اخبار داغ

روستانشینان را همراهی نیست/ گلایه هرمزگانی ها از وضعیت نابسامان اینترنت

روستانشینان را همراهی نیست/ گلایه هرمزگانی ها از وضعیت نابسامان اینترنت
با وجود رقابت تنگاتنگ اکثر نقاط جهان برای پیشرفت در زیرساخت های ارتباطی و اطلاعات، اقصی نقاط استان هرمزگان از کندی سرعت اینترنت و یا نبود آن رنج می برند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ با گسترش زندگی ماشینی و پیشرفت، قرن حاضر، به قرن ارتباطات و تکنولوژی معروف است و اینترنت نقش به سزایی در زندگی مردم ایفا می کند به طوری که رفع نیاز روزانه مردم به ارتباط گیری در فضای مجازی گره خورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در جوامع کنونی سطح نیاز مردم به داشتن زیر ساخت های ارتباط مجازی افزایش یافته  و گرایش آنها به استفاده از اینترنت و احساس نیاز به این فناوری رو به افزایش بوده لذا کمتر کسی دیده می شود که از گوشی های هوشمند برای ارتباط با جهان بیرون استفاده نکند.

,

در دهه 1970 تا 1980 میلادی، عمده توجه مسئولان برای توانمندسازی سخت افزاری رایانه ها بوده و از دهه 1990 به بعد با ورود به دنیای تکنولوژی های جدید مخابراتی و برداشتن گام های مهم و موثر در کانال های ارتباطی و شبکه های اتصال ارتباط گیری که روز به روز نیز به این علم افزوده می شود شاهد گونه ای جدید از رشد فناوری اطلاعات در شبکه های دیجیتالی هستیم.

,

کاربران اینترنت روز به روز به تعداد آن ها افزوده می شود و طبق برنامه ششم توسعه بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور هر سال باید حدود ۲۰ درصد بزرگتر و نهایت 2.5 برابر شود و تا پایان برنامه ششم توسعه ۸۰ درصد خانوارها باید حداقل سرعت ۲۰ مگابیت برثانیه دسترسی داشته باشند.

,

اقصی نقاط هرمزگان از کندی سرعت و یا نبود اینترنت رنج می برد

, اقصی نقاط هرمزگان از کندی سرعت و یا نبود اینترنت رنج می برد, اقصی نقاط هرمزگان از کندی سرعت و یا نبود اینترنت رنج می برد,

با وجود اینکه اکثر نقاط جهان در حال رقابت برای پیشرفت در زیرساخت های ارتباطی و اطلاعاتی هستند؛ در اقصی نقاط استان هرمزگان از  کندی سرعت اینترنت و یا نبود آن رنج می برند.

,

روستای پشتکوه یکی از روستاهای شهر تخت هرمزگان در فاصله 105 کیلومتری بندرعباس واقع شده و از شمال به شهرستان حاجی آباد، از شرق به روستای سلوبلم و از جنوب به کوه های پشتوک ختم می شود.

,

برای رفتن به پشتکوه باید با فضای مجازی خداحافظی کرد

, برای رفتن به پشتکوه باید با فضای مجازی خداحافظی کرد, برای رفتن به پشتکوه باید با فضای مجازی خداحافظی کرد,

برای رفتن به این روستا باید با دنیای مجازی خداحافظی کرد زیرا با عبور از منطقه سلوبلم دیگر آنتن دهی تلفن همراه قطع می شود و اثری از اینترنت نیست.

,

در این روستا 500 خانوار زندگی می کنند و در عصر ارتباطات از یک خط تلفن همراه برای ارتباطات محروم هستند و از نبود امکانات مخابراتی و اینترنت رنج می برند.

,

یکی از اهالی روستا پشتکوه در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: این روستا  دارای هشت ده ، هشت شورا و هشت دهیاری بوده و از گردنه شروع و تا ده گجگ ادامه دارد که با سیل عظیمی از مشکلات معیشتی روبه رو هستند.

,

این فرد روستایی ادامه داد:  دولت مردان همیشه در سیمنارها و سخنرانی ها شعار آبادانی روستاها را سر می دهند اما فریاد شعارها از عمل آنها بیشتر بوده و روستای ما هیچ نشانی از آبادانی و پیشرفت ندارد.

,

وقتی نبود اینترنت باعث مهاجرت جوانان از روستا به شهر می شود

, وقتی نبود اینترنت باعث مهاجرت جوانان از روستا به شهر می شود, وقتی نبود اینترنت باعث مهاجرت جوانان از روستا به شهر می شود,

وی تصریح کرد: در زمانی که در روستا حضور داریم از رخدادهای مهم روز دنیا هیچ اطلاعی نداریم و مانند عصر قجر که تنها راه ارتباطی حضور فیزیکی افراد بوده این روال در این روستا ادامه دارد.

,

این فرد روستایی با بیان اینکه برای برقراری تماس باید مسافتی طولانی طی کنیم، افزود: در ده ما تلفن و اینترنت هیچ گونه آنتن دهی ندارد و برای برقراری ارتباط باید 50 کیلومتر مسافت طی کنیم .

,

وی با اشاره به اینکه فرزندانمان تمایلی برای آمدن به روستا ندارند، گفت: با گسترش حیات اینترنت به چرخه زندگی فرزندانمان نیز برای برقراری ارتباط با دنیای اطراف خود نیازمند اینترنت هستند  و نبودش در روستا باعث مهاجرت جوانان به شهر شده است.

,

این فرد روستایی خاطر نشان کرد:  مشکل آنتن دهی تلفن همراه و نبود زیرساخت های اینترنتی یک مشکل اساسی در اکثر روستاهای هرمزگان بوده که برای ماندگاری هرچه بیشتر جوانان در روستاها باید برای این موضوع تدبیری اندیشه شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه