اخبار داغ

رئیس مجمع امربه معروف و نهی از منکر استان گلستان:

باید منبرهای موعظه را به خیابان بیاوریم / روحانیت ارتباطش را با مردم قوی تر کند

باید منبرهای موعظه را به خیابان بیاوریم / روحانیت ارتباطش را با مردم قوی تر کند
رئیس مجمع امربه معروف و نهی از منکر استان گلستان گفت: باید منبرهای موعظه ها و خطابه ها را به خیابانها آورد روحانیت نباید فعالیتش را محصور در مسجد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طوبی گلستان؛ حجة الاسلام والمسلمین علی اکبر محمدی مهر در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجب ترین و مهمترین فرائضی است که امروزه در حال فراموشی است. این امر مهم را طلاب و روحانیون باید پرچمداری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طوبی گلستان؛,

رئیس مجمع امربه معروف و نهی از منکر استان گلستان تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یعنی یک شخص روحانی باید برود دنبال مردم، نه اینکه دوستان و همکاران ما انتظار انتظار داشته باشند مردم به دنبال آنان راه بیفتند.

,

محمدی مهر با بیان اینکه امر و نهی یک وجهه اجتماعی دارد تصریح کرد: حضور افراد آمر و ناهی در جامعه لازم و حیاتی است جایی که منکری وجود دارد باید آمر هم حضور پیدا کند تا منکر لازم مرتفع یا معروف انجام شود.

,

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: واقعاً حضور روحانی در سطح اجتماع نماد دین و نماد اسلام است، مردم سوالات و مباحث و شبهات زیادی در ذهن دارند، مردم شاید رغبتی به حضور در مساجد نداشته باشند نبابر هر دلیلی. در این موارد بهتر نیست که روحانی و منابر را به سطح خیابانها ببریم؟!

,

وی افزود: یکی از بارزترین چیزی که حوزه های انقلابی را نسبت به دیگر حوزه ها متمایز می کند این است که طلاب و حوزه های علمیه در بازار حضور پیدا کنند و ارتباطشان را با مردم قوی کنند.

,

محمدی مهر با بیان اینکه باید در کنار مردم بود و پای حرف دل مردم کوچه و بازار نشست ادامه داد: حضور روحانی در گفتگو های خودمانی در خیابانها و بازارها می تواند در حل مشکلات مردم مفید فایده باشد، حل کردن بسیاری از مشکلات برای روحانیت بسیار ساده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه