اخبار داغ

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس عنوان کرد

عملکرد ضعیف سیستم بانکی کشور در مهار تورم و کنترل گرانی

عملکرد ضعیف سیستم بانکی کشور در مهار تورم و کنترل گرانی
نماینده سابق مردم قزوین در مجلس با اشاره به سیستم ضعیف بانکی گفت: متاسفانه دولتمردان پیش‌بینی مناسبی برای شرایط اقتصادی نداشته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  شاخص، با اشاره به وضعیت نابسمان اقتصادی و گرانی‌های اخیر اظهار کرد: با توجه به اینکه دشمن در مسائل سیاسی، منطقه‌ای و جنگ نظامی موفقیتی کسب نکرده است به طراحی فشارهای اقتصادی علیه ایران در خزانه‌داری آمریکا روی آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: آمریکا در این طراحی با تحرم‌های سخت اقتصادی، کشورهای ضعیف را تحت تبعیت خود قرار می‌دهد و فشار روانی به وجود آورده است.

,

حسینی ابراز کرد: با توجه به اینکه ما تجربه ۴۰ ساله در مقابله با آمریکا و استکبار داریم، به راحتی می‌توانیم این تحریم‌ها را پشت سر بگذاریم.

,

این نماینده سابق مجلس در ادامه گفت: مسئله بعدی که در به وجود آمدن این اوضاع نابسامان اقتصادی شده است، دولتمردان ضعیفی هستند که در برنامه‌ریزی‌ها این مسائل را پیش بینی نکردند؛ با وجود اینکه رهبری سال‌هاست نسبت به اقتصاد مقاومتی و درون‌گرایی تذکر می‌دهند.

,

وی عنوان کرد: نوعی غرب‌زدگی در دولتمردان دیده می‌شود چراکه برخی از آن‌ها آمریکا را کدخدا می‌دانند و می‌گویند ما نمی‌توانیم کاری کنیم؛ همان طور که حتی آب خوردن مردم را به برجام گره زده بودند.

,

حسینی با بیان اینکه نقدینگی در این دولت از  ۸۰۰ میلیارد دلار به ۱۵۰۰ میلیارد دلار رسیده است تصریح کرد: بحث نقدینگی هم مسئله دیگری است که در بروز مشکلات اقتصادی نقش دارد چراکه وقتی این نقدینگی دردست مردم قرار گرفته طبیعتا در همه بخش‌های مسکن، طلا و دلار آثار نافرجامی را به دنبال خواهد داشت.

,

مسئولین در مدیریت وضعیت اقتصادی جامعه ضعیف عمل می‌کنند

, مسئولین در مدیریت وضعیت اقتصادی جامعه ضعیف عمل می‌کنند,

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس تشریح کرد: وقتی پول در اختیار مردم قرار دارد، از ترس بی‌ارزش شدن نقدینگی برای خرید طلا و دلار هجوم می‌برند که عامل مهمی در گرانی‌ها دارد.

,

وی اضافه کرد: مورد بعدی که باید به آن پرداخت مربوط به سیستم بانکی است؛ متاسفانه کشور دارای یک سیستم بانکی فلج است که باید اصلاح شود تا مردم با اطمینان خاطر بتوانند پول‌هایشان را در بانک‌ها بگذارند و نقدینگی وارد چرخه تولید شود.

,

حسینی بیان کرد: در این شرایط جنگ روانی که از سوی دشمن و فرصت طلبان ایجاد شده نیز به تشدید مسائل اقتصادی دامن زده و متاسفانه مردم هم با ولع بی‌جا برای خرید در این جنگ روانی ایفای نقش می‌کنند.

,

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس خاطرنشان کرد: دشمن در سال‌های مختلف این طراحی‌ها را داشته و مسئله جدیدی نیست و همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات حل شود.

,

وی استدلال کرد: دشمنان درصدد هستند تا مردم از طریق مسائل اقتصادی تحت فشار قرار گرفته و نسبت به نظام ناامید شوند و به تبع آن مسائل اجتماعی و حتی امنیتی ایجاد کنند تا بتوانند به نظام ضربه بزنند.

,

حسینی تاکید کرد: اگر مسئولین باهوشی که وابسته به بیگانگان نباشند و آمریکا را کدخدا ندانند در جایگاه‌های مدیریت کشور حضور داشته باشند بدون شک می‌توانیم ۷۰درصد از مشکلات را در داخل حل کنیم.

,

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس در پایان با بیان اینکه شرایط جهان تغییر کرده است افزود: امروز که آمریکا از برجام خارج شده مسئولین به راحتی می‌توانند اقدام جدیداشته باشند اما متاسفانه این اراده را در همه مسئولین نمی‌بینیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه