اگر اقدام و حمایتی از سوی وی صورت گیرد از نظر مردم فهیم شهرستان الیگودرز پنهان نخواهد ماند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه