اخبار داغ

برجام بدعهدی غرب را برای ایران ثابت کرد/ FATF درب تازه‌ای به روی دشمن می‌گشاید

برجام بدعهدی غرب را برای ایران ثابت کرد/ FATF درب تازه‌ای به روی دشمن می‌گشاید
با توجه به سابقه بدعهدی‌های غرب در قبال ایران اسلامی، همچون برجام و خروج بی‌محابای آن‌ها از قراردادهای بین‌المللی، نباید درب تازه‌ای به روی آن‌ها گشود لذا مخالفت با FATF از این منظر از اهمیت بالایی برخوردار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز ، FATF عنوان قراردادی بین‌المللی است که در سال ۱۹۸۹ با توجه به رشد کاذب ارزش پول در نظام سرمایه‌داری که رشد جرائم پولشویی را به دنبال داشت (توسط ۱۶ کشور و با راهبری گروه «جی ۷» به منظور نظارت دقیق و عمیق بر موضوعات مالی و جرایم ناشی از پولشویی) شکل گرفت.

در سال ۲۰۱۰ ایران و کشور کره شمالی به دلیل حمایت از تروریسم در لیست سیاه این سازمان قرار گرفتند و اعلام شد که خطر بالای پولشویی در نظام بانکی ایران وجود دارد و همین اقدام باعث ایجاد اختلال در مبادلات ارزی کشور ایران با دیگر کشورها شد.

تیرماه سال گذشته بانک مرکزی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با اف ای تی اف به توافق رسیده است و این مسئله خود موجب ایجاد سوالات زیادی در بین کارشناسان و سیاسیون کشور شد که این توافق به چه شکل و با قبول چه شرایطی صورت پذیرفته است.

FATF پکیجی مرتبط با مسائل امنیتی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... است

بهروز مردانی نژاد استاد دانشگاه در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: بعضی از پروتوکول‌های جهانی بخصوص FATF که یک پروتوکل مالی جهانی است و برای حفظ ساختارهای قدرت جهانی امروز طراحی شده است که در راس آن سلطه‌طلبان و حاکمان زورمند دنیا قرار دارند.

وی ادامه داد: در برجام علاوه بر متن اصلی چند پیوست وجود دارد که موضوع پالرمو، FATF و... ساز و کارهایی هستند که برای تسلط بر دنیا طراحی شده‌اند، و درواقع قالب‌هایی هستند که به سمت جهانی‌سازی با محوریت سرمایه‌داری جهانی حرکت می‌کنند.

مردانی‌نژاد اضافه کرد: برخی عنوان می‌دارند که FATF یک ابزار مالی است و به موجب آن باید همه خواسته‌ها طرح شده اجرا شود، اما متاسفانه FATF صرفا اهداف مالی را دنبال نمی‌کند و یک پکیج مرتبط با مسائل امنیتی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... را شامل می‌شود.

FATF به دنبال کنترل گردش مالی نهادهای امنیتی و نظامی ایران است

مردانی نژاد با تاکید بر اینکه اسکتبار جهانی بازوان مقاومت را در لیست کشورهای تروریست قرار دادند و از طریق وارد آوردن فشار بر ایران به دنبال کنترل کمک‌های کشور به مقاومت هستند یادآور شد:  باید به این توجه داشت که این ظاهر موضوع است، درواقع در FATF بیشتر به دنبال آن هستند که کنترل کنند نهادهای امنیتی و نظامی خود کشور چه مقدار گردش مالی دارند.

این استاد دانشگاه در چهارمحال و بختیاری بیان داشت: استکبار جهانی به این طریق به دنبال خشکاندن ریشه‌های دفاعی و امنیتی کشور است و از طریق این ساز و کار در حال اعمال اهداف خود هستند.

با تصویب FATF ایران باید در راستای خواست دشمن قدم برداریم


منوچهر خلیلیان کارشناس مسائل سیاسی نیز در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در شرایطی که دشمن بدعهدی خود را ثابت کرده و از برجام خارج شده است، همچنین کشورهای اروپایی هیچ ضمانتی برای پایبندی به برجام، به کشور نداده‌اند، کارشکنی‌های بسیاری در این باره دارند و ما هر روز شاهد زیاده‌خواهی آن‌ها هستیم بررسی FATF در صحن علنی مجلس به معنای چراغ سبز نشان دادن به دشمن است.

وی با اشاره به اینکه مطرح شدن مسائلی چون FATF در مجلس کشور را از اصولی چون اقتصاد مقاومتی و... دور می‌کند، افزود: اینکه نمایندگان به جای مطالبه حقوق مردم از کشورهای خارجی اقدام به محدود کردن کشور می‌کنند سوالی است که در ذهن بسیاری از مردم نقش بسته است.

خلیلیان ادامه داد: به موجب FATF باید کلیه تعاملات مالی و تجاری ایران از کانال کشورهای غربی و خصوصا آمریکایی‌ها صورت بگیرد و این یعنی کنار گذاشته شدن کلیه اولویت‌های کشور.

این کارشناس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مردم نمایندگان را به مجلس فرستادند تا پیگیر مشکلات‌شان باشند ولی متاسفانه مجلس حرکت در پازل دشمن را بر وضع قوانینی برای کمک به رفع بیکاری جوانان، رفع مشکلات مراکز صنعتی و تولیدی، رفع مشکلات اقتصادی و... ترجیح داده است.

وی با تاکید بر اینکه غربی‌ها و استکبار جهانی به دنبال ایجاد محدودیت هسته‌ای، محدودیت موشکی و محدودیت‌های نظامی برای کشور هستند ادامه داد: با تصویب FATF ما باید در راستای خواست دشمن قدم برداریم و این یعنی تضعیف کشور از نظر نظامی و روابط منطقه‌ای.

خلیلیان ضمن اشاره به اینکه FATF دست و پای کشور را می‌بندد، درحالی که اسکتبار جهانی در حال تقویت گروه‌های تروریستی تکویری و داعش است ما را از حمایت از جبهه مقاومت منع می‌کند بنابراین به راحتی اهداف شوم خود را در منطقه محقق می‌سازد تاکید کرد: متاسفانه مجلس ما از این موضع غافل است که در شرایط فعلی الهام گرفتن از فرامین مقام معظم رهبری بهترین راه‌گشا است.

این کارشناس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مسکوت ماندن بحث FATF به مدت دو ماه نشان از آن دارد که در مجلس هم نمایندگانی مانند مردم مخالف با تصویب آن به‌عنوان قانون مخالف هستند و امیدواریم نمایندگان مردم در مجلس این موضوع را در نظر داشته باشند که محدود ساختن ایران از قبل در دستورکار کشورهای غربی بوده است که متاسفانه امروز این موضوع توسط نمایندگان ملت و در خانه ملت مورد بررسی قرار گرفته است.

آنچه که مسلم بوده این است که آمریکا به بهانه‌های واهی ازجمله تروریسم علیه ایران تحریم‌های صنعتی وضع می‌کند، آنان در این مسیر تنها یکسری تخفیفات را در نظر گرفته‌اند اما به خاطر قواعد سختگیرانه در اجرای تحریم‌های باقی‌مانده که از وزارت خزانه‌داری آمریکا هم اعلام شده، هرگونه همکاری با ایران منجربه نقض این تحریم‌ها نیز خواهد شد.

علت اینکه بانک‌های خارجی منع شده‌اند تا با ما همکاری نکنند باقی ماندن تحریم‌های ثانویه آمریکا به بهانه تروریسم و دیگر موارد است در نتیجه همکاری با FATF به طور مستقل و صد درصد منجربه همکاری بانک‌های خارجی با ایران نخواهد شد.

در واقع اجرای FATF به نوعی اجرای سیاست‌های آمریکا در داخل کشور است و در این صورت بعید است که مسائل و مشکلات اقتصادی کشور حل و فصل شوند و همکاری ایران با FATF حتی در صورت گستردگی نیز منجربه اینکه بانک‌های خارجی در حال حاضر که با ما همکاری نمی کنند از این طریق همکاری کنند نمی شود.

موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد اینکه با توجه به سابقه بدعهدی‌های غرب در قبال ایران اسلامی، همچون برجام و خروج بی‌محابای آن‌ها از قراردادهای بین‌المللی، نباید درب تازه‌ای به روی آن‌ها گشود لذا مخالفت با FATF از این منظر از اهمیت بالایی برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
, FATF پکیجی مرتبط با مسائل امنیتی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... است, FATF پکیجی مرتبط با مسائل امنیتی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... است,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
, FATF به دنبال کنترل گردش مالی نهادهای امنیتی و نظامی ایران است, FATF به دنبال کنترل گردش مالی نهادهای امنیتی و نظامی ایران است,
,
,
,
,
,
, با تصویب FATF ایران باید در راستای خواست دشمن قدم برداریم , با تصویب FATF ایران باید در راستای خواست دشمن قدم برداریم ,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه