اخبار داغ

آغاز برداشت خرمای درخت لور در سیریک+ تصاویر

آغاز برداشت خرمای درخت لور در سیریک+ تصاویر
برداشت رطب لور (انجیر معابد) از 200 اصله درخت لور در این شهرستان آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آذینی ،احمد زارعی کارشناس  باغی جهاد کشاورزی شهرستان سیریک افزود: برداشت رطب لور ازاواخر فروردین ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد که پیش بینی می شود در این مدت بیش از 10 تن محصول برداشت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذینی ,

وی بیان داشت: 4هکتار از زمین های شهرستان سیریک به درخت لور اختصاص دارد که این درختان بیشتر در روستاهای پالور گچینه، روتان و شهر بندرکوهستک است.

,

کارشناس  باغی جهاد کشاورزی شهرستان سیریک افزود: عصاره پوست درخت لور برای دهان شویه، دندان درد، قوی سازی لثه و برای درمان اسهال و زخم معده و از برگ ها و شاخه های آن نیز برای درمان بیماری های پوستی و گوارشی استفاده می شود.

,

 زارعی یادآور  شد: درخت لور و یا انجیر معابد دارای یک تنه اصلی تا ارتفاع 30 متری رشد می کند و به علت کاشت درخت لور در کنار زیارتگاه ها به انجیر معابد معروف است و در شهرستان سیریک معروف ترین آنها در روستای پالور و در جوار قدمگاه شاه نعمت الله ولی قرار دارد.

,

کارشناس  باغی جهاد کشاورزی شهرستان سیریک  اضافه کرد:درخت لور و یا انجیر معابد به عنوان درختی زینتی در اماکن مذهبی، تفریحی، سیاحتی و خیابان ها و یا کنار جاده ها کاشته می شود که استفاده دارویی و اقتصادی دارد.

,

وی خاطرنشان کرد: این درخت در زمین های حاصل خیز و یا زهکشی مناسب رشد می کند و در مناطق مرطوب ریشه های هوایی بسیار قطوری تولید می کند که به طرف زمین آویز می شود.مقاومت این درخت به شوری و خشکی کم است اما در مقابل آفت و وزش باد مقاومت زیادی دارد.

,

زارعی تصریح کرد: دوره گلدهی این درخت یکبار در سال و به مدت حدود 20 روز است که در بهمن و اسفند ماه آغاز می شود و در این دوران نیازی به نظافت برای محوطه کاشت نیست و میوه دهی این درخت به مدت 60 الی90 روز است که از اواخر فروردین ماه شروع و تا پایان شهریور ماه  ادامه دارد.

,

کارشناس  باغی جهاد کشاورزی شهرستان سیریک  اضافه کرد: درخت لور یا همان انجیر معابد به انجیرهندی معروف است که یکی از بلندترین درختان جنگل های بارانی است که در مناطق جنوبی کشور استو چرخه زندگی غیر معمولی برخوردار است.

,

شهرستان 45 هزار نفری سیریک در 175 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه