اخبار داغ

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:

۱۹۲ نوع سنگ تزئینی از معادن آذربایجان‌غربی استخراج می‌شود/ اشتغال ۲۲ هزار نفر در ۸۰۵ واحد صنایع معدنی

۱۹۲ نوع سنگ تزئینی از معادن آذربایجان‌غربی استخراج می‌شود/ اشتغال ۲۲ هزار نفر در ۸۰۵ واحد صنایع معدنی
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از استخراج ۱۹۲ نوع سنگ تزئینی از معادن این استان خبرداد و گفت: بیش از ۲۱ هزار و ۷۳۷ نفر در ۸۰۵ واحد صنایع معدنی مشغول به فعالیت هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا جعفرصادق اسکندری در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با بیان اینکه در آذربایجان‌غربی ۸۰۵ واحد صنایع معدنی وجود دارد گفت: این واحد ها موجب اشتغالزایی ۲۱ هزار و ۷۳۷ نفر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: عمده صنایع معدنی بزرگ موجود در این استان شامل صنایع استحصال طلا، نقره، جیوه و سیانور سدیم، صنایع سیمان، صنایع تولید آجر، صنایع تولید سفال، واحدهای شستشو و دانه بندی شن و ماسه، تولید آسفالت، تولید انواع محصولات بتنی و سیمانی و صنایع دانه‌بندی و فرآوری سیلیس است.

,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، با اشاره به استخراج ۱۹۲ نوع سنگ تزئینی از معادن آذربایجان غربی، بیان کرد: مرمر، مرمریت، تراورتن، کنگلومرا، چینی، گرانیت و بازالت از جمله این سنگ ها به شمار می رود.

,

وی، تصریح کرد: میزان ذخیره قطعی معادن در حال بهره برداری آذربایجان غربی ۸٫۵ میلیارد تن و میزان استخراج اسمی معادن نیز ۹۷ میلیون تن بوده است.

,

اسکندری، با اشاره به اقلام سنگ های صادراتی استان، افزود: سنگ های تراورتن، چینی، گرانیت، مرمر و مرمریت به خارج از کشور صادر می شود.

,

وی، با بیان اینکه ۴۳ فقره پروانه بهره برداری معادن طی سال گذشته در این استان صادر شد و تعداد پروانه های این بخش به ۴۷۱ مورد رسیده افزود: ۵۹ فقره پروانه اکتشاف، ۱۹ فقره گواهی کشف و ۱۴۸ فقره پروانه برداشت موقت در آذربایجان غربی صادر شد.

,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، ادامه داد: با صدور پروانه های بهره برداری میزان اشتغال بخش معدن در آذربایجان غربی به بیش از۵ هزار و ۳۵۰ نفر رسید.

,

وی، خاطر نشان کرد: معادن از ظرفیت های اقتصادی این استان به شمار می رود و با سرمایه گذاری مناسب نباید اجازه داد که این منابع به صورت راکد یا نیمه تعطیل باقی بماند و به هدر برود.

,

اسکندری، بیان کرد: در حال حاضر ۱۵ درصد درآمد معادن موجود در آذربایجان غربی می تواند در استان مدیریت شود که رقم بسیار بالایی به شمار می رود اما بخشی از این درآمد به علت راکد بودن برخی از معادن، محقق نمی شود.

,

وی، اذعان داشت: طی سال گذشته ۵ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار ۳۷۶ واحد راکد، نیمه فعال و طرح نیمه تمام صنعتی، کشاورزی، معدن و گردشگری قرار گرفته است.

,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، ابراز کرد:۲۵ معدن گرانیت با ۱۰۷ میلیارد و ۶۵۹ میلیون ریال سرمایه گذاری و اشتغال زایی برای ۳۷۲ نفر در این استان دارای مجوز بهره برداری است.

,

وی، با اشاره به اینکه ۱۰ فقره از این تعداد در زمان حاضر فعال بوده و مابقی واحدها غیرفعال است، افزود: رونق بخش معدن و به ویژه معادن سنگ های تزئینی در دستور کار قرار دارد.

,

اسکندری، میزان ذخایر قطعی معدنی گرانیت در این استان را حدود۴ میلیون و ۴۰۷ هزار تن عنوان کرد و ادامه داد: معادن گرانیت این استان از لحاظ رنگ بندی متفاوت بوده و در رنگ های سبز، مشکی، طلایی، طوسی و غیره استخراج می شود.

,

وی، خاطرنشان کرد: میزان تولید سنگ گرانیت تزئینی این استان طی سال گذشته ۲۶ هزار و ۸۲۲ تن بوده و بخش قابل توجهی از نیاز بازار داخلی را تامین کرده است.

,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، همچنین به صادرات گرانیت آذربایجان غربی به کشورهای خارجی از جمله چین، ترکیه و جمهوری آذربایجان نیز اشاره کرد و ادامه داد: بیشتر معادن گرانیت این استان ۷ فقره در  شاهین دژ و۴ فقره در ارومیه واقع شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه