اخبار داغ

مدیر کل کتابخانه های استان بوشهر خبر داد؛

برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان

برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان
هاشمی مدی ر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف ترویج فرهنگ رضوی و گسترش و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیرة ائمة معصوم(علیهم‌السلام) در بوشهر برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر سیدعلی هاشمی در گفتگو با خبرنگار سپاس گفت:این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ رضوی و گسترش و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیرة ائمة معصوم(علیهم‌السلام) برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس, سپاس ,

وی تصریح کرد: 7 عنوان کتاب در بخش‌های کودک، نوجوان و بزرگ‌سال در موضوع‌های امام رضا(علیه‌السلام)، حضرت معصومه(سلام‌الله علیها)، حضرت احمد بن موسی(علیهما‌السلام) در این جشنواره به مخاطبان عرضه می‌شود.

,

دبیر استانی جشنواره کتابخوانی رضوی در خصوص برگزاری این جشنواره در سال گذشته از همه دست اندرکاران، برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در جشنواره تشکر کرد و گفت: سال گذشته بالغ بر 8 هزار نفر در جشنواره شرکت کردند.

,

هاشمی اضافه کرد این جشنواره به دو صورت کتبی و آنلاین برگزار می شود که رده های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال را در برمی گیرد و علاقه‌مندان برای شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی می‌توانند برای دسترسی به منابع این جشنواره به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و یا جهت شرکت در بخش آنلاین و دریافت پرسشنامه و فایل PDF منابع به سایت www.razavi.iranpl.i r مراجعه نمایند.

, www.razavi.iranpl,

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر تصریح کرد شرکت‌کنندگان می‌توانند پاسخنامه‌های خود را تا ۳۱ تیرماه سال ۱۳۹۷ به یکی از کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشورتحویل دهند که داوری این آثار از ۱۵ مرداد سال جاری آغاز می شود. اختتامیه این جشنواره نیز در ایام دهه ولایت (دهه اول شهریور) با حضور افراد و خانواده‌های برگزیده در سطح ملی برگزار خواهد شد.

,

وی با اشاره به اهدای جوایزه ارزنده هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی خاطرنشان کرد: ۳۱۳ نفر از برگزیدگان بخش انفرادی علاوه بر دریافت لوح سپاس و تندیس هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، جایزه یک میلیون ریالی نیز دریافت می کنند و علاوه بر این ۸ جایزه ویژه به ۸ برگزیده بخش خانوادگی اهدا می شود.

,

گفتنی است، جشنواره کتابخوانی رضوی از مجموعه جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، فعالیت خود را از ششمین دوره برگزاری زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز کرد. در هشتمین دوره این جشنواره ۷ عنوان کتاب با موضوع سیره امام رضا علیه‌السلام در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگ‌سال» معرفی شده است.

,

کتاب‌های «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی از انتشارات به‌نشر و «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب از نشر جمکران با موضوع داستان‌هایی از زندگی امام رضا (ع)، منابع ویژه رده سنی کودک (۱۱-۴ سال)؛ کتاب‌های «مسافر هشتم» با موضوع امام رضا (ع) و «کاش تو را می‌دیدم» با موضوع حضرت معصومه (س) نوشته مژگان شیخی از نشر قدیانی، منابع ویژه رده سنی نوجوان (۱۷-۱۱ سال) و «ماه هشتم» اثر مهدی غلامعلی از نشر دارالحدیث با موضوع امام رضا (ع)، «مهر ولایت در آسمان ایران» اثر آیت‌الله کریمی جهرمی از نشر بوستان کتاب با موضوع امام رضا (ع) و «به سپیدی یک رؤیا» اثر فاطمه سلیمانی از نشر کتاب نیستان با موضوع حضرت معصومه (س) منابع ویژه رده سنی بزرگ‌سال است.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه