اخبار داغ

مدیرکل ورزش و جوانان استان:

فقر حرکتی استان چهارمحال و بختیاری را تهدید می کند

فقر حرکتی استان چهارمحال و بختیاری را تهدید می کند
مدیر کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه آمارها نشان از فقر حرکتی گسترده در خانواده های شهری و روستایی دارد بطوریکه آسیب های ناشی از کم تحرکی، تمامی خانواده های چهارمحال و بختیاری را به شدت تهدید می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز ؛  حمید کریمی مدیرکل ورزش و جوانان استان در آیین تجهیز ۹ خانه ورزش روستایی بروجن، بی رغبتی و مطالبه گر نبودن مردم را مهمترین مشکل در حوزه ورزش این شهرستان دانست و گفت: همواره باید نگاه به ورزش تغییر کند تا بسرعت بتوانیم عقب ماندگی گذشته را جبران کنیم در حال حاضر زیر ساخت های ورزشی این شهرستان بسیار مناسب است و بابد برای توسعه نرم افزاری و حضور عمومی در این اماکن برنامه ریزی کنیم.

وی بیان کرد: تنها 5 درصد افراد جامعه ورزش می کنند که موجب شده فقر حرکتی جامعه را به شدت تهدید کند در حالیکه باید بپذیریم سرمایه گذاری در ورزش در واقع تضمین سلامت جامعه است وبی توجهی به این عرصه می تواند هزینه های زیادی به جامعه تحمیل کند.

کریمی با اشاره به مطالبات مسئولان ورزشی در خصوص توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در بخش گندمان شهرستان بروجن، تصریح کرد: اماکن ورزشی گندمان منتظر استقبال عمومی و حضور ورزشکارهستند و بایستی برای افزایش رغبت و انگیزه مردم به ورزش، مجدانه برنامه ریزی کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به جمعیت 122 هزار نفری شهرستان بروجن تصریح کرد: متأسفانه از این تعداد تنها 5 هزار و 400 نفر، ورزشکار سازمان یافته هستند.

وی به وجود 5 سالن ورزشی با ظرفیت یک هزار و 200 نفری در کل استان اشاره کرد و یادآور شد: در کنار سایر زیر ساخت های ورزشی، از این 5 سالن یک سالن در شهرستان بروجن واقع شده است که نشان از وضعیت مطلوب زیر ساخت های ورزشی در این شهرستان دارد.

کریمی با اشاره به راه اندازی یکصد خانه ورزش روستایی در استان در ماه گذشته، خاطرنشان کرد: راه اندازی این خانه های ورزش روستایی در استان حرکت بی نظیری بود و قطعاً ثمرات بسیار خوبی برای ورزش استان و کشور خواهد داشت.

وی در ادامه اظهار داشت: از این تعداد خانه ورزش، 43 خانه با حمایت وزارت ورزش و جوانان و مابقی نیز با همراهی خیرین ورزشی راه اندازی و تجهیز شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: هدف ما تا پایان برنامه ششم توسعه، راه اندازی خانه ورزش در تمامی روستاهای استان است.

وی با اشاره به راه اندازی 9 خانه ورزش روستایی در روستاهای شهرستان بروجن تصریح کرد: متاسفانه 95 درصد زیر ساخت های ورزشی در شهرها احداث شده و از روستاها غفلت کرده ایم این در حالی است که انگیزه قهرمانی در روستاهای استان بالا و استعداد های بسیاری نیز وجود دارد.

وی بررسی احداث جاده تندرستی و ساماندهی به اماکن دارای کاربری ورزشی در شهرستان بروجن را از برنامه‌های آتی این اداره کل عنوان کرد.

در ادامه این برنامه و با حضور نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بروجن و مسئولان شهرستانی و مسئولان بخش گندمان، 5 خانه ورزش روستایی در بخش گندمان راه اندازی و خانه کشتی این بخش نیز به تشک کشتی و اقلام ورزشی تجهیز گردید.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه