اخبار داغ

موج دوباره هجوم پشه به شاهدیه/ تصفیه خانه فاضلاب متهم ردیف اول

موج دوباره هجوم پشه به شاهدیه/ تصفیه خانه فاضلاب متهم ردیف اول
هجوم پشه به شاهدیه اهالی را کلافه کرده است و مردم این منطقه انگشت اتهام خود را به سوی تصفیه خانه فاضلاب نشانه رفته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛،‌مردم منطقه شاهدیه یزد سال ها است با مشکل هجوم پشه ها دست و پنجه نرم می کنند. مشکلی که هر سال با آمدن فصل گرما بیشتر خود نمایی می کند. امسال اما هجوم پشه ها امان مردم شاهدیه را بریده و آسیب زیادی به اهالی علی الخصوص کودکان این شهر وارد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

 

,

, ,

 

,

احمد سلطانی یکی از شهروندان شاهدیه در مصاحبه با یزدرسا،‌در رابطه با مشکلات پشه این شهر می گوید: موضوع پشه ها و مزاحمت آن هشت سال و از زمان انتقال حوضچه فاضلاب به این منطقه دامن گیر مردم شاهدیه شده است.

, یزدرسا,

وی با بیان اینکه اصل انتقال این حوضچه فاضلاب خلاف قانون بود، افزود: این فاضلاب برای چند کارخانه نزدیک منطقه پیش بینی شده اما بعد از آن، فاضلاب شهر هم به آن اضافه شد و خود مسئولان هم انتظار نداشتند که این حجم آب به حوضچه فاضلاب منتقل شود.

,

سلطانی ادامه داد: الان آب در حوضچه فاضلاب پساب شده، کود آن برداشته می شود ولی این آب تصفیه نمی شود و در نتیجه یک دریاچه متعفن و محل ایجاد پشه ایجاد می کند. این در حالیست که در هیچ کجای دنیا از حوضچه های رو باز برای تصفیه آب استفاده نمی شود و این روش کاملاً خلاف تکنولوژی و علم روز دنیاست.

,

وی ادامه داد: تنها راه اصلی رفع این معضل انتقال پساب فاضلاب به منطقه دیگری است و اگر برای این معضل فکری نشود شاهدیه به منطقه غیر مسکونی تبدیل خواهد شد چراکه از یک طرف بوی تعفن و از یک طرف پشه ها زندگی را در این منطقه غیرممکن خواهد کرد.

,

 

,

, ,

 

,

 

,

علت هجوم پشه ها وجود تصفیه خانه فاضلاب است

, علت هجوم پشه ها وجود تصفیه خانه فاضلاب است, علت هجوم پشه ها وجود تصفیه خانه فاضلاب است,

رئیس شورای شهر شاهدیه در گفتگو با خبرنگار یزدرسا،‌ در رابطه با وجود مشکلات زیست محیطی و هجوم پشه ها به این شهر گفت: پشه ها مدت زیادی است که در منطقه شاهدیه وجود دارد و واقعاً زندگی مردم را با مشکل مواجه کرده اند.

, یزدرسا,

علی میرجلیلی در رابطه با علت وجود این پشه در منطقه گفت: علت اصلی هجوم پشه ها به این منطقه، تصفیه خانه فاضلاب پشت دروازه قرآن است که آب های راکد آن باعث ایجاد و تکثیر پشه ها شده است.

,

وی در پاسخ به این موضوع که عده ای ، تصفیه خانه فاضلاب را علت هجوم پشه ها نمی داند، تصریح کرد: برفرض که اداره بهداشت تصفیه خانه فاضلاب را علت وجود پشه نداند اما مسئله اصلی این است که پشه در منطقه وجود دارد؛ حال باید برای این معضلی که زندگی مردم را مختل کرده است فکری کرد یا نه؟

,

وی ادامه داد: علت ایجاد پشه هرچیز مانند کوره یا گاوداری باشد باید برای آن فکری اندیشید.

,

 

,

شاهدیه پتانسیل زیادی برای زندگی و تکثیر پشه ها دارد/ آب تصفیه شده نباید رها شود

, شاهدیه پتانسیل زیادی برای زندگی و تکثیر پشه ها دارد/ آب تصفیه شده نباید رها شود, شاهدیه پتانسیل زیادی برای زندگی و تکثیر پشه ها دارد/ آب تصفیه شده نباید رها شود,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان یزد اخیرا در مصاحبه ای با تاکید بر انجام مطالعات برای ایجاد تصفیه خانه در منطقه شاهدیه گفت: در جلسات متعددی که برای بررسی این مساله در فرمانداری و استانداری برگزار شد، اسنادی ارائه شد که مراکز مسئول بر محل تصفیه خانه صحه گذاشتند و اینگونه نیست که طرحی بدون مجوز سازمان های مسئول از جمله محیط زیست در یک نقطه ای قابلیت اجرا داشته باشد.

,

علی اسلامی با بیان اینکه تصفیه فاضلاب بر عهده شرکت آب و فاضلاب بوده و استفاده از آن را شرکت آب منطقه ای بر عهده دارد، افزود: مشکل اساسی که وجود داشته و هنوز هم وجود دارد و برای همین هم هزینه های اضافی ایجاد شده وجود آبی است که بعد از تصفیه مصرف نمی شود و این آب در یک سطح وسیعی پخش شده است. طبیعتاً هر جا آب وجود داشته باشد می تواند منشا تولید پشه باشد.

,

 

,

, ,

 

,

وی بیان داشت: برای کنترل پشه سه نوع شیوه مبارزه اعم از بیولوژیکی، شیمیایی و فیزیکی داریم. در بحث بیولوژیک ماهی هایی در محل رها می شوند که خوراکشان لارو پشه است. در شیوه مبارزه شیمیایی به صورت وسیع از سموم بیولوژیک و سموم خاص مورد تائید محیط زیست استفاده می کنیم. در مبارزه فیزیکی نیز تمام زباله هایی که در محل وجود دارد با شیرآبه آهک دفن شده و همچنین بحث لایروبی زه کش ها و آهک پاشی وسیع نیز در برنامه است.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: نکته این است که در منطقه پتانسیل های بسیار زیادی از جمله کوره های آجرپزی، گلخانه، باغات، کارخانجات، دامداری ها و از همه بدتر قنوات متروکه که فاضلاب در آن رها می شود وجود دارد.

,

اسلامی تاکید کرد: وقتی این مشکل به طور کامل مرتفع می شود که منابع و پتانسیل های ایجاد پشه که یکی از آن ها تصفیه خانه است از بین برود. بحث اصلی در تصفیه خانه هم این است که باید آبی که تصفیه می شود به مصرف برسد و زمینه برای وجود پشه فراهم نباشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه